Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ganska säker på att min chef nog vill få bort mig från jobbet. Han kanske känner någon som vill åt jobbet eller så hatar han faktiskt mig på riktigt.

Jag vet inte om jag borde kontakta chefens chef igen och berätta om hur han betedde sig i telefon eller om det är nu jag faktiskt ska få nog och ringa till facket.
Oavsett känner jag mig riktigt osäker på hur länge jag får vara kvar på jobbet. :(
Jag tycker du ska koppla in både högre chef och facket, ta inga diskussioner med honom utan att någon av dem närvarar. Spara ev mail eller röstmeddelanden. :mad:

Tog en långpromenad upp på Himalaya.
Högst uppe finns en plats där farbror Birger hade ställt en bänk för länge sedan. Har kallat platsen Birgers Bänk, fastän bäcken sedan länge murknat bort och Birger inte finns längre. Nu plötsligt stod åter igen en bänk på platsen. :love:
1603881247786.webp

Fy fan för tesen på jobbet idag. Givetvis gick jag upp i stress som ledde till ångest pga hur jävligt det såg ut. Varför kunde jag inte istället direkt tänka: "jag gör det jag hinner, jag får ändå inte tillräckligt betalt" och må bättre? Chefen har ju ljugit bra som påstått till FK att hon anpassat mitt schema. Och då kan hon fetglömma att jag ser till att hinna allt. Ska bara komma ihåg det med istället för att gå upp i stress nästa gång...

Stör mig på ösregnet utanför (och att jag måste ut i det), på rövhatten jag såg nyss som slängde ifrån sig en ölburk i lekparken när han cyklade förbi :mad:. Men ändå nöjd över att jag hunnit få rätt mycket gjort här hemma idag, trots den sega morgonen. Snart iväg till jobbet för ett kvällspass 😴😴

Öppnade upp till ena stora hagen åt hästen när vi varit ute på promenad. Superglad häst som gjorde glädjesprång och supernervös matte som behövde stå och se på 🙈 Hoppas han är nog läkt så jag inte gjort något dumt nu. Men han får stå instängd i ligghallen med lindade ben ett par nätter till. Om allt fortsatt ser bra ut, trots glädejsprång, så öppnar jag nog upp båda hagarna i morgon så alla tre kan gå ihop igen. Det märks att dom saknar varann trots att dom gått bredvid hela tiden. Min fina lilla konstiga flock ❤

Det låter intressant, kan vi få se nån bild? Jag pysslar också med dockskåp när andan faller på. Har tre stycken, mitt gamla Lundby från 60-talet samt två nyare engelska (stora) hus.

Javisst. Dock smälte den leran i ugnen, så jag fick testa en annan variant. Nämligen att lacka dom, och det gick ju betydligt mycket bättre än om den otvättade potatisen skiner trots brun krita på dem.
Bilderna är plockade ifrån en grupp på facebook om det är så att ni känner igen dom.
Jag har ett Dallas Lundby som jag gör om, har även underdel och söker titt som tätt fronten till den.

Bifogade filer

• dockskåp.webp
    dockskåp.webp
    174,2 KB · Visningar: 87
Städat garderoben. Och är på något vis imponerad av folk som är intresserade av kläder, få saker är så tråkiga enligt mig.

Vill gå ut och springa. Problemet är att jag då måste resa mig och byta om (dvs anstränga mig lite)... :angel:

Javisst. Dock smälte den leran i ugnen, så jag fick testa en annan variant. Nämligen att lacka dom, och det gick ju betydligt mycket bättre än om den otvättade potatisen skiner trots brun krita på dem.
Bilderna är plockade ifrån en grupp på facebook om det är så att ni känner igen dom.
Jag har ett Dallas Lundby som jag gör om, har även underdel och söker titt som tätt fronten till den.

Coolt

Bestämt mig för att inte göra mer självmordsförsök på avdelningen och sluta med tabletter. Jag vill leva och jag vill hem.
Pratade med läkaren idag och nu är ex-vak utsatt och jag är ensam mellan varje kvart då de kollar till mig. Benson är urtrappad på tisdag.
Nu måste jag bara visa att jag inte är suicidal.
Kanske, kanske får jag åka hem nästa vecka. Eller iaf veckan efter det. Måste bara skärpa mig och hålla mig på mattan.

Lunch i magen, en pepsi max på skrivbordet flera offerter att bita tag i. Känner mig ganska igång. Ska stänga igen lite tidigare idag 10 min för ska på visning av lokal. Ska bli spännande.

Varit effektiv idag och lite mponerad av mina truckförar skills idag. Börjar få upp lite fart och känsla. Jag är inte i närheten lika bra som mina kollegor som kör truck varje dag men jag är banne mig inte dålig :D

Har tydligen en (något högre uppsatt) kollega som tycker att det är helt lämpligt att ställa sig mitt på golvet och högljutt skälla ut andra, helt i onödan dessutom och självklart utan att lyssna på eventuella svar. Hej vad bra stämning det blir på jobbet av sådant... Tappade helt all energi nu precis innan det var dags att gå hem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 664
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 150
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar