Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Happ. Stannar hemma från jobbet imorgon pga mår dåligt bara av tanken på att gå dit. Messade chefen och nu tänker han visst ha något jätteordentligt möte osv där även hans chef är men för att reda ut allt. Jag vill inte alls och förstår inte hur det skulle kunna lösa något Känns som om det bara kommer bli värre och att alla kommer se mig som en idiot.
Jo, egentligen, och han säger att han begår tjänstefel om han inte gör det. Jag är bara mycket skeptisk till att något kommer bli bättre av det och tycker det är svinjobbigt med möten, så då känns allt bara dumt.
Jag förstår att det känns väldigt jobbigt, men som @strawberrysylt säger så är det jättebra att chefen kallar till möte och även har med sin chef. Det ÄR bra att de tar arbetsmiljöproblem på allvar och jag lovar att cheferna också tycker att det är jobbigt och bävar för saken - för det är trots allt genuint jobbigt att hantera konflikter.
Konflikter och problem som har uppstått och som inte går över direkt blir inte bättre av att låta bli att hantera dem. Det rinner inte ut i sanden. När konflikter blir långvariga och riktigt infekterade så är det oftast resultatet av att den som ska hantera konflikterna är konflikträdd, alternativt är så blind och obrydd att hen skiter i att de pågår. Så alternativet, att inte ta itu med det direkt, är inte alls bra.
Med det sagt så förstår jag att det är jättejobbigt för dig.
Pluggat i en timme och redan nu håller jag på att somna varför gör hjärnan så här? Är jag på jobbet sitter jag ju inte och har svårt att hålla ögonen öppna, men när jag behöver plugga är det som att kroppen och hjärnan gör allt för att jag ska stänga ned och gå och lägga mig. Jag har sovit bra inatt och sovit mer än de timmar jag behöver så det handlar inte om någon sömnbrist.
Ja precis så känns det nu! Jag har ju dessutom ett väldigt aktivt jobb. Jag är van vid att röra mig mycket, hålla tusen bollar luften, prata med mina kollegor och djurägare, tänka och fundera, undersöka djuren...och det allt samtidigt typ. Nu sitter jag skönt i soffan, hundarna sover bredvid mig och jag försöker plöja en hel bok om internmedicin på Ipaden hela dagen. Inte så interaktivt direktSå blir det ofta när jag jobbar hemifrån. Som tur är så har jag gångavstånd till jobbet och eget kontor, så jag kan gå hit även nu i kritiskt pandemiläge. Men ofta när jag jobbat hemma så blir jag sådär avgrundtrött att jag knappt kan hålla ögonen öppna, och måste sova genom lunchen för att orka vara vaken på eftermiddagen sedan. Jag tror min hjärna går in i ett helt annat läge när jag är hemma.
Ja precis så känns det nu! Jag har ju dessutom ett väldigt aktivt jobb. Jag är van vid att röra mig mycket, hålla tusen bollar luften, prata med mina kollegor och djurägare, tänka och fundera, undersöka djuren...och det allt samtidigt typ. Nu sitter jag skönt i soffan, hundarna sover bredvid mig och jag försöker plöja en hel bok om internmedicin på Ipaden hela dagen. Inte så interaktivt direkt
Ouff, hade varit omöjligt för mig Om livet med hemarbete fortsätter även efter pandemin för oss kontorsråttor, vilket jag visserligen skulle välkomna lite eftersom det ger mer möjligheter gällande framtida boenden, så hade jag avsatt ett eget rum till kontor. Med skärmar, höj och sänkbart skrivbord, kontorsstol osv. Jag gillar idén med att jobba hemma, men att göra det i soffan funkar bara korta stunder för mig. Jag blir alldeles för trött av att sitta nerbäddad, och har hört flera som haft problem med trötthet när de arbetat hemma.
Ja det känns verkligen som en förutsättning för långtids-hemarbete, att man ska kunna jobba på ett ergonomiskt sätt. Jag märker hur stel jag blir och att jag får ont i nacken av att sitta i soffan och läsa på en padda. Måste ta pauser minst en gång i timmen och byta ställning ofta, samt gymma minst två-tre gånger per vecka annars blir det katastrof Känner mig som Agda, 90 år.
Han har ju verkligen rätt att få ett bättre bord och arbetsstol av sin arbetsgivare. Men sen har man då problemet att man har världens fulaste datorstol stående i vardagsrummet Inte direkt många som har råd att flytta till lägenhet med ett extra rum för kontor direkt, med tanke på priserna härSamma för sambon, han har jobbat hemma sen mars och de får inte komma in till kontoret mer än vid undantagsfall som är förplanerat. Alltså satan vad trasig han är, det är krämpor och knutor överallt. Börjar starkt ifrågasätta om han verkligen är yngre än mig Men visst, arbete ofta 9-10 timmar per dag i hans fall på en trästol med lite för lågt bord ger ju sina effekter.
Ouff, hade varit omöjligt för mig Om livet med hemarbete fortsätter även efter pandemin för oss kontorsråttor, vilket jag visserligen skulle välkomna lite eftersom det ger mer möjligheter gällande framtida boenden, så hade jag avsatt ett eget rum till kontor. Med skärmar, höj och sänkbart skrivbord, kontorsstol osv. Jag gillar idén med att jobba hemma, men att göra det i soffan funkar bara korta stunder för mig. Jag blir alldeles för trött av att sitta nerbäddad, och har hört flera som haft problem med trötthet när de arbetat hemma.
Pluggat i en timme och redan nu håller jag på att somna varför gör hjärnan så här? Är jag på jobbet sitter jag ju inte och har svårt att hålla ögonen öppna, men när jag behöver plugga är det som att kroppen och hjärnan gör allt för att jag ska stänga ned och gå och lägga mig. Jag har sovit bra inatt och sovit mer än de timmar jag behöver så det handlar inte om någon sömnbrist.
Han har ju verkligen rätt att få ett bättre bord och arbetsstol av sin arbetsgivare. Men sen har man då problemet att man har världens fulaste datorstol stående i vardagsrummet Inte direkt många som har råd att flytta till lägenhet med ett extra rum för kontor direkt, med tanke på priserna här