Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt de sista julklapparna till ungarna :)

Jag har inte en julklapp annu ... och forst i gar paborjade jag (att bestalla grejor) adventskalendern till sonsonen och tog fram adventskalendern till sondottern. Det blir nog

Kan man ha vita sneakers till plain mörkblå klänning med vitt skärp om man har en (vit) fascinator på huvudet? :laugh:

Alternativet är vinröda pumps som ger skavsår eller flip flops 🙈

Vita sneakers later helt perfect!
 
Äter middag och försöker ignorera mörkret ute. Hann iaf få en fin långpromenad med hundarna efter jobbet. Känns som om det är midnatt nu och klockan är inte ens 17. :cautious:
 
Läser brev jag skickade till morfar innan han dog. Jag var åtta år när jag skrev de breven och min handstil idag är inte så värst mycket bättre än den var då :o

Detta är från 2012.03.27, så nästan exakt en månad innan morfar dog.
43FD71C0-3AEF-447D-A96F-F68FDF9E4614.jpeg

(Jag har inte faktagranskat texten)

Förutom att jag är bättre på att skriva i raka rader och ha lika stora mellanrum mellan orden skulle det kunna vara skrivet idag. Fast nu kom jag på att jag mest skriver på linjerade papper numer, så det kan också förklara varför jag skriver i rakare rader :rofl:
 
De skulle komma några och spola avloppen idag mellan halv åtta och fyra i fyra hus på gatan så ingen aning om när. Jag dammsög, torkade lister, moppade golv, la undan allt - det stod inga mattor. Vid halv tio kliver det in två killar, med grusiga skor, och spolar lite i fem minuter, jag var i arbetsrummet och stängt in katten i sovrummet där jag har en dörr. Det blev iaf snyggt och rent i kök och badrum, förutom golvet då. Summan av kardemumman, håll allt snyggt och städat hela tiden så slipper man moppa golven kvällen innan :D

Sitter och grubblar på att gör köttfärssås, istället för att faktiskt göra köttfärssås.
 
Kanske för att jag är lite introvert ;) , men jag tycker faktiskt att skrivarcirkeln funkade alldeles utmärkt i en digital upplaga... :) Vi fick instruktioner muntligt och via chatten, samt satt sedan och skrev enligt instruktionerna i 10-15 minuter åt gången. Det var aldrig meningen att vi skulle läsa upp/dela med oss av detta på något vis, så det gick ju precis lika bra att vi satt hemma på varsitt ställe och grejade med detta. Och så slapp jag ge mi g ut i ruskvädret en gång till idag..... :up:

Hunden, däremot, tyckte det var MYCKET märkligt att jag hade en hel drös människor i sovrummet. Han skällde varje gång en ny person sa "hej".... :rofl:
 
Har suttit orimligt länge framför datorn idag känner jag... Cirka 10-11h har lagts åt praktikjobb, sen har jag läst ikapp två veckors blogginlägg, fixat med zoom-länkar till helgens digitala aktiviteter och scrollat lite här på buke. Nu ska jag bara betala räkningarna och skicka in underlaget för utbetalning av månadens lön!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp