Blääää, måste imorgon ha ett uppdrag på jobbet som är tämligen segt. Än värre att kollegorna är trista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, skulle aldrig våga skriva sånt här utifall någon på jobbet skulle känna igen migBlääää, måste imorgon ha ett uppdrag på jobbet som är tämligen segt. Än värre att kollegorna är trista
Haha, skulle aldrig våga skriva sånt här utifall någon på jobbet skulle känna igen mig
Jag blir knäpp. Nu har massa kollegor varit inne i bokningssystemet och bokat på fel sätt och ett gäng av dem har bokat rum i hela månader för att de kanske vill ha kurs någon vecka den månaden
Vem får ta smällen? Jag. Vem annars.
Gäller alltså att nysta i 5 rum, som ca 13 kollegor bokat långa perioder på, där jag inte kan se vem som bokat eller i vilket syfte. Låt gissningsleken börja
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."Radera alla bokningar och skicka ut ett "ajabaja"-mail till alla som fulbokat
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Men... vet ju att jag skulle få massa skit då, så jag gör detta i stället för andra viktigare arbetsuppgifter Är ju lite så vi jobbar här
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Men... vet ju att jag skulle få massa skit då, så jag gör detta i stället för andra viktigare arbetsuppgifter Är ju lite så vi jobbar här
Varför ska du städa?Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Jodå det är jag medveten om. Jag brukar oftast kratta manegen först och sedan kontakta den/de som gjort knasigt och förklara hur de skulle gjort i stället - så att de kan göra rätt nästa gång.Fast du gör ju dig själv en väldans otjänst om du hela tiden krattar manegen för alla som gör fel? Det finns ju massor av folk som utnyttjar att det finns någon som rättar upp allt de själva gör fel, så då anstränger de sig inte ens för att göra rätt från början.
Jag tycker att jag har läst det flera gånger i dina inlägg, att du tar på dig arbetsuppgifter som inte är dina för att det är "lättare" att du lägger X antal timmar på att rätta upp det det än att folk lär sig att göra rätt från början. Det är enl mig inte ett så sunt tänk, för det lär ju som sagt in hos "alla andra" att oavsett vad de gör så rättar du upp det.
För jag gissar att du inte får vare sig betalt för de extra uppgifter du gör, och inte heller fler timmar att utföra det på?
Just nu är jag trött på min släkt. Är bjuden på barnkalas den här helgen och trots nya uppmaningar gällande covid-19 så kommer kalaset hållas.
Vet varken ut eller in, magkänslan är allt annat än bra.
Jag hade inte gått. Det är så fel på så många nivåer. Folk måste inse att det är ALLVAR nu, det är en dödlig sjukdom som vi måste hejda så gott vi kan.