Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när jag är inlagd här jag hunnit nörda in mig på USA-valet ännu mer. Alla skötare på avdelningen som har frågor om valet och allt runt omkring kommer till mig och får svaren. Gör typ inget annat än lyssnar på poddar om det eller ser på tv om det.
Imorgon natt planerar jag valvaka, fast med radion istället för tv så jag kan sitta inne på mitt rum.

Tror dock att jag kommer få fortsätta nörda ned mig efteråt då resultatet lär dröja länge.
 
Tror vi kommer ha endast två dagar i skolan denna vecka och resten genom teams. Det är bra ändå att ett sådant som teams finns, så man kan se varandra och höra läraren direkt och få uppgifter den vägen. Jag var lite skeptisk först men tycker det än så länge har fungerat över förväntan.

Blåsten har lugnat ner sig ute. Visst blåser det men inte alls i samma styrka. Väldigt varmt också för årstiden.
Hoppas få kunna sova bättre inatt. Lyssnar just nu på orgelmusik. Glömt bort vad kompositören hette men det är en känd sådan.
 
Ligger hemma i sängen och avrundar dagen. Började må lite halvdåligt då dagens bravader började komma ikapp, så bestämde mig för att stänga av tvspelet och istället försöka sova.
Imorgon blir det sovmorgon då jag äntligen är ledig en hel dag. (Jobbat 8dar i sträck)

Händelserik dag annars. Först kom det ingen kollega till jobbstarten så fick ringa min chef och fråga vad som hänt. Hade blivit ett missförstånd så ett tremannajobb som i coronatider sköts av två, fick jag utföra själv (priotera det viktigaste) fram tills det att en kollega kom dit (lång resväg) och jobbade ca 1,5h innan vi slutade för dagen. Puh, svettigt värre, det går, men inte optimalt ifall något oförutsett skulle ske.

Sen fanns det äntligen tid för att prata med killen jag började träffa i början på året om vad som hände där. Så nu vet jag iallafall, inte det utfall jag direkt ville ha, men är som det är.
 
Faaan alltså. Gick hem skitsent från morsan, kommer hem och inser att jag varken har nycklar hem eller till henne med mig, för jag bytte jacka innan jag gick. Självklart har hon somnat också... Och nu började det ösregnar... Ringde till killen jag träffar och väckte honom. Nu är han på väg hit för att köra mig tillbaka till morsan, som tur är har han nycklar dit (för hundarna är där på dagen och han hjälper ofta till med dem)... Fy vad jag känner mig dum!
 
Äntligen hemma. Tog 45 min istället för 15 min. Från och med nu ska jag vara väldigt(!) noga med att kolla så att nycklarna är med när jag går ut. Och fan vilken tur att den där killen är så vansinnigt snäll och hjälpsam, annars hade jag fått sova på busstationen inatt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp