Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Små framsteg på spelfronten - jag lyckades fixa kraschen utomhus, det var inte ens en av moddarna som var skyldig utan att spelet har lite problem med nyare grafikdrivrutiner. Det fanns en plugin som fixade det så jag kunde spela typ en halvtimme utan problem, men... sen frös det totalt och jag fick stänga via aktivitetshanteraren. :down: Tillbaks till ruta ett.
 
Det dyker upp retroinlägg från arkivet i mitt flöde, sen 8-10 år tillbaka och man blir alldeles tårögd när man läser och tänker på hur mycket Bukefalosmaffiorna, har gjort för så många bukefalister. Det är SÅÅÅ svårt, att inte skriva en rad i de gamla inläggen, för att höra en uppföljning på uppföljningarna... "Men må inläggen och dess historier, vila i frid." <3
 
Replay av i morse. :laugh:
20211118_144701.webp
 
På väg till flygplatsen nu, har inget bagage att checka in och har redan checkat in för flyget digitalt och fått boarding pass. Tänkte ändå vara där 1 och 15 min tidigt för att slippa stress. Men nu läser jag i appen att de vill att man är på flygplatsen 14.25 och har gått igenom security 15.00 O_o Flyget går 17.05. Låter väldigt överdrivet?
 
Men va! är det väl inte studentens fel som inte parkerar på rätt sätt?
Studenten parkerade på en plats vi hyr. Men man måste anmäla sitt regnr här för att få stå där, finns man inte på reglistan, kan det hända att någon annan kommer med sin bil, och då anmäler att det står en okänd bil på vår plats.
Hen hade inte anmält regnr, så någon har ringt och anmält att den är okänd. 🤷‍♀️

Tydligen ska jag betala p-boten på 1100 kronor också. För att jag har varit otydlig med vad som gäller :banghead:
 
Studenten parkerade på en plats vi hyr. Men man måste anmäla sitt regnr här för att få stå där, finns man inte på reglistan, kan det hända att någon annan kommer med sin bil, och då anmäler att det står en okänd bil på vår plats.
Hen hade inte anmält regnr, så någon har ringt och anmält att den är okänd. 🤷‍♀️

Tydligen ska jag betala p-boten på 1100 kronor också. För att jag har varit otydlig med vad som gäller :banghead:
WTF! man slutar aldrig att bli förvånad!
 
På väg till flygplatsen nu, har inget bagage att checka in och har redan checkat in för flyget digitalt och fått boarding pass. Tänkte ändå vara där 1 och 15 min tidigt för att slippa stress. Men nu läser jag i appen att de vill att man är på flygplatsen 14.25 och har gått igenom security 15.00 O_o Flyget går 17.05. Låter väldigt överdrivet?

Efter 9/11 galler 2 timmar fore vid international travel. Ett tag tog det verkligen 2 timmar ... eller mer. Det var helt klart en omstallning for hon som brukade rusa tvars over flygplatser runt varlden med resvaska i handen till gaten da jag alltid kom lite sent. :o
 
På väg till flygplatsen nu, har inget bagage att checka in och har redan checkat in för flyget digitalt och fått boarding pass. Tänkte ändå vara där 1 och 15 min tidigt för att slippa stress. Men nu läser jag i appen att de vill att man är på flygplatsen 14.25 och har gått igenom security 15.00 O_o Flyget går 17.05. Låter väldigt överdrivet?
Det tycker jag!
 
Efter 9/11 galler 2 timmar fore vid international travel. Ett tag tog det verkligen 2 timmar ... eller mer. Det var helt klart en omstallning for hon som brukade rusa tvars over flygplatser runt varlden med resvaska i handen till gaten da jag alltid kom lite sent. :o

Jaså, det har jag aldrig märkt! Jag brukar försöka vara på plats dryga timmen innan och det brukar vara lagom! Men om det gäller security så låter det ju konstigt att man ska vara igenom den 2 h innan? Förstår om de tar höjd om vill att man är på flygplatsen den tiden.

Aja, nu är jag på flygbussen iaf som var i tid så hoppas det inte blir stressigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 224
· Visningar
34 083
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp