Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjar må bättre igen. De två sista morgnarna har jag sovit länge men imorse kom jag upp till strax efter 6 när sambon åkte. Myser av lugnet, kaffe och en tänd brasa då det var ganska kallt inne. Bara dryga 2 grader ute, lite skillnad mot måndagens galna och äckliga värme på 16 grader hehe.
 
På jobb. Megatrött och hur mycket som helst att göra.

Hundarna har lugnat ned sig och ligger nu och sussar gott.

Hade jättesvårt för att somna igår. Vaknade flera ggr av att jag frös. Fick gå upp och slänga på raggsockar. 2 hundar, 1 sambo och extra filt var tydligen inte tillräckligt.

Tänkte gå upp tidigare för att duscha men sov lite för länge så precis jag hann till jobbet.

Träning med hästen ikväll så hoppas jag får lite motivation tillbaks. Känns som om allt går på autopilot.
 
Solen påväg upp och det ska bli fint väder även idag! Försöker verkligen njuta de här dagarna som vi ska ha fint väder. Har inte varit sol sen vi jagade älg för tre veckor sen. Har regnat typ konstant sen dess känns det som :meh: Nu kan det få bli vinter för min del. Frost, torrt, några minusgrader och sen när det blivit tjäle, snö :love:

Vet inte om jag vågar skriva detta egentligen, kanske förstör allt, men ska idag äntligen efter 10,5 vecka rida min älskade häst som varit skadad :love:
 
Har precis beställt en snöslunga, och inser hur bortskämda vi varit som kunnat använda traktorer att ploga snö med. Men nu står de två städer bort, så det skulle innebära en hel dag i resa och plogning. Så för första året som vi bott här så kommer inte hela gårdsplanen vara plogad och sandad, så jag hoppas att snöslungan iaf gör att den sänkta A-traktorn kan komma ut
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 999
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp