Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir knäpp. Nu har massa kollegor varit inne i bokningssystemet och bokat på fel sätt och ett gäng av dem har bokat rum i hela månader för att de kanske vill ha kurs någon vecka den månaden :banghead:

Vem får ta smällen? Jag. Vem annars. :meh:
Gäller alltså att nysta i 5 rum, som ca 13 kollegor bokat långa perioder på, där jag inte kan se vem som bokat eller i vilket syfte. Låt gissningsleken börja :arghh:
 
Jag blir knäpp. Nu har massa kollegor varit inne i bokningssystemet och bokat på fel sätt och ett gäng av dem har bokat rum i hela månader för att de kanske vill ha kurs någon vecka den månaden :banghead:

Vem får ta smällen? Jag. Vem annars. :meh:
Gäller alltså att nysta i 5 rum, som ca 13 kollegor bokat långa perioder på, där jag inte kan se vem som bokat eller i vilket syfte. Låt gissningsleken börja :arghh:

Radera alla bokningar och skicka ut ett "ajabaja"-mail till alla som fulbokat :angel: :D
 
Radera alla bokningar och skicka ut ett "ajabaja"-mail till alla som fulbokat :angel: :D
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Men... vet ju att jag skulle få massa skit då, så jag gör detta i stället för andra viktigare arbetsuppgifter 🙄 Är ju lite så vi jobbar här :p
 
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Men... vet ju att jag skulle få massa skit då, så jag gör detta i stället för andra viktigare arbetsuppgifter 🙄 Är ju lite så vi jobbar här :p

Tja... det känns som om du får en massa skit ändå så varför inte? De kanske lär sig någon gång om de sas får en smäll på fingrarna :idea:
 
Var på gränsen att göra det. Typ "Hej nu har jag tagit bort allt. Ni får boka om på rätt sätt eller kontakta till mig så bokar vi rätt tillsammans."
Men... vet ju att jag skulle få massa skit då, så jag gör detta i stället för andra viktigare arbetsuppgifter 🙄 Är ju lite så vi jobbar här :p

Fast du gör ju dig själv en väldans otjänst om du hela tiden krattar manegen för alla som gör fel? Det finns ju massor av folk som utnyttjar att det finns någon som rättar upp allt de själva gör fel, så då anstränger de sig inte ens för att göra rätt från början.

Jag tycker att jag har läst det flera gånger i dina inlägg, att du tar på dig arbetsuppgifter som inte är dina för att det är "lättare" att du lägger X antal timmar på att rätta upp det det än att folk lär sig att göra rätt från början. Det är enl mig inte ett så sunt tänk, för det lär ju som sagt in hos "alla andra" att oavsett vad de gör så rättar du upp det.

För jag gissar att du inte får vare sig betalt för de extra uppgifter du gör, och inte heller fler timmar att utföra det på?
 
Fast du gör ju dig själv en väldans otjänst om du hela tiden krattar manegen för alla som gör fel? Det finns ju massor av folk som utnyttjar att det finns någon som rättar upp allt de själva gör fel, så då anstränger de sig inte ens för att göra rätt från början.

Jag tycker att jag har läst det flera gånger i dina inlägg, att du tar på dig arbetsuppgifter som inte är dina för att det är "lättare" att du lägger X antal timmar på att rätta upp det det än att folk lär sig att göra rätt från början. Det är enl mig inte ett så sunt tänk, för det lär ju som sagt in hos "alla andra" att oavsett vad de gör så rättar du upp det.

För jag gissar att du inte får vare sig betalt för de extra uppgifter du gör, och inte heller fler timmar att utföra det på?
Jodå det är jag medveten om. Jag brukar oftast kratta manegen först och sedan kontakta den/de som gjort knasigt och förklara hur de skulle gjort i stället - så att de kan göra rätt nästa gång.
Blir mer harmoniskt då och jag sitter ju i ett serviceyrke så det är bara att sätta på sig servicehatten. Brukar oftast aldrig behöva kratta manegen igen då.
Sedan ingår bokningssystemet i mina arbetsuppgifter, men kanske inte att nysta runt i sådant här... Det är oklart - jag har ju ingen arbetsbeskrivning alls.

Nu känner jag dock att jag sitter jäkligt löst på jobbet, så det finns liksom noll utrymme att göra sådana saker. Nu är det mer le och spela med eller få kicken. Tyvärr.
 
Just nu är jag trött på min släkt. Är bjuden på barnkalas den här helgen och trots nya uppmaningar gällande covid-19 så kommer kalaset hållas.

Vet varken ut eller in, magkänslan är allt annat än bra.

Jag hade inte gått. Det är så fel på så många nivåer. Folk måste inse att det är ALLVAR nu, det är en dödlig sjukdom som vi måste hejda så gott vi kan.
 
Jag hade inte gått. Det är så fel på så många nivåer. Folk måste inse att det är ALLVAR nu, det är en dödlig sjukdom som vi måste hejda så gott vi kan.

Jag kommer inte att delta, det känns så fruktansvärt oansvarigt!

Däremot är det jobbigt att behöva ta diskussionen, all kommunikation sker genom hopplösa gruppchatter på fb och/eller fb events. Ska skicka ett meddelande till värdparet när jag klurat ut en formulering som inte skapar onödigt mycket debatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 999
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp