Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag har sagt det förr men jag säger det igen - satan vad jag hatar LinkedIn. "När du väljer att se svårigheter som möjligheter så blir livet enklare", signerat avsändaren som om det vore ett Gandhi-citat följt att tusen tummar upp, hjärtan och "Du är så klok". Under det ett inlägg från en hurtig entreprenör som jämför att streckkolla en serie på Netflix som är lite seg i början med att ge upp sina drömmar för att allt inte flyger direkt. Alltså, inte riktigt samma sak och tidsinvestering va? Men trots det, massa hjärtan och likes och "Du har så rätt!". Blandat snyfthistorier om barndomen - men idag har de minsann visat alla att jag kan. (Not so) humble brag och bara LAVINER. AV. FLOSKLER.

Vad fan är det här ärligt talat? Har LinkedIn samlat alla fullkomligt tappade individer med hybris på en och samma plats? "När du väljer att se svårigheter som möjligheter så blir livet enklare" alltså KOM. IGEN.

Okej nu har jag fått ur mig det tack för mig.

Senast ändrad:
Alltså, jag har sagt det förr men jag säger det igen - satan vad jag hatar LinkedIn. "När du väljer att se svårigheter som möjligheter så blir livet enklare", signerat avsändaren som om det vore ett Gandhi-citat följt att tusen tummar upp, hjärtan och "Du är så klok". Under det ett inlägg från en hurtig entreprenör som jämför att streckkolla en serie på Netflix som är lite seg i början med att ge upp sina drömmar för att allt inte flyger direkt. Alltså, inte riktigt samma sak och tidsinvestering va? Men trots det, massa hjärtan och likes och "Du har så rätt!". Blandat snyfthistorier om barndomen - men idag har de minsann visat alla att jag kan. (Not so) humble brag och bara LAVINER. AV. FLOSKLER.

Vad fan är det här ärligt talat? Har LinkedIn samlat alla fullkomligt tappade individer med hybris på en och samma plats? "När du väljer att se svårigheter som möjligheter så blir livet enklare" alltså KOM. IGEN.

Hahaha eller hur! Brukar gå in på Linkedin och brinna av hat när jag är på dåligt humör, mycket bra ventil i vardagen :D

Från starten, en god idé för likasinnade - Nu, en social media lik alla andra :meh:

Har varit och slängt sopor i en annan port pga att i sopnedkastet här är det stopp i sen söndags typ. Har felanmält och fick svar sen att fastighetsteknikern rensat det h*n kunde och lämnat vidare till nån projektledare. :confused:
Fattar inte varför de inte bara fixar problemet innan röret fylls upp flera våningar.

Medicin idag igen. 12 veckor sen sist, istället för vanliga 8, pga uppehåll för graviditet. Och tycks ha reagerat, kände redan när jag körde hem att jag var så sjukt trött att jag nästan blev rädd att somna bakom ratten. Och sen huvudvärk på det. Fortfarande trött....
Hoppas det går över till imorgon.

Har precis ätit pannkakor till lunch och sen sovit lite. Foten känns inte bättre direkt. Sen vet jag inte hur jag ska hantera att jag är så sur på min partner - hen gjorde ju inte det med flit, samtidigt blir jag irriterad att hen inte är mer försiktig! (Är ofta ganska klantig och slarvig men det drabbar ju bara personen ifråga och inte så ofta mig) Det gjorde så jääävla ont och då har jag svårt att reagera med att det inte gjorde nåt - för det gjorde ju nåt!

Hanen
20201028_160701.webp

Javisst. Dock smälte den leran i ugnen, så jag fick testa en annan variant. Nämligen att lacka dom, och det gick ju betydligt mycket bättre än om den otvättade potatisen skiner trots brun krita på dem.
Bilderna är plockade ifrån en grupp på facebook om det är så att ni känner igen dom.
Jag har ett Dallas Lundby som jag gör om, har även underdel och söker titt som tätt fronten till den.
Så fina, purjolöken ser ju helt äkta ut! Jag skulle aldrig ha tålamod med så smått pill, är mer för inredningsbiten med möbler etc. Glömde förresten att säga att jag har tre pyttesmå dockhus också i skala 1:144. Varje dockhus måste ju ha ett dockhus eller?

Har precis råkat impulsköpa en bäddmadrass som inte passar till någon säng jag har...

(Det är inte så konstigt egentligen. Precis den madrass jag tänkt köpa till en ny säng var på Ikeas rea-avdelning nu när jag var där för annan shopping)

Herregud vilket ångestpåslag jag har nu. Drog ner rutan på passagerarsidan i bilen och den gick inte upp igen! 😱 Som tur var så gick det när mamma klämde ihop och tryckte upp den samtidigt som jag använde knappen, så jag är lite lugnare. Men ångesten hann ju komma. 😢

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 978
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 664
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 150
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar