Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchen avklarad. Jag gick en promenad i blåsigt och alldeles, för årstiden, varmt väder. Nåja, när jag har skrivbordsarbete så måste jag få upp stegantalet lite så det var lika bra :)
Tänkte jobba fram till ca 16 och sen kör jag hem och då ska jag och dottern till stallet. Hästarna har haft första natten inne sen i våras så det är boxmockning och ridning som gäller :)
 
Dagens LinkedIn vinnare: En person som genom hypnos ska lära säljare att våga ringa mer. "Om du är vd, försäljningschef eller ägare, och vill hjälpa dina säljare bli av med sina säljhinder, kontakta mig."

Häng mig. LinkedIn har verkligen varit helgens riktiga Halloween-rysare.
 
Blåser regn på tvären.
Tog ändå bilen och drog iväg med hunden ett par byar bort till en skogsväg jag brukade rida förr. Det blåste mindre därinne bland trädewn men jag och hunden blev blöta ändå. Men han fick lite hjärngympa av att gå på helt okända ställen och nosa.

Har nån märklig värk i benen. Känner ingenting när jag sitter stilla men så fort jag reser mig gör det skitont. Kom knappt nedför trappan imorse. Stapplar som en 90-årig. Men det går att gå igång benen.

Låga odds på att det är nån biverkning av nån av alla mina mediciner. Det går väl över.
 
Blev hoppad på imorse när jag borstade av storhästen för att sätta på täcket. Min mamma hade öppnat luckan till höloftet och kastat ner två höpåsar. Utan att säga något så att jag kunde hålla mig undan. Jag tror att det är lite mosade mjukdelar i två av tårna i mitten, men det är nog inte så farligt. Misstänker dock att det är en spricka eller fraktur i den närmast stortån. Borde dock inte vara någon större fara.

Men jag vill springa lite idag, får se om foten hänger med på det :cautious:
 
Kan man ha vita sneakers till plain mörkblå klänning med vitt skärp om man har en (vit) fascinator på huvudet? :laugh:

Alternativet är vinröda pumps som ger skavsår eller flip flops 🙈
 
Jösses, min lunchpromenad blev kanske lite mer dramatisk än önskat. När jag kom ut på gatan såg jag en ung kille ligga raklång på trottoaren två dörrar bort och tre personer stod runt honom. Det visade sig att han hade tuppat av och segnat ner mitt under ett samtal och de fick knappt kontakt med honom. Min granne som är läkare hade sett det hända och kom utrusandes, vi ringde efter ambulans men under tiden vi stod och väntade gick killen från att vara någorlunda kontaktbar till att vara helt medvetslös och fullständigt likblek. Puls och andning dock fortfarande ok. Det tog helt osannolika 45 minuter (!!!) för ambulansen att komma, trots att vi bor mitt i landets största stad, och vi fick stöd via telefon under tiden. Jag var inne och hämtade vatten samt ett tjockt täcke att lägga över honom men annars kunde/vågade vi inte göra så mycket mer. Nu är han i sjukvårdens trygga händer i alla fall, men man kan ju inte låta bli att undra vad det var som hände och hur det gick.

När jag till slut var ute och gick den där promenaden gick jag förbi en byggarbetsplats där det var avspärrat och massor av blommor och ljus. Det visade sig vara en man i 25-årsåldern som trillat ner från byggställningen för ett par dagar sedan och dött.

Det var den trevliga, avslappnande promenaden ja. Känner mig lite skakig och illamående av allt elände och kan inte sluta tänka på de båda killarna. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp