Vad gör vi? Del CXLII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gosat katt, och kört allmän katt-grooming. Göra rent öronen, borsta tänder, borsta gnugga och stryka pälsen med fin trasa, torka ur ögonen, tvätta tassarna med mera. Så nu kan vi typ åka på utställning. Men det ska vi inte - hon ska bara till kollo hos mamma från i morgon till nästa tisdag :)
 
258853680_10158710256027762_3903931484534446771_n.jpg

Sonen komförbi med hunden!
omggg vad valpsugen jag blev igen! Bästa rasen :heart
 
En lite uppdatering om mitt lutande hus .Besiktningsmannen lyckades övertyga killen med dom stora studieskulderna att det var rejäla sättningar i mitt hus och det berodde på grundvattensänkning .Så en annan kille från en byggfirma var hit här om dagen för att se skadorna och han tyckte vi skulle vänta till våren så marken hade fått bli tjälad och marksjunkningen avstannat .Så motbacken börjar plana ut lite och tillvaron känns lite bättre men jag har fått stånga mig blodig för att komma där jag är nu
 
Sov en stund i eftermiddags. Det var jättemysigt. MEN det är ganska omöjligt att sova nu. Blir kul med tvättstuga kl 7 imorgon :p (det var enda lediga tiden som passade hyfsat) Nåja. Jag har semester! Och imorgon ska jag faktiskt inte ens jobba. Har hoppat in några timmar här och där trots semester eftersom chefen lovat riktigt bra betalt för det. Men, inte imorgon.
 
Sov en stund i eftermiddags. Det var jättemysigt. MEN det är ganska omöjligt att sova nu. Blir kul med tvättstuga kl 7 imorgon :p (det var enda lediga tiden som passade hyfsat) Nåja. Jag har semester! Och imorgon ska jag faktiskt inte ens jobba. Har hoppat in några timmar här och där trots semester eftersom chefen lovat riktigt bra betalt för det. Men, inte imorgon.
Man måste lära sig säga NEJ, lite oftare...
 
Man måste lära sig säga NEJ, lite oftare...
Jag insåg det idag. Hoppade in två timmar igår, lovade att komma idag och slutföra det jag påbörjat. Det skulle ta ungefär en timme, det hade jag koll på. På något vis hamnade jag ändå att hjälpa till med lite annat. Det blev att jag jobbade två timmar. När jag skulle gå hem så började en av de ansvariga att fråga om jag verkligen var tvungen att gå hem, om jag inte kunde fixa andra grejer också (som jag vet att skulle tagit många timmar). Slutade med att jag ringde chefen och frågade hur han tänkte kring allt, och han sa ju direkt att nä, nu har jag gjort det som vi hade sagt och jag har faktiskt semester.

Det var väldigt skönt att han sa så, men jag önskar att jag hade sagt det själv istället... Eftersom jag har sagt upp mig och nu avslutar min fasta anställning med semester så känns det som ett lite annat läge, men jag behöver min semester! Jag är fortfarande slutkörd efter låång tid med på tok för mycket jobb och grejer runtomkring. Det var ju nu jag skulle vila upp mig och få tid att ordna upp resten av livet. Inte helt klokt att sabba det för sig själv då...
 
Hemma från kvällens visit på den lokala vinbaren och packad! Och med det menar jag alltså att jag kommit hem från vinbaren och packat färdigt min väska inför morgondagens resa till London ;)

Nu sängen för vad jag hoppas blir 9 timmars ostörd sömn!
 
Ok mitt tjurskalliga och "bolldozra genom stormen" - jag får stiga åt sidan i dag.
Mitt förnuft - jag tvingade tjurskalle - jag under pistolhot att sjukanmäla mig i dag.

Fortfarande avgrundstrött, ont som satan på nivån att jag måste gå typ dubbelvikt, väldigt ledsen och har sån där underlig mensförkylnings känsla.

Duktiga flickan i mig skriker och gråter i ett hörn och kallar mig massa elaka saker för att jag är lat och dum mot mina kollegor som inte åker in och jobbar. :banghead:
 
Ok mitt tjurskalliga och "bolldozra genom stormen" - jag får stiga åt sidan i dag.
Mitt förnuft - jag tvingade tjurskalle - jag under pistolhot att sjukanmäla mig i dag.

Fortfarande avgrundstrött, ont som satan på nivån att jag måste gå typ dubbelvikt, väldigt ledsen och har sån där underlig mensförkylnings känsla.

Duktiga flickan i mig skriker och gråter i ett hörn och kallar mig massa elaka saker för att jag är lat och dum mot mina kollegor som inte åker in och jobbar. :banghead:
Försök få duktiga flickan i dig att förstå att det ÄR duktigt av dig att vara hemma och ta hand om dig när du inte mår bra. Hoppas du mår bättre snart :heart:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
60 61 62
Svar
1 238
· Visningar
34 529
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Kropp & Själ Jag har börjat vakna tidigt (ofta mellan 4 och 5) på morgonen, av att jag mår illa och/eller är hungrig. Det är så pass att jag inte kan...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: Enya
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp