Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer inte att delta, det känns så fruktansvärt oansvarigt!

Däremot är det jobbigt att behöva ta diskussionen, all kommunikation sker genom hopplösa gruppchatter på fb och/eller fb events. Ska skicka ett meddelande till värdparet när jag klurat ut en formulering som inte skapar onödigt mycket debatt.
"under rådande omständigheter känner jag mig inte bekväm med att delta, men jag önskar er ett trevligt kalas" tycker jag räcker. Tycker det är onödigt att säga mer än så, det kanske ger en liten ögonöppnare ändå.
 
Just nu är jag trött på min släkt. Är bjuden på barnkalas den här helgen och trots nya uppmaningar gällande covid-19 så kommer kalaset hållas.

Vet varken ut eller in, magkänslan är allt annat än bra.

Jag har precis bokat om min mammas 60-årsfest. Vi hade stor lokal, coronasäkrat + att vi inte var så många (38p totalt) men med rådande omständigheter har vi valt att flytta hela kalaset.

I sambons släkt är det snart en släktträff och vi brukar hamna runt 40-60p med alla barn mm inräknat. De har delat upp det i 3 omgångar för att inte alla ska komma och tagit de som bor närmast (vi bor alla nära men uppdelning rent geografiskt ändå) samt kommer träffas ute för en enklare korvgrillning. Då blir det inte alla på en gång.

Man ska vara försiktig
 
Kollega på mycket bättre humör och vi har påbörjat lite åtgärder för att hen ska trivas lite bättre på jobbet. Känns lite som att hen blivit så uppgiven att hen till slut inte såg några möjligheter och ingen mening med att ta tag i något längre.

I bland önskar jag att jag kunde klona mig själv och ge mig själv samma kloka råd som jag uppenbarligen kan ge andra 🙄
 
Helst underbart att få sitta på ryggen på min fina häst igen :love: Vågade knappt sitta ner ordentligt i sadeln pga rädd för att han ska gå sönder :p Vi skrittade 20 min fram och tillbaka på grusvägen bara. Hoppas benet håller sig bra nu så vi köra igång försiktigt och kanske börja träna igen i början av nästa år.

Nu blir det kaffe och en pepparkaka!
 
Phu. Har nu i närapå en timme försökt på ett trevligt sätt skaka av mig en extremt påtänd/full person som ringde till växeln och ville göra en "anarkistisk kupp" med mig O_o
Tyvärr verkar hen hittat alla mailadresser till anställda på skolan så vi får väl se om hen faktiskt mailar alla på skolan som hen sa att hen skulle göra. :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 728
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp