Vad gör vi? Del CXLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensat igenom bananlådorna jag hade i förrådet, ska skänka iväg en hel del gamla böcker till second hand och slänga en del, blev endast en låda kvar. Ska se va jag kan slänga/lägga undan av det som står i bokhyllan. Kommer behöva åka till tippen någon dag, ska även skicka iväg bokhyllan till second hand och en ny ska införskaffas och den kommer va mindre än den jag har, så behöver rensa lite så det inte ser så skräpigt och plottrigt ut.
 
Jag tänkte rida idag men när jag gick ut för att hämta spån såg jag den 21-åriga hästen dra en bockrepa tvärs genom hagen :cautious: efter 25 min på töm började han bli kontaktbar :meh: Men det är ju ändå härligt att han är så pigg! :heart

Nu sitter jag och läser kurslitteratur om kyrkogårdar :up:
 
Bästisen gjorde det :banana: och jag har skämt ut mig :angel:
Hon var på väg att backa ur och ringde i panik. På frågan "hur vill du att jag ska hjälpa?" fick jag ett otroligt argt "inte fan vet jag, sjung något eller vad som helst“
Varpå jag sjöng henne genom spruttagandet på högtalare 🙈
 
Fy Satan vad det blåst kallt idag när jag fyllde på fröautomaterna igen. Blåsten igår hade tömt ut allt jag fyllde på i förrgår så det fick vara tills idag. Nu har det ju både regnat och snöat så det är skare på fröna som ligger på marken men nu har de fullt av jordnötter, talg och solrosfrön igen.

Bar in en kasse ved och tittade till hönsen, fullt med gröna och chokladfärgade ägg som jag ska ta med till verkstan i morgon. :up:

Vattnat hästarna, gick bra att köra både upp och ner och ingen halka i hagen utan snön har frusit ihop med isen. Lyckliga hästar fick lite äpplen av mig och sen åkte jag till lanthandeln och köpte en dricka, lite apelsiner och ett par semlor som jag bjöd grannen på. Nu sitter jag med varulven nästan uppe i knä, fåntratt under soffbordet, eld i kaminen, en löpkatt i klätterträdet och Lille Skrutt som skriker att vi ska gå och lägga oss så han får springa efter bollar igen.

Vägen utanför är blankpolerad och en sträcka hade det drevat ordentligt så tur att jag har dubbdäck och vintervana. :D
 
Äntligen hemma, fy tusan för detta väder 🥶:mad: iskalla vindar o jag väntar på nästa varning, rejäla vindar... Ska höra om jag kan jobba hemifrån på måndag så kanske jag slipper skiten då iaf :meh:

Halvbra dag, försov mig och vart trött och less :down: men själva jobbet gick bra och nu är jag under en filt i soffan med en lycklig Lilla herrn som kurrar högt :heart ser ett avsnitt av Midsomer jag kan halvt utantill och spelar lite mobilspel.
 
Oh, jag fick just leveransen av mat till ormarna! Det ska bli spännande - jag har för första gången lagt till små råttor i beställningen för att se om min gamle man Nipper kan tänka sig att äta dem. De är mycket fetare än möss, och jag skulle vilja att han lägger på sig lite. Det börjar synas att han närmar sig trettio så det är inte säkert att han kan bli mer plump längre, men försöka duger ju!
Han är galen i mat, så! :D
Wow, 30 år! Hur gamla blir de och vilken sort är det?
Har ju absolut noll kunskap om ormar. Trodde inte de blev så gamla.
 
Strömmen verkar svaja lite fortfarande. Men vi har iaf inte haft lika otur som en tjej ett par km bort som varit utan ström sedan kl 01 och fått elda och bära ut kyl- och frys-varor. 😬

Jag har fortsatt sjukstuga. Min hund som löper för första gången försöker para sig med sin stackars lillasyster så fort hon kommer åt. Om lillasyrran som är av högenergisk och ihärdig typ, à la Gunde Svan på speed, tycker det börjar bli lite tjatigt är det extremt. 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 060
  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
68 052
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 655
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp