Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukanmält mig. Känner fortfarande av halsen och sådär irriterad I ögonen som jag blir vid förkylning....Gjorde redan det i förra veckan och jobbade ändå; var på vippen att avbryta och gå hem men antog halsen strula då jag harklar mig så mycket (jobbar med att försöka sluta med det).
För att förtydliga, du kände av halsen och jobbade ändå? Mitt i en pandemi?
 
Mår skit men då ingen kan täcka upp för mig på jobbet var det bara att bita ihop och åka. Sov bort hela söndagen och är fortfarande helt slut i både kropp och knopp. Inge kul alls

Ska till tandläkaren idag också men sitter just nu i telefon och ska omboka den. Vill egentligen inte göra det då jag äntligen ska få hela tänder igen men vet inte hur jag ska lösa det här på jobbet. Hade det varit imorgon hade det varit lugnt så är jag fortfarande risig ikväll stannar jag hemma imorgon.
 
Äntligen hemma i sängen efter en lååång natt på jobbet med mycket att göra. Var riktigt läskigt att köra hem en sträcka där jag trodde träden skulle falla över vägen. Glad att jag valde omvägen, ett av tre alternativ jag brukar växla mellan beroende på väder, årstid, veckodag och tid på dygnet. Jag har inte kört en meter på E4:an men blir ändå omkörd av en taxi i en skymd kurva där det kom mötande trafik. :mad:

Hundarna snabbkissade och de + katten har fått mat. Hönsen får stanna inne så länge så mina kycklingar inte blåser bort! Nu sova några timmar och sen logga in på seminarie efter lunch. 😴
 
Sådär ja ringt försäkringen och fått ett skadenummer jag ska ange nästa gången bilen ska in och byta ”kameran”. Ringe och frågade försäkringen då bilen är yngre än 8 år och gått mindre än 15 000 mil och då ingick elektronik i skadeanmälan. Kanske slipper punga ut med mer än självrisken om jag har tur. 😅
 
Så fina, purjolöken ser ju helt äkta ut! Jag skulle aldrig ha tålamod med så smått pill, är mer för inredningsbiten med möbler etc. Glömde förresten att säga att jag har tre pyttesmå dockhus också i skala 1:144. Varje dockhus måste ju ha ett dockhus eller?

Tack, det är filmer på youtube som ger mig instruktioner om hur man gör :up:
Jag har byggt lite möbler också, dock inget dockhus till dockhuset. Har du tips på mått eller kanske t om bild?
 
Lyssnar på domstolspodden om migrationsmål. Själv börjar jag bli deppig kring Covid-19, jag saknar mina utflykter i samhället tex Universum, bio , lekland med barnen osv. Vi har knappt varit iväg sen pandemin kom så nu är jag trött på att vara hemma. Speciellt nu när vädret börjar bli kallare för att barnen ska vilja vistas utomhus :cautious:
 
För att förtydliga, du kände av halsen och jobbade ändå? Mitt i en pandemi?
Nu ska man väl inte svara åt andra, men som jag förstod det brukar hon harkla sig mycket och bli irriterad i halsen av det. Och trodde detta var samma sak.

Jag tex vaknar varje morgon med ont i halsen, antar att jag snarkar... det ger sig senare. Nyser även några gånger, sen är det bra. Är väl dammigt eller nåt.
 
Nu har jag pratat med en mycket trevlig sköterska hos veterinären, och det finns ingen omedelbar anledning till panik i alla fall. Veterinären ska höra av sig när hon börjat jobba i eftermiddag, så får vi se om vi behöver åka in idag eller inte.

Adam är pigg och glad, trots allt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp