Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det inte vore bra med en elcykel ändå. En billig sådan på biltema kostar mindre än ett årskort på SL, och i dagsläget tar det kortare tid för mig att cykla än att åka kollektivt till de flesta olika platser. Har en vanlig cykel i dagsläget, men tycker det är så galet jobbigt med uppförsbackar :cautious:
 
Funderar på om det inte vore bra med en elcykel ändå. En billig sådan på biltema kostar mindre än ett årskort på SL, och i dagsläget tar det kortare tid för mig att cykla än att åka kollektivt till de flesta olika platser. Har en vanlig cykel i dagsläget, men tycker det är så galet jobbigt med uppförsbackar :cautious:
Jag älskar min elcykel! Visst, det är tungt att släpa på batteriet, men det vägs upp av smidigheten!
 
Funderar på om det inte vore bra med en elcykel ändå. En billig sådan på biltema kostar mindre än ett årskort på SL, och i dagsläget tar det kortare tid för mig att cykla än att åka kollektivt till de flesta olika platser. Har en vanlig cykel i dagsläget, men tycker det är så galet jobbigt med uppförsbackar :cautious:
Jag älskar min elcykel! Det är så skönt att komma till och från ställen utan att bli svettig för att det blåser eller går uppför.
 
Jag älskar min elcykel! Visst, det är tungt att släpa på batteriet, men det vägs upp av smidigheten!
Jag älskar min elcykel! Det är så skönt att komma till och från ställen utan att bli svettig för att det blåser eller går uppför.
Jag har testat två olika elcyklar, en svindyr sportig sak och en väldigt basic som företaget fått för sig att vi skulle använda på jobbet... Den sistnämnda var genomvidrig, den var fruktansvärt vinglig och allmänt läskig att cykla på. Efter en cykeltur på den hade jag dessutom ont i hela kroppen... Misstänker att det var för att jag satt helt fel på den, men ja, jag har ju insett att det är värt att vara lite kräsen... Vad har ni för några som ni är nöjda med? Jag vill framförallt att det ska vara lätt att ta sig upp för branta backar och vill kunna cykla åtminstone 2-3 mil på en laddning. Jag har jättebranta backar till jobbet. Hatar dem.
 
Har precis satt mig ner här hemma. Är dödstrött och glad.
4 dagar borta, 5 privatlektioner. Nya människor, massa ny kunskap. Hur kul och hur jobbigt som helst.

Har ridit en vis och rättvisemärkt äldre lusitano som var så vansinnigt inställd på sin ryttare att han tvärstannade så fort tanken fladdrade iväg någon annan stans än här och nu. Jag har äntligen på riktigt och utan tvekan hittat hästens bakben, och jag har så mycket biomekanik i huvudet att det gör ont :D
Ridläraren var pedagogisk och helt underbart bra på att förklara och engagerad i varenda fråga man hade, trots att en av mina frågor blev "Hur fattar man galopp?" - efter ett gäng misslyckanden från min sida där herr vis och rättvisemärkt inte fattade vad jag menade när någon kroppsdel var fel.

Jag har nu ridit lite piaff. Lite passage. Herr häst bjöd mig på ett par levades :love: Vilket kraftpaket till häst!

Vill åka tillbaka typ nu, men min hjärna vill inte ha mer input och intryck nu tack :angel:
 
Sa har sag var "trunk 'n treat" ut i gar. Allt som allt var det mer an 25 familjer dar och alla holl noga avstand och hade masker pa. Inklusive haxan pa bilden, hon hade mask om en nagot ovanlig. :p
IMG_1237.webp
 
Jag har testat två olika elcyklar, en svindyr sportig sak och en väldigt basic som företaget fått för sig att vi skulle använda på jobbet... Den sistnämnda var genomvidrig, den var fruktansvärt vinglig och allmänt läskig att cykla på. Efter en cykeltur på den hade jag dessutom ont i hela kroppen... Misstänker att det var för att jag satt helt fel på den, men ja, jag har ju insett att det är värt att vara lite kräsen... Vad har ni för några som ni är nöjda med? Jag vill framförallt att det ska vara lätt att ta sig upp för branta backar och vill kunna cykla åtminstone 2-3 mil på en laddning. Jag har jättebranta backar till jobbet. Hatar dem.
Jag har en Skeppshult. Den är dyr, men vi tänker att den ersätter en bil. Cyklar drygt 5 km till skolan på 20 min och då upp för uppsalaåsen, vilket också är ända gången jag höjer effekten. På flat mark räcker den lägsta hjälpen gott. Jag har tre nivåer.
Min systerdotter har en ecobike med fem nivåer, men den har bara testats på kortare sträckor än pga corona. Jag tycker dock att den inte känns lika gedigen som min skeppshult vars ram är helgjuten. Hon kan inte heller ta av datorn som jag gör, även den är ju stöldbegärlig.
 
Jag har en Skeppshult. Den är dyr, men vi tänker att den ersätter en bil. Cyklar drygt 5 km till skolan på 20 min och då upp för uppsalaåsen, vilket också är ända gången jag höjer effekten. På flat mark räcker den lägsta hjälpen gott. Jag har tre nivåer.
Min systerdotter har en ecobike med fem nivåer, men den har bara testats på kortare sträckor än pga corona. Jag tycker dock att den inte känns lika gedigen som min skeppshult vars ram är helgjuten. Hon kan inte heller ta av datorn som jag gör, även den är ju stöldbegärlig.
Ah, bra poäng där med att kunna ta av datorn... Jag har mest tänkt att jag absolut ska ha så att det är lätt att ta av batteriet. Helst skulle jag ha en moppe, men en sådan kan jag inte förvara inne i lägenheten :cautious:
 
Jag har testat två olika elcyklar, en svindyr sportig sak och en väldigt basic som företaget fått för sig att vi skulle använda på jobbet... Den sistnämnda var genomvidrig, den var fruktansvärt vinglig och allmänt läskig att cykla på. Efter en cykeltur på den hade jag dessutom ont i hela kroppen... Misstänker att det var för att jag satt helt fel på den, men ja, jag har ju insett att det är värt att vara lite kräsen... Vad har ni för några som ni är nöjda med? Jag vill framförallt att det ska vara lätt att ta sig upp för branta backar och vill kunna cykla åtminstone 2-3 mil på en laddning. Jag har jättebranta backar till jobbet. Hatar dem.
Jag har en batavus torino. Den känns riktigt stabil och bra, lite lägre prisklass än @Ninnurur cykel men har fått bäst i test på flera ställen.
Jag har 5 nivåer, använder oftast nivå 3 förutom i uppförsbackar då drar jag till med 5 och flyger upp.
Jag cyklar ca 8 km per dag och batteriet räcker minst en vecka (jag laddar alltid på fredagar oavsett status då batteriet ska må bäst av att laddas ofta).
 
Hemma igen efter en tur in till staden för "måste"-shopping. Junioren måste ha nya inne-gympaskor till nästa veckas gympa, så då åker vi absolut sista dagen på lovet :meh: Sen blev det nya vinterstövlar till densamme eftersom förra årets är alldeles för små - växande ungar... :cautious:

Nu behövs det en kopp te :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp