Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, kände att jag var tvungen att ta tempen, man kan ju inte vara nog så noggrann i dessa tider och jag var uppe på svindlande 37 grader när jag svept en stor kopp varmt te ^^
Kom sen på att det var ett tag sedan jag tog min b12-spruta och såg att det var dags egentligen för det denna vecka, så det är därför jag känner mig lite klen (och allmän järnbrist som jag alltid har). Inget som inte åtgärdas med lite behepan, järntabletter och sömn :)
 
Försöker plugga, det går inte så bra... Känner mig extremt ensam, sitter och gråter och vill bara hem till familj och vänner just nu, dumma corona som förstör allt :( Vi är på campus ibland men inte ofta, dock tillräckligt ofta för att jag ska behöva bo här, inte försvarbart att åka fram och tillbaka varje vecka. Dessutom har jag ju medryttarhäst här också.
 
Haha, kände att jag var tvungen att ta tempen, man kan ju inte vara nog så noggrann i dessa tider och jag var uppe på svindlande 37 grader när jag svept en stor kopp varmt te ^^
Kom sen på att det var ett tag sedan jag tog min b12-spruta och såg att det var dags egentligen för det denna vecka, så det är därför jag känner mig lite klen (och allmän järnbrist som jag alltid har). Inget som inte åtgärdas med lite behepan, järntabletter och sömn :)
Det där med temp tycker jag är svårt, jag har 36,5 som normaltemp, vilket gör att när jag har 37,5 så känns det som feber, och rent krasst har jag en temperaturhöjning men enligt sjukvården har jag inte feber. :meh: Svår hanterligt i dessa tider :(
 
Försöker plugga, det går inte så bra... Känner mig extremt ensam, sitter och gråter och vill bara hem till familj och vänner just nu, dumma corona som förstör allt :( Vi är på campus ibland men inte ofta, dock tillräckligt ofta för att jag ska behöva bo här, inte försvarbart att åka fram och tillbaka varje vecka. Dessutom har jag ju medryttarhäst här också.
Nu vet jag inte vilket campus du är på, men det verkar ju som de flesta stänger ner mer och mer, det kanske är bättre att åka hem om du mår dåligt av att sitta ensam? :heart
 
Nu vet jag inte vilket campus du är på, men det verkar ju som de flesta stänger ner mer och mer, det kanske är bättre att åka hem om du mår dåligt av att sitta ensam? :heart

Ja jag har ju funderat mycket på hur jag vill göra, det är supersvårt... Vi har ett fåtal aktiviteter på campus som det ser ut just nu men inte mycket alls. Dock är det ju guld värt att kunna träffa kursarna vid vissa tillfällen också, även om vi ska undvika kontakt med varandra träffas vi ibland för att plugga tillsammans (vi träffar inte så många andra utan är ett separat gäng liksom). Det är superkul när vi gör det, så då är det ju värt att bo här. Och som sagt för medryttarhästens skull, även om ägaren säkert skulle förstå om jag åker hem.
 
Ja jag har ju funderat mycket på hur jag vill göra, det är supersvårt... Vi har ett fåtal aktiviteter på campus som det ser ut just nu men inte mycket alls. Dock är det ju guld värt att kunna träffa kursarna vid vissa tillfällen också, även om vi ska undvika kontakt med varandra träffas vi ibland för att plugga tillsammans (vi träffar inte så många andra utan är ett separat gäng liksom). Det är superkul när vi gör det, så då är det ju värt att bo här. Och som sagt för medryttarhästens skull, även om ägaren säkert skulle förstå om jag åker hem.
Ni kan inte "träffas" över zoom eller något liknande? Så ni kan fortsätta att plugga ihop men att du ändå kan åka hem och ni dessutom håller bra avstånd från varandra. Jag har några utvalda som jg håller kontakten med via messenger och vi har en facebookgrupp för hela klassen där vi diskuterar ibland. Fortsätter det som i våras så finns det en risk att campusarna stängs ner helt och inte tillåter eleverna att samlas där. Medryttarhästens ägare har säkert förståelse. Det är viktigt att må bra för att man ska orka sig igenom pluggtiden. :heart
 
Ni kan inte "träffas" över zoom eller något liknande? Så ni kan fortsätta att plugga ihop men att du ändå kan åka hem och ni dessutom håller bra avstånd från varandra. Jag har några utvalda som jg håller kontakten med via messenger och vi har en facebookgrupp för hela klassen där vi diskuterar ibland. Fortsätter det som i våras så finns det en risk att campusarna stängs ner helt och inte tillåter eleverna att samlas där. Medryttarhästens ägare har säkert förståelse. Det är viktigt att må bra för att man ska orka sig igenom pluggtiden. :heart

Ja jo, vi har normalt sett grupparbeten på Zoom. Jag tycker dock inte att det ersätter att träffa någon fysiskt, men å andra sidan skulle jag ju träffa min familj dagligen om jag åkte hem. De känner mig ju också bättre än kompisarna här, som jag ju pga coronan inte träffat så ofta. Jag försöker begränsa umgänget så mycket som möjligt men mår verkligen inte bra... Ska nog fundera ett varv till över att åka hem.
 
Ja jo, vi har normalt sett grupparbeten på Zoom. Jag tycker dock inte att det ersätter att träffa någon fysiskt, men å andra sidan skulle jag ju träffa min familj dagligen om jag åkte hem. De känner mig ju också bättre än kompisarna här, som jag ju pga coronan inte träffat så ofta. Jag försöker begränsa umgänget så mycket som möjligt men mår verkligen inte bra... Ska nog fundera ett varv till över att åka hem.
Gör det, man ska inte underskatta behovet av social kontakt! :heart
 
Dagens insikt är att flera av skötarna här bär på något som heter orgonit. Jag fick i uppgift av en av dom att läsa på om det.
Visste väl innan att det var kvasivetenskap, men detta var ju bara kvacksalverier.
Orgonit omvandlar negativ energi till positiv. Många lägger ut det vid telemaster då det ska skydda mot strålning som är "farlig". Andra har den på sig i fickan eller som halsband.

Jag trodde naivt nog att de som jobbar inom vården tror på evidensbaserad kunskap, men tji fick jag..
 
Det kan handa att jag de sista veckorna panikt handlat en hel massa for att ha nagot att gora och inte tanka pa valet :o Det kommer paket varenda dag ... men i dag kom paketet over alla andra paket.😍🥰🤤 5 pasar Ahlgrens Bilar och 5 pasar hallon-lakrits skalle 🤤🥰😍 Det vill saga ... det finns bara 3 pasar hallon-lakrits skallar kvar och 4 pasar bilar. Bilarna vaktar jag med livet ... de ar MINA, bara MINA, och inget annat an MINA ...
 
Har sovit på golvet p g a ryggskott, vaknade av mardröm för ca en timme sedan, så när både sovplatsen och sömnen blev obekväm gick jag upp istället. Gjort en kanna te och tänkte skriva lite, men sitter istället på buke och slösurfar p g a "ska bara..."

Fryser, är emlig och är sugen på kanelbullar. Blir te och Youtube för mig ikväll istället för något mer produktivt.
Alltså, jag läste först "frysen är hemlig och sugen på kanelbullar" och såg framför mig en frys som lite förstulet knaprade i sig kanelbullarna en fryst in :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp