Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland är det väl bra att ha den naiva inställningen, annars skulle du kanske inte ens tyckt att det var en idé att ens testa etc. Inser dock att jag låter lite irriterande glättig nu, det är inte meningen!
Jag gjorde det för att min läkarkompis berättade hur illa benso är i längden och hur mycket svårare det blir att sluta ju längre tiden går. Men hon berättade inte hur jobbigt det kunde vara, så jag var naiv.
 
Inledde november månad med en timmes härlig skrittur med sällskap på en pigg pålla längs med en ny ridväg så häst var nyfiken på omgivningen hon med 😀. En riktigt fin ridväg jag suktat efter att rida i de snart exakt 3 åren vi stått i stallet och äntligen idag blev det av 😍. Det är väldigt trevligt att ha en stallkompis som är så driven när det gäller att hitta nya ridvägar 😀👌. Efter flera timmar i stallet I lugn och ro var det inte dumt med tacotårta som mamma hade lagat och bjöd på :d:love:
 
Morgonkaffe här. Börjar jobba om ca en halvtimme..... är lite nervös för jag ska "säga upp mig" idag....

Jobbet är ett extrajobb och nu har jag fått nytt "riktigt" jobb, så inget märkvärdigt egentligen, men hon jag har jobbat lite för tills nu är en väldigt speciell människa. Jag har ingen aning om hur hon kommer reagera...

Svarar mig själv, det gick väldigt bra och inga skuldkänslor här osv... fick min sista betalning med samt hon gav mig en tv eftersom hon vet att vi vill köpa en tv till vårt biljardrum. Hon har köpt ny så hon gav mig sin gamla 32'' och ville inte ha nåt för den alls

Vi kommer fortfarande höras eftersom vi delar speltips med varandra varje lördag :laugh:
 
Äter frukost. Snart dags att cykla till jobbet. Troligen sista veckan nu med långpromenader i dagsljus (borträknat helger och semester). Förstår inte hur jag ska kunna njuta av promenaderna när allt bara blir en ångest över att det snart är konstant mörker... Jag längtar som f*n efter våren...
 
Blåser så in i väggarna så har vaknat flera gånger under natten 😴
Fler som vaknat ideligen pga blåsten?

Indirekt. Har vaknat hur många gånger som helst av att hunden suttit och skällt :meh: När dottern börjat sova bättre om nätterna är det hunden som håller oss vaken istället :cautious: Inte speciellt pigg nu, och verkligen inte speciellt glad åt hunden :arghh:
 
Dricker kaffe och försöker vakna. Önskar jag vore expert på ögonskador så jag kunde avgöra om det går åt rätt håll eller inte. Ska ringa veterinären så fort de öppnar, och hoppas få hjälp av någon vettig människa där, så jag vet om vi måste åka in idag, eller kan vänta till det planerade återbesöket på onsdag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 735
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp