Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så är det här också, särskilt ute och på Ica.. Jag försöker att hålla avstånd, tar omvägar, vänder och går åt helt fel håll osv (och svär högt och tydligt över att folk inte håller lite avstånd), och folk följer efter eller tränger sig förbi ändå. Länet var först ut med att få lokala restriktioner, men nä. Folk!! :arghh::meh:
Ja det är helt galet. Jag bor i Sthlm så vi har också fått extra restriktioner nu. Inte sjutton bryr någon sig om det. Jag är inte i riskgrupp, men vill varken bli sjuk eller riskera att föra smitta vidare till andra. Nu cyklar jag till och från jobbet, försöker som sagt var hålla avstånd till folk ute och har inte ens föreslagit spelkväll med vännerna. Ska storhandla på ica ikväll iaf, det får bli så sent som möjligt när folk förhoppningsvis har annat för sig än att trängas där.
 
Blöt stallmorgon, blir att leta fram muckbootsen igen. Höll på att sladda runt i leran när jag skulle fästa fjordingens foderboll så den inte smet.

Men efter två dagar med matte stående jämte sig och visandes hur maten funkar äter äntligen tanten från foderapparaten igen :banana:
 
Ringt och grattat farfar på hans födelsedag, han blev glad. Hade egentligen tänkt åkt och hälsat på denna helgen, men vågar inte då coronan är på uppsving här i närområdet. Känns dumt att riskera något, när det går att ringa. Han blev glad i alla fall och det är bra. Bara hoppas jag kan åka upp till jul och fira jul, annars kommer det blir en ensam jul för min del.
 
Gråmulet och småregnigt.

Borde ta mig ut och skyffla undan löv men känner mig noll motiverad. I år är det otroliga mängder löv. Der har varit halvkallt och fuktigt hela sommaen. Jag har klippt gräset stup i ett och träden har satt löv i aldrig tidigare skådad omfattning.

Det ligger decimetertjocka lager på gräset och jag blir alldeles matt vid blotta tanken. Ska försöka få undan där det är absolut nödvändigt och låta resten vara tills jag förhoppningsvis kan elda upp den till våren.

Jag älskar träd men den här lövmängden är nästan löjlig.
 
Hunnit med att gå promenad med hunden, det regnar kanske inte men det hänger vatten i luften på något märkligt sätt och så lite blåst på det så känner man sig dygnsur. Så det blev en relativt kort promenad följt av godissök inomhus så nu ligger han och sover ganska nöjd. Kompisen kom förbi och lämnade new body grejer och fikade lite, hon dumpade även sin son hos min son. ;) Nu ska jag försöka sätta lite fart med tentan, men det går trögt. Men tvättmaskinen är igång, mat till i kväll på g och diskmaskinen är körd. :rofl:
 
Det blev nästan lite Halloween-stämning över min cheesecake... :D Jättegott med körsbärssås till!
IMG_20201101_135232_154.webp
 
Väntar på att det ska bli lunchdags sen ska vi på halloween-firande utomhus med sonen. Sambon börjar dock må dåligt så vi får se om vi får gå själva... :(
Svarar mig själv. Vi kom iväg tillsammans, åkte till parken en liten stund, hann fiska fiskdamm sen kissade barnet på sig och vi hade inget ombyte. Fick åka hem, det börjar regna och ingen vits att åka tillbaka. Så kul blev det 😅
Nu ska barnet och sambon baka en kaka 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp