Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sa var Halloween avklarat. Har i min kommun har vi inga nya fall av covid trots att det okar mycket i USA ar det bara nagra fa nya fall har i var stat. Vi har dock "state wide" begransningar i umgange och det ser ut att fungera mycket bra.
Halloween ar dock en ovning dar man normalt kommer nara varandra ... men "Trunkf 'n' treat" innebar att ingen behover komma nara nagon annan ... Sondotter och vi hade mycket trevligt, hon fick MASSOR med godis och sma leksaker ("I got bubbles, Oh wow ... I love my bubbles":love:) sapbubblor alltsa och kande sig totalt "spoild".

Har ar barnbarnet med sin face paint. Hon ville ha en fjaril och det blev en nagot slarvig fjaril ... men hon var sa nojd sa.

IMG_1227.webp
 
Sjalv kande jag mig inte lika sot och fin sa jag blev ett benrangel.

Nu sa faktiskt ett par stycken att de aldrig sett ett skelett med sa oerhort fin struktur forut. :p Goda vanner som alltid ar sa "supportive".

Jag hade faktiskt malat handerna ocksa, men sa har i corona tider nar man tvattar dem hela tiden funkar det inte alls. Och ja ... jag njuter av en GT (Gin och tonic) med mitt eget ateranvandnings bara sugror efter att sondottern var hemkord och jag inte behovde fundera pa henne langre.

IMG_1245.webp
 
Hm, undrar om du fått en dålig påse för de brukar vara bra. Har du testat OLW Naturchips med cidervinäger? De har bra syra. Annars är ju Tyrells vinägerchips mums.

Jag tror inte att påsen var dålig utan det var en total överdos av balsamvinäger - väldigt ogott och obalanserat smakmässigt för mina stackars smaklökar. Äppelcidervinäger låter mer rimligt - får testa Tyrells innan jag dissar företeelsen helt. Annars älskar jag Bjäres chips, särskilt den med bara salt.
 
Har haft en väldigt halloweenig natt, vinden har tjutit OOOOIIIIOOOOU och HUUUUAAAOOOO hela natten lång och skallat i fönstren :nailbiting: (de har iaf suttit kvar!).

Vaknade av mig själv väldigt tidigt, strax innan 7 gav jag upp sömn och tänkte att lyx ändå att vakna före barnet, kan jag ha mysstynd med mig själv i soffan och en bok.
Lagom till jag gjort te hör jag små hasande toffelsteg närma sig (var inte husspöket, bara trött och yrvaket barn). Tur jag gjorde en kanna te då, så räcker det till båda :up:
(men fick trots detta en pik för att jag haft mage att vakna utan henom, vissa blir aldrig nöjda 🙄 😅)
 
Kan efter förmiddagens långpromenad konstatera att det är lättare att hålla coronasäkert avstånd när jag klättrar (inomhus) än vad det är i naturreservatet här. Folk precis överallt, trots att det inte ens var populäraste promenadtiden och vid möten är det ingen(!) som tar ut avståndet ordentligt. Nej, trots bred gångväg så ska de gå bara så att de preciiiis tar sig förbi :meh:
 
Folk precis överallt, trots att det inte ens var populäraste promenadtiden och vid möten är det ingen(!) som tar ut avståndet ordentligt. Nej, trots bred gångväg så ska de gå bara så att de preciiiis tar sig förbi :meh:

Så är det här också, särskilt ute och på Ica.. Jag försöker att hålla avstånd, tar omvägar, vänder och går åt helt fel håll osv (och svär högt och tydligt över att folk inte håller lite avstånd), och folk följer efter eller tränger sig förbi ändå. Länet var först ut med att få lokala restriktioner, men nä. Folk!! :arghh::meh:
 
Regnar och blåser idag och ska göra så hela dagen idag och i morgon :meh: Sååå trött på regn!
Men men vi har lite vi behöver göra ute och har lovat ungarna att leka kurragömma ute på gården med dom så vi får klä oss och ut helt enkelt. Hästarna tror jag att jag motionerar på ridbanan ikväll så får maken åka och såga i skogen när det är dagsljus.
 
Jag har ätit långfrukost. Ska borsta tänderna och gå till gymmet. Har inte varit där på ett par veckor, får se om det går att träna (maxgräns på 15pers har införts och en del maskiner och så ska tydligen vara avstängda) eller om det blir en lång promenad istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 010
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp