Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, det är filmer på youtube som ger mig instruktioner om hur man gör :up:
Jag har byggt lite möbler också, dock inget dockhus till dockhuset. Har du tips på mått eller kanske t om bild?
Klart jag har bilder! Bildbomb på väg...
Till Lundbyhuset är det bara en träbit överklädd med tryckt papper.
_20201102_083644.webp
Håhåjaja glömde bort att man numera bara får dela en bild per inlägg, Gör ett collage och återkommer.
 
Håhåjaja glömde bort att man numera bara får dela en bild per inlägg, Gör ett collage och återkommer.
Sista inlägget...
I det dockskåp jag just nu jobbar med finns detta fina skåp.
PhotoCollage_20201102_090446386.webp
Till höger i bild är de blivande möblerna, också de i skala 1:144. Det ska bli intressant att försöka sätta ihop dem... Varje karta kostade 240:- så de är ju inte billiga direkt.
 
Detta känns ju jättesegt att inte veta vad som kommer gälla. Speciellt som det är en fysisk utbildning dvs man kan inte läsa sig till det enbart man måste jobba med det. Så aja vi får se.

Edit: Fick precis veta att från och med nu och tre veckor framåt endast praktiska moment i skolan. Munskydd på och 1,5 m mellan alla.

Så undrar om vi har lektioner imorgon då det skulle vara en kombo med både praktisktoch teoretiskt :confused:
Den läraren lär meddela sen närmare.

:arghh:
 
Senast ändrad:
För att förtydliga, du kände av halsen och jobbade ändå? Mitt i en pandemi?

Det här är jättejättesvårt för oss som jobbar i vården. Vi vet att vi behövs otroligt mycket och vill absolut inte vara hemma i onödan. Jag själv har också halskrångel och tillsammans med stressymtom så kan jag känna mig "sjuk" flera gånger i månaden. Det är helt orimligt att vara hemma så mycket när man vet att man inte är förkylningssjuk. Idag är jag hemma för jag känner en tydlig skillnad mot mina vanliga symtom, då är det jättelätt!

Vill inte ursäkta men ge ett annat perspektiv på det hela. Vi har en abnorm sjuk- och VAB-frånvaro som det är redan, vilket gör att vårdköerna växer och växer.
 
Jahopp. då har man varit ute på e20 och dragit lass. Troligtvis konstruktionsfel och i denna vind så vreds alla fästen av och slet sig loss.

Polisen passera min chaufför när hon stannat med varningsblinkers på rastplats och börjat gå tillbaks. Borde ju tycka att de kunde stannat. Jag menar det är faktiskt böter på tappad last.

Hoppas det inte blir mer nu
 
Tonåringen ringde för nån timme sen. Visade det sig att han glömt nycklarna i sin A-traktor, så det var bara att ge sig ut i busvädret. A-traktorn står nämligen på en skolparkering mitt i ett litet samhälle, så risken att den blir stulen är stor. Den stod så fint på sin plats med nycklarna i, så det var bara att låsa den och köra in nycklarna till gymnasiet. Drygt 4 mil för ett par nycklar :meh:
 
Nu ska man väl inte svara åt andra, men som jag förstod det brukar hon harkla sig mycket och bli irriterad i halsen av det. Och trodde detta var samma sak.

Jag tex vaknar varje morgon med ont i halsen, antar att jag snarkar... det ger sig senare. Nyser även några gånger, sen är det bra. Är väl dammigt eller nåt.

Exakt så, så trodde Min kollega med eftersom hon vet hur jag "håller på" :o
 
Det här är jättejättesvårt för oss som jobbar i vården. Vi vet att vi behövs otroligt mycket och vill absolut inte vara hemma i onödan. Jag själv har också halskrångel och tillsammans med stressymtom så kan jag känna mig "sjuk" flera gånger i månaden. Det är helt orimligt att vara hemma så mycket när man vet att man inte är förkylningssjuk. Idag är jag hemma för jag känner en tydlig skillnad mot mina vanliga symtom, då är det jättelätt!

Vill inte ursäkta men ge ett annat perspektiv på det hela. Vi har en abnorm sjuk- och VAB-frånvaro som det är redan, vilket gör att vårdköerna växer och växer.
Absolut, jag är mycket medveten om problemet. Tycker dock inte man ska fundera på om man ska åka hem, då SKA man åka hem. Jag brukar också harkla mig en timme på morgonen innan jag är i full gång, men jag tycker att formuleringen i inlägget var lite tveksam.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp