Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har precis bokat om min mammas 60-årsfest. Vi hade stor lokal, coronasäkrat + att vi inte var så många (38p totalt) men med rådande omständigheter har vi valt att flytta hela kalaset.

I sambons släkt är det snart en släktträff och vi brukar hamna runt 40-60p med alla barn mm inräknat. De har delat upp det i 3 omgångar för att inte alla ska komma och tagit de som bor närmast (vi bor alla nära men uppdelning rent geografiskt ändå) samt kommer träffas ute för en enklare korvgrillning. Då blir det inte alla på en gång.

Man ska vara försiktig

Det låter klokt att flytta på 60-årskalaset och att vara utomhus på släktträffen!

Hade kalaset jag är bjuden till varit utomhus så hade det varit enkelt att hålla avstånd och känts okej. Nu blir det inomhus i en vanlig villa och det känns inte alls tryggt, bara onödigt.
 
"under rådande omständigheter känner jag mig inte bekväm med att delta, men jag önskar er ett trevligt kalas" tycker jag räcker. Tycker det är onödigt att säga mer än så, det kanske ger en liten ögonöppnare ändå.

Absolut ska ett sådant svar accepteras. Tyvärr gissar jag på att det inte kommer mottas särskilt väl, baserat på hur reaktionerna varit tidigare i år :cautious:
 
Rimligt: jag kör ut från centrum, flera kan, typ ut i skogen. Jag känner mig på riktigt förföljd va en lågt flygande polishelikopter som till slut går ner för landning i ett koloniområde där jag parkerade. Jag började fundera på om jag kört för fort någonstans på vägen. :laugh: de avbröt sin landning och åkte vidare, de kanske letade efter någon med samma bil som mig? :laugh:
 
Sålt min själ och köpt diselbil 🙈
733BA5CB-6ADC-4A92-8145-D4D92E7DAC8D.webp
 
Men va fan...Låg på katternas (de ligger gärna där, ibland gör jag det med, inget konstigt) filtar på soffan . Blev visst varmt (kände jag) men hann få två nässelutslagpluppar på armen. Sen tre på magen...suck. Och så ska man då vara försiktig med tex skaldjur och alkohol några dar efter och jag som tänkte äta räkor och dricka lite Smirnoff imornkväll när jag fyller år....
Vill ju inte tro det är allergi mot katterna för då borde jag ju reagera när de ligger i sängen osv tycker jag. Varmt blev det men som sagt, ändå.
 
Oj oj oj vilken katastrofens högborg detta är. Det har brakat loss nu på eftermiddagen och jag längtar mest efter att få fly hem just nu.
Hann i alla fall klart med mitt nystande i bokningar. Fick beröm från en chef (inte min egen) att jag lyckades och hen tyckte jag gjorde ett så fint jobb varje gång hen hade med mig att göra. Det var faktiskt trevligt att höra.

Dock rasade många korthus samman nu som sagt, och jag har noll och ingen lust att vara kvar i kaoset en sekund mer än jag måste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 728
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp