Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med lite mysbelysning och precis börjat titta på The hunt for red october.
458502FA-1F7B-4329-A147-DC97DF944F81.webp
 
Ibland blir jag lite trött på att sälja grejer. Jag har inte fått betalt än (bara för frakten ). Skickar bild på att frakten är bokad och betald. På varan och på det färdiga paketet. Sa att jag skriver ut fraktsedeln på ombudet, då det är smidigast. Då vill inte köparen swisha före jag kan skicka en bild på fraktsedeln. Vilken skillnad gör det? Skulle det minska risken för att bli lurad på något sätt? Jag sa att jag kunde skriva ut den på jobbet imorgon och skicka en bild, då skulle hon kunna tänka sig betala. 🤷
 
Mådde väldigt dåligt förut och läkaren kom och pratade med mig, han trodde jag satt ut medicinen för snabbt så jag mådde dåligt av det, var ju samma sak igår. Så han satte in medicin igen och nu mår jag bättre.
Känns kasst, vill inte äta den medicinen och kommer bara ta längre tid innan jag kommer hem om jag inte får den utsatt.
 
Haft något knas i ett kar nu ca 1 vecka.
Nu när jag skulle fixa med ett annat kar, så såg jag att det var något fel i kulornas kar
Allt var dött i karet, och luktade inte så gott:cry:
Så alla 4 kulor och snäckor är döda:cry:
5 räkor levde, de flyttade jag till ett annat kar
Nu har jag tömt karet, det får stå i badkaret i natt, med varmvatten i
 
Mådde väldigt dåligt förut och läkaren kom och pratade med mig, han trodde jag satt ut medicinen för snabbt så jag mådde dåligt av det, var ju samma sak igår. Så han satte in medicin igen och nu mår jag bättre.
Känns kasst, vill inte äta den medicinen och kommer bara ta längre tid innan jag kommer hem om jag inte får den utsatt.
Fattar att det måste suga som fan, samtidigt så antar jag att det i det långa loppet kanske skulle ta ännu längre tid om för snabb utsättning leder till för hårda bakslag? :)
 
I det tömda karet, efter en rejäl rengöring, ska min Bonus få flytta dit.
Det är min nyaste kamphane, som jag fick hem från Thailand i onsdags.
Jag skulle få en hona extra som "bonus" från odlaren. Men när jag packade upp alla fiskpåsar i onsdags, så var det inte en hona utan en hane :rofl:
Jätte fin hane, helt kritvit. Så det fick bli en nödlösning - en stor glasburk med sand, lite växter och en syresten. Han verkar trivas där, gjorde ett skumbo en av de första nätterna:love:
Eftersom han är en Bonus, så fick han namnet Bonus
Och nu när kulorna dog och det karet blev tomt, så får Bonus flytta dit
Och jag slipper leta efter ett till kar...
 
I det tömda karet, efter en rejäl rengöring, ska min Bonus få flytta dit.
Det är min nyaste kamphane, som jag fick hem från Thailand i onsdags.
Jag skulle få en hona extra som "bonus" från odlaren. Men när jag packade upp alla fiskpåsar i onsdags, så var det inte en hona utan en hane :rofl:
Jätte fin hane, helt kritvit. Så det fick bli en nödlösning - en stor glasburk med sand, lite växter och en syresten. Han verkar trivas där, gjorde ett skumbo en av de första nätterna:love:
Eftersom han är en Bonus, så fick han namnet Bonus
Och nu när kulorna dog och det karet blev tomt, så får Bonus flytta dit
Och jag slipper leta efter ett till kar...
Bild på Bonus i sin lilla burk
20201028_153848.webp
 
Fattar att det måste suga som fan, samtidigt så antar jag att det i det långa loppet kanske skulle ta ännu längre tid om för snabb utsättning leder till för hårda bakslag? :)
Ja, jag antar det. Jag kan ju inte åka hem med dessa bakslag heller. Trodde inte det skulle vara såhär jobbigt att sluta med benso, naivt nog. Men är nöjd med att xanor är borta iaf, nu är det "bara" stesolid jag kämpar med.
 
Ja, jag antar det. Jag kan ju inte åka hem med dessa bakslag heller. Trodde inte det skulle vara såhär jobbigt att sluta med benso, naivt nog. Men är nöjd med att xanor är borta iaf, nu är det "bara" stesolid jag kämpar med.
Ibland är det väl bra att ha den naiva inställningen, annars skulle du kanske inte ens tyckt att det var en idé att ens testa etc. Inser dock att jag låter lite irriterande glättig nu, det är inte meningen!
 
Sisådär.... Strax läggdags. Har badat skumbad för några timmar sedan, samt kört ett mindfulness-pass, så jag borde vara avslappnad och redo för sängen.... :)

Så dumt att det är så svårt att komma ihåg att köra mindfulness. De två olika pass jag har har är ca 9 minuter långa. Det är ju ingen tid alls egentligen, men det gör en sådan himla skillnad på stressnivå och sömn, tycker jag, om jag kommer ihåg att göra det i alla fall 3-4 ggr/vecka. Får väl ställa in en mindfulness-påminnelse på telefonen eller något... :)
 
Avslutat dagen med lite yoga, väntar på att duschen ska bli ledig och sen blir det sängen! :) Har åtminstone nästan skrivit klart på en av frågorna på tentan även om jag kanske inte gör som läraren efterfrågar. Hen vill att jag ska ställa två synsätt motvarandra, jag hävdar att de är bättre tillsammans och redovisar varför och svarar på alla frågorna om synsätten. Vi får väl se vad läraren säger om det. ;)
 
Morgonkaffe här. Börjar jobba om ca en halvtimme..... är lite nervös för jag ska "säga upp mig" idag....

Jobbet är ett extrajobb och nu har jag fått nytt "riktigt" jobb, så inget märkvärdigt egentligen, men hon jag har jobbat lite för tills nu är en väldigt speciell människa. Jag har ingen aning om hur hon kommer reagera...
 
Ja, jag antar det. Jag kan ju inte åka hem med dessa bakslag heller. Trodde inte det skulle vara såhär jobbigt att sluta med benso, naivt nog. Men är nöjd med att xanor är borta iaf, nu är det "bara" stesolid jag kämpar med.
Du resonerar väldigt klokt. Utan att jag känner dig mer än här på forumet känns det som att du verkligen har vuxit.
Du fixar detta 💪
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 735
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp