Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rektorn skickade inte in sitt godkännande i tid så jag får inte göra prövningen i Spanska 1 :( Nu känner jag lite: jaha, och? Då skiter vi väl i det då.

Jag är verkligen allt eller inget, mamma brukar säga att jag har en av- och en på knapp men inget i mitten. Så nu när det inte blir det planerade datumet har jag gett upp och inte läst på något mer. Jag fick veta att det inte blir någon prövning för någon vecka sen, så jag har i alla fall haft tid på mig att förbereda mig för att det inte blir något.

Nu vill skolan att jag anmäler mig igen till ett datum nästa termin men jag har hunnit ångra mig och känner att jag inte vill göra den. Det är alltid så här, ska jag göra något "stort" måste det göras ASAP innan jag hinner ångra mig.

Vill ju göra steg 3 i något språk eftersom det ger 0.5 extra meritpoäng, så jag funderar på att gå all in för spanska 2 istället nästa år (och spanska 3 året efter det) och välja något "enkelt". Men då är jag igen i sitsen att jag "bara" gör 400 nya poäng detta året och känner mig pressad av SYV:en att beta av så mycket som möjligt för att "alla andra kan". Sen undviker jag helst att göra en prövning denna våren eftersom både matte och fysik kommer till efter jullovet, så jag känner att jag kommer ha mycket ändå. Möjligen inte mer än de andra, men mycket för mig...

På denna (👇🏼) bilden känner mig som fisken som inte kommer ur sin skål (hemmet) själv men blir ombedd att klättra upp i ett träd helt utan förutsättningarna för det... kul.
E2F5BF31-8E97-45AB-92BC-D84FA6230509.webp
 
Eldar och njuter av födelsedagsfrukost; smarrig köttbullesmörgås på hålkaka med köttbullar jag gjorde igår, rödbetssallad, lite krydda, apelsinskva, rödlök, coctailtomat, gurka, grön paprika och persilja med provivadryck (hallon och granatäpple) och kaffe :love:. Är 32 fram till 13.40 i em för att vara exakt haha.
 
Ingen vidare morgon.
Jag var ute med hunden direkt på morgonen och han kissade och ville in. Tog ut honom en gång till medan jag tände i pannan. Vi går in, och han sätter sig och skiter på mattan i köket när jag vänder ryggen tilll. Suck.
Slänger mig i duschen och när jag kommer ut därifrån sitter skrället med en bit av vardagsrumstapeten i munnen.
Att tapetsera om vardagsrummet är en stor sak. Jag behöver i så fall plocka ner sju hyllor med böcker plus tömma hela hallen på övervåningen. Många rullar tapet, stort arbete och mycket pengar. :arghh::arghh:

Nån som vill ha en hund? Han är på rea just nu. Ge ett bud. :meh:
 
På jobb, megatrött men ändå med en bra känsla.

Var och tränade med hästen igår och det vart riktigt roligt. Känns som om lite motivation kom tillbaks. Sen att det blåser halv storm så ridningen kommer det bli lite sisådär med idag är en annan femma.

Är det på väg att vända nu? Kommer mitt humör att bli bättre?

Ska straxs iväg på kundmöte och har ett mindre kul lunchmöte med en man jag har riktigt svårt för.

Kom igen Diabetikern kämpa!
 
Eldar och njuter av födelsedagsfrukost; smarrig köttbullesmörgås på hålkaka med köttbullar jag gjorde igår, rödbetssallad, lite krydda, apelsinskva, rödlök, coctailtomat, gurka, grön paprika och persilja med provivadryck (hallon och granatäpple) och kaffe :love:. Är 32 fram till 13.40 i em för att vara exakt haha.
Grattis i förskott! 🥳🎂
 
Eldar och njuter av födelsedagsfrukost; smarrig köttbullesmörgås på hålkaka med köttbullar jag gjorde igår, rödbetssallad, lite krydda, apelsinskva, rödlök, coctailtomat, gurka, grön paprika och persilja med provivadryck (hallon och granatäpple) och kaffe :love:. Är 32 fram till 13.40 i em för att vara exakt haha.
Grattis! Du har ett väldigt bra datum för födelsedag! 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 515
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp