Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Happ. Stannar hemma från jobbet imorgon pga mår dåligt bara av tanken på att gå dit. Messade chefen och nu tänker han visst ha något jätteordentligt möte osv där även hans chef är men för att reda ut allt. Jag vill inte alls och förstår inte hur det skulle kunna lösa något :( Känns som om det bara kommer bli värre och att alla kommer se mig som en idiot.

Jag förstår att det känns väldigt jobbigt, men som @strawberrysylt säger så är det jättebra att chefen kallar till möte och även har med sin chef. Det ÄR bra att de tar arbetsmiljöproblem på allvar och jag lovar att cheferna också tycker att det är jobbigt och bävar för saken - för det är trots allt genuint jobbigt att hantera konflikter.

Konflikter och problem som har uppstått och som inte går över direkt blir inte bättre av att låta bli att hantera dem. Det rinner inte ut i sanden. När konflikter blir långvariga och riktigt infekterade så är det oftast resultatet av att den som ska hantera konflikterna är konflikträdd, alternativt är så blind och obrydd att hen skiter i att de pågår. Så alternativet, att inte ta itu med det direkt, är inte alls bra.

Med det sagt så förstår jag att det är jättejobbigt för dig.

Lagom till jag svängt in och stängt av motorn för att vattna hästarna innan sängen ringer de från jobbet och frågar om jag kan ta övertid natt i helgen. Är inte så jättesugen men säger ok till två nätter. Slår på vattnet och går ner till hästarna med tre gigantiska morötter, upptäcker att tunnorna är tomma och står en meter in i hagen och inte där de ska vara.

Hästarna glada över morötterna, jag klafsar in i leran och flyttar tunnorna och börjar fylla på vattnet. Ser att grisjävlarna dragit in >50 m undertråd i hagen som jag får ta hand om så ingen häst trasslar in sig och skadar sig. Fullt med avtryck av både klövar och hovar i leran, jag vet att hästarna inte gillar dem och har sett spåren efter sliding stops tidigare, men aldrig så mycket klövavtryck som nu!

Ringer tillbaka till jobbet och säger att jag tar alla tre nätterna, med kval övertid + resa så kommer jag dra ihop totalt 87 timmar den här natthelgen! Kursen på måndag får de stryka mig från och ordna så jag kan gå den senare om jag måste. Jag har tre kontorsdagar nästa vecka, känns som jag kan ta nån dag ledig. :angel:

NU ska jag strax försöka sova, alla djur har fått mat och har vatten, höns och hundar ute, solen skiner och jag hade verkligen behövt röja utomhus nu när det inte regnar, men nu!

Jo, egentligen, och han säger att han begår tjänstefel om han inte gör det. Jag är bara mycket skeptisk till att något kommer bli bättre av det och tycker det är svinjobbigt med möten, så då känns allt bara dumt.
Jag förstår att det känns väldigt jobbigt, men som @strawberrysylt säger så är det jättebra att chefen kallar till möte och även har med sin chef. Det ÄR bra att de tar arbetsmiljöproblem på allvar och jag lovar att cheferna också tycker att det är jobbigt och bävar för saken - för det är trots allt genuint jobbigt att hantera konflikter.

Konflikter och problem som har uppstått och som inte går över direkt blir inte bättre av att låta bli att hantera dem. Det rinner inte ut i sanden. När konflikter blir långvariga och riktigt infekterade så är det oftast resultatet av att den som ska hantera konflikterna är konflikträdd, alternativt är så blind och obrydd att hen skiter i att de pågår. Så alternativet, att inte ta itu med det direkt, är inte alls bra.

Med det sagt så förstår jag att det är jättejobbigt för dig.

Håller med här.

Du stannar ju hemma idag pga skiten, vilket jag kan förstå, men det är ju inget som löser något.
Jag tror inte att mötet kommer att göra något sämre iaf.
Vi hejar på dig!

Pluggat i en timme och redan nu håller jag på att somna:crazy: varför gör hjärnan så här? Är jag på jobbet sitter jag ju inte och har svårt att hålla ögonen öppna, men när jag behöver plugga är det som att kroppen och hjärnan gör allt för att jag ska stänga ned och gå och lägga mig. Jag har sovit bra inatt och sovit mer än de timmar jag behöver så det handlar inte om någon sömnbrist.

Pluggat i en timme och redan nu håller jag på att somna:crazy: varför gör hjärnan så här? Är jag på jobbet sitter jag ju inte och har svårt att hålla ögonen öppna, men när jag behöver plugga är det som att kroppen och hjärnan gör allt för att jag ska stänga ned och gå och lägga mig. Jag har sovit bra inatt och sovit mer än de timmar jag behöver så det handlar inte om någon sömnbrist.

Så blir det ofta när jag jobbar hemifrån. Som tur är så har jag gångavstånd till jobbet och eget kontor, så jag kan gå hit även nu i kritiskt pandemiläge. Men ofta när jag jobbat hemma så blir jag sådär avgrundtrött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, och måste sova genom lunchen för att orka vara vaken på eftermiddagen sedan. Jag tror min hjärna går in i ett helt annat läge när jag är hemma.

Så blir det ofta när jag jobbar hemifrån. Som tur är så har jag gångavstånd till jobbet och eget kontor, så jag kan gå hit även nu i kritiskt pandemiläge. Men ofta när jag jobbat hemma så blir jag sådär avgrundtrött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, och måste sova genom lunchen för att orka vara vaken på eftermiddagen sedan. Jag tror min hjärna går in i ett helt annat läge när jag är hemma.
Ja precis så känns det nu! Jag har ju dessutom ett väldigt aktivt jobb. Jag är van vid att röra mig mycket, hålla tusen bollar luften, prata med mina kollegor och djurägare, tänka och fundera, undersöka djuren...och det allt samtidigt typ. Nu sitter jag skönt i soffan, hundarna sover bredvid mig och jag försöker plöja en hel bok om internmedicin på Ipaden hela dagen. Inte så interaktivt direkt 😅

Ja precis så känns det nu! Jag har ju dessutom ett väldigt aktivt jobb. Jag är van vid att röra mig mycket, hålla tusen bollar luften, prata med mina kollegor och djurägare, tänka och fundera, undersöka djuren...och det allt samtidigt typ. Nu sitter jag skönt i soffan, hundarna sover bredvid mig och jag försöker plöja en hel bok om internmedicin på Ipaden hela dagen. Inte så interaktivt direkt 😅

Ouff, hade varit omöjligt för mig 😅 Om livet med hemarbete fortsätter även efter pandemin för oss kontorsråttor, vilket jag visserligen skulle välkomna lite eftersom det ger mer möjligheter gällande framtida boenden, så hade jag avsatt ett eget rum till kontor. Med skärmar, höj och sänkbart skrivbord, kontorsstol osv. Jag gillar idén med att jobba hemma, men att göra det i soffan funkar bara korta stunder för mig. Jag blir alldeles för trött av att sitta nerbäddad, och har hört flera som haft problem med trötthet när de arbetat hemma.

Klockan 7 imorses satt jag på hästryggen. Härlig start på dagen. Nu ärv ag på vägbtill Hunnebostrand för att sitta upp på Torsten och ta med honom hem. Är skitnervös

20201029_075054.webp

Ouff, hade varit omöjligt för mig 😅 Om livet med hemarbete fortsätter även efter pandemin för oss kontorsråttor, vilket jag visserligen skulle välkomna lite eftersom det ger mer möjligheter gällande framtida boenden, så hade jag avsatt ett eget rum till kontor. Med skärmar, höj och sänkbart skrivbord, kontorsstol osv. Jag gillar idén med att jobba hemma, men att göra det i soffan funkar bara korta stunder för mig. Jag blir alldeles för trött av att sitta nerbäddad, och har hört flera som haft problem med trötthet när de arbetat hemma.

Ja det känns verkligen som en förutsättning för långtids-hemarbete, att man ska kunna jobba på ett ergonomiskt sätt. Jag märker hur stel jag blir och att jag får ont i nacken av att sitta i soffan och läsa på en padda. Måste ta pauser minst en gång i timmen och byta ställning ofta, samt gymma minst två-tre gånger per vecka annars blir det katastrof 😅 Känner mig som Agda, 90 år.

Ja det känns verkligen som en förutsättning för långtids-hemarbete, att man ska kunna jobba på ett ergonomiskt sätt. Jag märker hur stel jag blir och att jag får ont i nacken av att sitta i soffan och läsa på en padda. Måste ta pauser minst en gång i timmen och byta ställning ofta, samt gymma minst två-tre gånger per vecka annars blir det katastrof 😅 Känner mig som Agda, 90 år.

Samma för sambon, han har jobbat hemma sen mars och de får inte komma in till kontoret mer än vid undantagsfall som är förplanerat. Alltså satan vad trasig han är, det är krämpor och knutor överallt. Börjar starkt ifrågasätta om han verkligen är yngre än mig 😅 Men visst, arbete ofta 9-10 timmar per dag i hans fall på en trästol med lite för lågt bord ger ju sina effekter.

Samma för sambon, han har jobbat hemma sen mars och de får inte komma in till kontoret mer än vid undantagsfall som är förplanerat. Alltså satan vad trasig han är, det är krämpor och knutor överallt. Börjar starkt ifrågasätta om han verkligen är yngre än mig 😅 Men visst, arbete ofta 9-10 timmar per dag i hans fall på en trästol med lite för lågt bord ger ju sina effekter.
Han har ju verkligen rätt att få ett bättre bord och arbetsstol av sin arbetsgivare. Men sen har man då problemet att man har världens fulaste datorstol stående i vardagsrummet 😅 Inte direkt många som har råd att flytta till lägenhet med ett extra rum för kontor direkt, med tanke på priserna här :p

Det var ett "krav" som min chef hade när jag bad om att få börja ha hemmakontor för några år sen, att jag hade ett rum som är avsett som min arbetsplats. Jag sitter ibland vid köksbordet men då är det när jag har ungarna hemma av någon anledning. Annars så har jag mitt kontor men höj- och sänkbart skrivbord, riktigt stol, hylla med alla jobbpärmar, två skärmar osv. Så jag håller med, ska man jobba hemma mycket så behöver man en yta avsedd för det med bättre ergonomiska förutsättningar än soffan har 😅

Nu ska jag ta tag i jobbandet för idag! Ganska lugn dag som tur är eftersom jag hade tid hos sjukgymnasten i morse och har bara hunnit kolla mejlen men inte gjort något jobb än :) Kändes bra hos sjukgymnasten och har fått lite nytändning nu med att få min rygg smärtfri.

Uppehåll och lite sol så jag ska passa på att ta med hästar och hundar på en liten promenad på lunchrasten.

Jag blir ofta väldigt trött och ofokuserad när jag sitter och läser, så jag brukar stå upp. Jag har funderat på att köpa ett ordentligt ståbord till arbetsrummet hemma men det har ännu inte blivit av.

Han har ju verkligen rätt att få ett bättre bord och arbetsstol av sin arbetsgivare. Men sen har man då problemet att man har världens fulaste datorstol stående i vardagsrummet 😅 Inte direkt många som har råd att flytta till lägenhet med ett extra rum för kontor direkt, med tanke på priserna här :p

Nä, ska säga att vi knappt får plats som det är så att släpa hem skrivbord och kontorsstol... ja, vi kanske får hyra ett extra förråd att sätta honom i på vinden 😅 Nej men vi får se hur det blir nu med distansarbetet, fortsätter det 6 månader till så får han nog se över sin situation lite. Vi har nog underskattat viruset lite och trodde först att hösten skulle bli OK, och sen när den inte var det att våren 2021 skulle vara OK. Men nu har det ju visat sig att vi vet precis ingenting. Hösten 2021 känns typ rimlig just nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 664
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 150
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar