Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bestämt mig för att köra en /ignore på chefens orimliga krav. Jag gör som planerat klart allt som kommer att underlätta för kollegorna när jag är borta, i stället för att springa på orimliga bollar som inte gör något bättre för någon.

Så, nu ska jag hjälpa till att borra upp en hylla med den roliga borren (ja, jag har en favoritborr på jobbet, och min kollega rotade fram den enkom för mig för att jag är lite tjurig i dag) :D
 
Purple is the new black 92BB2C18-648F-4786-880C-26FB611700B1.webp
 
På väg till flygplatsen nu, har inget bagage att checka in och har redan checkat in för flyget digitalt och fått boarding pass. Tänkte ändå vara där 1 och 15 min tidigt för att slippa stress. Men nu läser jag i appen att de vill att man är på flygplatsen 14.25 och har gått igenom security 15.00 O_o Flyget går 17.05. Låter väldigt överdrivet?

Omg haha ja.
Jag hade 20 minuters flygbyte på CDG när jag skulle byta till Havanna. Jag ba ”nej men det är lugnt”

Iofs har jag kanske en ngt FÖR avslappnad syn på resande/incheckning 😅😅 Folk påstår sig ha blivit lindrigt traumatiserade
 
Har varit på ngn slags light-roadtrip och glott på kyrkor. Märklig aktivitet 😆 men det var rätt najs.
Har införskaffat större mängder pilgrimsmusslor samt diverse viner. Nu hemma, eldar i vedspisen och lyssnar på Vivaldi
 
Efter lunch brakade kaoset lös med personal som frångick rutiner, system som krockade med varandra helt plötsligt och allt möjligt. Så nu heter jobbet Dårhuset, iaf för ikväll :meh: Tur det är fredag imorgon!

Så jag sitter och andas/varvar ner i soffan. Tror jag ska äta makaroner ikväll, och stekt ägg... Men har ingen lust röra mig ur fläcken :cautious:
 
På väg till flygplatsen nu, har inget bagage att checka in och har redan checkat in för flyget digitalt och fått boarding pass. Tänkte ändå vara där 1 och 15 min tidigt för att slippa stress. Men nu läser jag i appen att de vill att man är på flygplatsen 14.25 och har gått igenom security 15.00 O_o Flyget går 17.05. Låter väldigt överdrivet?
Efter 9/11 galler 2 timmar fore vid international travel. Ett tag tog det verkligen 2 timmar ... eller mer. Det var helt klart en omstallning for hon som brukade rusa tvars over flygplatser runt varlden med resvaska i handen till gaten da jag alltid kom lite sent. :o
Det tycker jag!
Omg haha ja.
Jag hade 20 minuters flygbyte på CDG när jag skulle byta till Havanna. Jag ba ”nej men det är lugnt”

Iofs har jag kanske en ngt FÖR avslappnad syn på resande/incheckning 😅😅 Folk påstår sig ha blivit lindrigt traumatiserade
Det är ju en massa extra pappersarbete som ska kollas nu i och med pandemin, så de flesta flygbolag ber att man är på plats tidigare än vanligt. Att gå igenom security 2h före låter lite överdrivet, men å andra sidan har nästan vartenda plan jag varit på det senaste året blivit försenat eftersom att det alltid är någon/några som inte har fyllt i Passenger Locator Form, nån som inte har något vaccinbevis, nån som har missat att man måste boka/ta ett test, osv osv osv... De måste liksom utgå från den dummaste idioten när de utformar reglerna :p Det är helt sjukt hur många människor det finns som liksom inte tycks ha gjort någon research överhuvudtaget innan de ger sig ut och flyger för första gången på 1-2 år under en pågående pandemi!
 
Det är ju en massa extra pappersarbete som ska kollas nu i och med pandemin, så de flesta flygbolag ber att man är på plats tidigare än vanligt. Att gå igenom security 2h före låter lite överdrivet, men å andra sidan har nästan vartenda plan jag varit på det senaste året blivit försenat eftersom att det alltid är någon/några som inte har fyllt i Passenger Locator Form, nån som inte har något vaccinbevis, nån som har missat att man måste boka/ta ett test, osv osv osv... De måste liksom utgå från den dummaste idioten när de utformar reglerna :p Det är helt sjukt hur många människor det finns som liksom inte tycks ha gjort någon research överhuvudtaget innan de ger sig ut och flyger för första gången på 1-2 år under en pågående pandemi!

Förstår dem! Flyget går som sagt 17.05 och jag sitter här och väntar ut kön fortfarande :D Så har inte kommit ombord. Förstår inte heller att man inte läser på! Tyckte alla papper tog tusen år att ordna med här om dagen, och beställa testet. Tycker de som börjar fylla i formulären här på plats helt enkelt får missa planet, det tar ju som sagt en del tid. Själv har jag kollat allt tusen gånger men är en sån som alltid känner mig sjukt nervös att jag missat nåt ändå 😅

EDIT: Det konstiga är att de hade ett annat plan till London som gick bara 30 min tidigare, så vi fick inte ens sitta där och vänta utan fick vänta utanför det inglasade utrymmet. Så började de boarda för typ 10-15 min sen. Känns ju inte som optimala omständigheter för att kunna lyfta i tid.
 
Kaos i kollektivtrafiken, jag har redan ägnat en timme åt att komma hem och har inte ens hunnit halvvägs. Jag kommer få åka en buss som stannar 2km hemifrån så får mig en promenad.
Av någon anledning är jag inte ens sur, orkar inte. Dagen har liksom börjat dåligt och fortsatt så.
Bara jag får gosa katt blir dagen räddad.
 
Jobbade övertid några timmar innan jag åkte hem och fick lunchen serverad: jordärtskockssoppa med vitlöksbröd :d
Mina föräldrar är här på besök så de bidrar med lite service :D
Efter lunchen promenerade jag iväg och fick naglarna fixade. När dottern sen kom hem från skolan körde vi till stallet. Vi red varsin ponny, mamma fyllde på höpåsar och pappa mockade hagarna :)
Det var dessutom första gången de träffade fyraåriga ponnyn och de gav honom godkänt :up:
Nu har jag precis duschat och ska ta på mig lite finare kläder. Vi ska åka till ett gästis och äta middag :)
 
Kaos i kollektivtrafiken, jag har redan ägnat en timme åt att komma hem och har inte ens hunnit halvvägs. Jag kommer få åka en buss som stannar 2km hemifrån så får mig en promenad.
Av någon anledning är jag inte ens sur, orkar inte. Dagen har liksom börjat dåligt och fortsatt så.
Bara jag får gosa katt blir dagen räddad.
Det är väl ett olyckligt stort strömavbrott som ligger till grund för sagda kaos, det låter fett jobbigt :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 226
· Visningar
34 083
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp