Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis åkt från jobbet och då är jag med om något läskigt, en helt svartklädd person som är ute och går, såg inte personen alls förrän jag börjar prata i dashcam klippet, hade bara halvljus.
Dashcammen har förvisso ljusat upp det rätt bra för riktigt så ljust var det inte, det var mörkare. I och med att jag fick syn på personen så sent hann jag inte hålla ut, tur i oturen hade jag ingen hög hastighet.

@TheRedLightning Jag höll på att smälla med en person vid ett övergångsställe i förra veckan: mörkt men med gatubelysning, svartklädd person med mörk hund. Jag såg hen när de var mitt framför mig - tvärnitade och röt något om "men reflexer, för helv..!". Det gick bra, men det är läskigt när folk bara "dyker upp" !

@TheRedLightning Jag höll på att smälla med en person vid ett övergångsställe i förra veckan: mörkt men med gatubelysning, svartklädd person med mörk hund. Jag såg hen när de var mitt framför mig - tvärnitade och röt något om "men reflexer, för helv..!". Det gick bra, men det är läskigt när folk bara "dyker upp" !
Verkligen, nu gick det bra den här gången, men va hade hänt om jag t ex. hade kört lastbilen istället det blir ju vinddrag av den och ser inte mycket bättre i mörkret i den än va jag gör i personbil (har jag helljuset på ser ja bättre i lastbilen helt klart men med halvljus då är de likvärdiga).
Förstår inte att folk inte har bättre vett när det kommer till reflexer och mörker, det är ingen nyhet att mörkret kommer och alla tjatar om reflexer varenda år...

Hos tandläkaren med A. Hon får bedövning för första gången. Känns ju dock sådär bra att karisen hade kunnat undvikas om hon hade fått flourlack hos tandläkaren regelbundet. Det har vi aldrig hört något om förut.
När jag var barn fick vi fluorlack en gång per år, vid tandläkarbesöket. Går barnen till tandläkaren flera ggr/år nuförtiden? Fluorlack en gång/år gör nog ingen stor skillnad, man kan ju använda Flux och/eller fluortabletter hemma och så fluortandkräm.

När jag var barn fick vi fluorlack en gång per år, vid tandläkarbesöket. Går barnen till tandläkaren flera ggr/år nuförtiden? Fluorlack en gång/år gör nog ingen stor skillnad, man kan ju använda Flux och/eller fluortabletter hemma och så fluortandkräm.
Nu får de inte ens tid en gång om året. Det är för många patienter och för få tandläkare.
Vi borstar självklart med flourtandkräm och fluxar. Men hon skulle behöva flourlack var 6e månad och denna tandläkare undrade varför de inte gjort så.

Nu får de inte ens tid en gång om året. Det är för många patienter och för få tandläkare.
Vi borstar självklart med flourtandkräm och fluxar. Men hon skulle behöva flourlack var 6e månad och denna tandläkare undrade varför de inte gjort så.
Ok, som i Norrbotten då. Där, iaf i vissa kommuner, tar de bara emot akuta fall och barn. Till vuxna finns inga tider för kontroller.
Hoppas hon får fluorlack oftare i fortsättningen. :)

Suck. Jag slängde av mig vardagskläderna i en hög på golvet när jag hoppade i duschen, innan jag for till stan.

Nyss skulle jag byta till ledigare klädsel och plockade upp mitt slarv. Tänkte sätta på mig tröjan men märker att den stinker kattpiss. Nystädad låda och allt borde vara frid och fröjd. Spinnande katt i soffan.
Blir så trött.

Jag har precis kollat klart på en film. Nu ska jag putta undan katten och fixa lite kvällsmat :)

IMG_20201027_222020.webp

Red den galna studsbollen idag. Hon är en äkta självstudsande studsboll :crazy:

Skulle egentligen haft travintervaller men satsade på att överleva istället och red övergångar. Och lurade henne att trampa i en vattenpöl, det var fruktansvärt hemskt. Men hon stack inte iväg i pass idag :up:

Tror att hon hade kunnat beskriva ridturen ungefär såhär: :bump::banana::nailbiting::mad::eek::bump::rage::devil:;):eek:
Jag är inte riktigt lika road :grin:

Happ. Stannar hemma från jobbet imorgon pga mår dåligt bara av tanken på att gå dit. Messade chefen och nu tänker han visst ha något jätteordentligt möte osv där även hans chef är men för att reda ut allt. Jag vill inte alls och förstår inte hur det skulle kunna lösa något :( Känns som om det bara kommer bli värre och att alla kommer se mig som en idiot.

Happ. Stannar hemma från jobbet imorgon pga mår dåligt bara av tanken på att gå dit. Messade chefen och nu tänker han visst ha något jätteordentligt möte osv där även hans chef är men för att reda ut allt. Jag vill inte alls och förstår inte hur det skulle kunna lösa något :( Känns som om det bara kommer bli värre och att alla kommer se mig som en idiot.

Nu vet jag inte vad som hänt, men är det inte bra att chefen kallar till möte så det kan lösas?
Stå på dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 980
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 664
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 150
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon