Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det blev inget möte med chefen idag, det hanns helt enkelt inte med. Hade dock kort möte med skyddsombudet för att förbereda lite inför mötet med chefen och det kändes jättebra.

Annars har jag mest varit glad idag åt att hela kommunen varit dränkt i dimma. Jag älskar(!) dimma :love:

Cyklade till jobbet i dimma, delade post i dimma, gick långpromenad med hundarna i dimma... Helt underbart!

Såhär såg det ut där jag och hundarna gick
Visa bifogad fil 59359
Älskar också dimma :love: kan eventuellt ha släpat upp barnet okristligt tidigt några gånger för att springa ut och fota i dimma :p

Jösses. La en bild på Torsten i en rastråd på facebook och har hittills fått 35 gillanden på bilden.
SÅ bra bild var det väl ändå inte?
De flesta andra bilder brukar vara uppställda eller i lek.
1604161366950.webp

Sitter och myser i soffan medan regnet bokstavligen piskar mot rutan utanför och det blåser så att det knakar i väggarna. När man bor i ett hus som är sisådär 150 år gammalt är det inte utan att man blir lite nervös när det knakar till ordentligt :nailbiting::D

Har ägnat den senaste halvtimmen åt att gå igenom alla lådor i förrådet och märka upp dem efter innehåll, något som aldrig blev gjort när vi flyttade in. I en av lådorna hittade jag passande nog ett par Halloweenlyktor som fick komma fram dagen till ära. Man vet att det är höst när man tänder levande ljus kl 16...

Halloween.webp

Dricker kaffe
Sov i nästan 4 timmar efter att ha lämnat av barnet
Ska snart gå och sova igen
Från och med måndag jobbar jag 7-17:30.nästan varje dag pga utvecklingssamtal
Men bara i en och en halv vecka.
Sen är det klart

Deet händelselösa livet på landet.
Borta vid grannens soptunnor stod en polisbil med blåljusen på och en annan bil. De stod där länge.Det är ju mörkt, så jag kunde inte se annat än blåljusen och framlyktorna.

Jag, som är extremt nyfiken av mig, undrade stort vad som pågick men skämdes för att messa grannen och fråga. :D

Sitter och myser i soffan medan regnet bokstavligen piskar mot rutan utanför och det blåser så att det knakar i väggarna. När man bor i ett hus som är sisådär 150 år gammalt är det inte utan att man blir lite nervös när det knakar till ordentligt :nailbiting::D

Har ägnat den senaste halvtimmen åt att gå igenom alla lådor i förrådet och märka upp dem efter innehåll, något som aldrig blev gjort när vi flyttade in. I en av lådorna hittade jag passande nog ett par Halloweenlyktor som fick komma fram dagen till ära. Man vet att det är höst när man tänder levande ljus kl 16...

Visa bifogad fil 59397
Samma här, är dock mest oroad över de betydligt nyare fönstren som knakar mycket oroväckande. Har varit en del strul med dessa fönster, och på barnets skola hade ett fönster trillat ner rakt på en elev :eek: så nu sitter jag och sneglar oroligt på vårt varje gång det blåser och knäpper i det :nailbiting:

Idag har jag ridit! :love: Inte suttit på hästryggen på fyra veckor pga att den ena haft sin höstvila och den andra varit skadad. Men nu är vilan slut så nu drar vi igång höst- och vinterträningen. Så glad! Hoppas på att kunna sätta igång den skadade hästen under ryttare nästa vecka. Han har inte blivit riden på 10 veckor, kan vara lite energi samlad där😅
Förut det har jag spårat med hunden och hon var såå duktig! Blir nog att vi anmäler till prov snart.
Nu har vi ätit pizza och jag ska gå ner och träna innan vi kör filmkväll.

Min middag för ikväll. Två skivor nygräddat grovt rågbröd som det ringlas lite grekisk olivolja på, rikligt med isbergssallad, primörsallad från trädgården och en stekt sillfilé, fet höstsill fiskad i Norska Havet, i mitten. Samt ett glas gott friskt vatten till. Godare kan det inte bli om ni frågar mig - mat för en kung!

KnsWkQp.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Deet händelselösa livet på landet.
Borta vid grannens soptunnor stod en polisbil med blåljusen på och en annan bil. De stod där länge.Det är ju mörkt, så jag kunde inte se annat än blåljusen och framlyktorna.

Jag, som är extremt nyfiken av mig, undrade stort vad som pågick men skämdes för att messa grannen och fråga. :D

Jag hade lätt messat :angel: :D

Har precis varit till kyrkogården och tänt ljus för pappa :heart

Nu blir det matlagning, jag kom fram till att jag var inte sugen på blinier utan det blir klyftpotatis, stekt fläskfilé, svampsås och ljumma grönsaker. Inte så fantasirikt men värmande och gott. Guigals Cotes-du-Rhone i glaset, kanske inte den bästa matchningen till maten men jag blev sugen på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 967
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 593
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar