Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Husse är inte någon favorit även om det gick bra att tigga rökta räkor av honom ;) Men sedan... skulle han sova i sängen också?! O_o Kisse låg hos mig ett tag och gick sedan till soffan :D

Edit: Kisse äter inte havskräftor eller regnbågsrom har vi nu konstaterat, tur det. Rökta räkor däremot... hon åt typ åtta, gick på lådan och bajsade för att sedan tigga åt sig fler räkor :rofl:

Påklädd och väskan packad för att stå ut med eventuell väntetid. Ska nämligen till ackis och lämna blodprover och göra ekg, båda på drop in. Förhoppningsvis så är det inte speciellt mycket kö, men måste jag vänta har jag ett projektarbete att läsa och opponera på.

Sovit ruggigt dåligt vilket inte hjälper mitt humör.

Sambon hade fixat lite god mat igår och städat undan lite. Vi drog sen fram TV:n igår kväll och låg i sängen med hundarna och glodde på netflix. Var rätt skönt att slumra till en film och inte behöva flytta sig från soffan till sängen.

Dock har jag vaknat flera ggr inatt + att blodsockret var lite väl lågt imorses.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för att bli på bättre humör.

Är vaken, tror jag. Vaknade lite senare än igår. Skönt.
Funderar på vad jag ska göra idag …kanske gå iväg med pantflaskor och vara till återvinningsstationen. Väntar tills de tömt isåfall för den är nog proppfull nu.
Behöver handla också.

Blev ingen operation idag för min fot var fortfarande för svullen. Nytt försök på måndag.
Sen skulle jag gipsa om och då råkade min partner köra in min fot i en dörr precis innan. Blev onödigt smärtsam gipsning kan jag säga. Så nu är jag tillbaka på den smärtnivån jag var på förra veckan. Inte jätteglad just nu. Bara att hoppas att det inte blir mer svullet nu pga det.

Jag har fått en arbetsuppgift till nästa vecka. Ska scanna in en bok på 323 sidor. :banghead:
Rekommenderade att i stället köpa boken digitalt, men nej det var en onödig kostnad (kostade ca 150kr).
Vi har inget vettigt program att scanna in böcker med och inte heller någon scanner, utan jag kommer behöva använda skrivarens scanner. Med den måste man vara blixtsnabb med att lägga in nytt uppslag för att scanna, annars loggas man ut och då försvinner hela jobbet.

Har protesterat, hoppas det ger något.

Jag har fått en arbetsuppgift till nästa vecka. Ska scanna in en bok på 323 sidor. :banghead:
Rekommenderade att i stället köpa boken digitalt, men nej det var en onödig kostnad (kostade ca 150kr).
Vi har inget vettigt program att scanna in böcker med och inte heller någon scanner, utan jag kommer behöva använda skrivarens scanner. Med den måste man vara blixtsnabb med att lägga in nytt uppslag för att scanna, annars loggas man ut och då försvinner hela jobbet.

Är det ens upphovsrättsligt okej att göra så?

Förutom att det nog inte är lagligt, så kan du ju fråga hur mycket din arbetstid kostar dem under tiden du gör det. Det lär ju ta ett tag och kosta dem mer än att köpa boken... Annars hade jag nog köpt boken privat och virtuellt kastat den i ansiktet på dem.

Bränner grönsaker till mitt dockskåp. Det är en hobby som kommer och går.
Ska ut och testa mitt ondaknä strax, får räcka med 2-3 km. Min store bulldozer till hund kom med all fart på min knäskål så den var svullen och ond ett par dagar. Men nu kliar det i hela min kropp av att springa, trots regnet här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vad jobbar du med, egentligen?