Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mig veterligen får du inte scanna in hela materialet, är det studentlitteratur så gäller 15% /halvår. Är ingen expert (dock bibliotekarie jag också haha) men låter inte helt lagligt nej.
Ska fråga vår bibliotekarie när hon kommer ut från sitt möte för jag blev nyfiken nu. Jag har ju studerat upphovsrätt och vad jag minns är det precis som du säger. Men har för mig att det finns undantag för offentliggjorda verk?

Det gäller alltså en lärare som vill ha boken scannad för att kunna skriva ut vissa delar på kopieringspapper för att själv läsa. Tror att det ligger någon form av lässvårighet bakom där.

Ska fråga vår bibliotekarie när hon kommer ut från sitt möte för jag blev nyfiken nu. Jag har ju studerat upphovsrätt och vad jag minns är det precis som du säger. Men har för mig att det finns undantag för offentliggjorda verk?

Det gäller alltså en lärare som vill ha boken scannad för att kunna skriva ut vissa delar på kopieringspapper för att själv läsa. Tror att det ligger någon form av lässvårighet bakom där.

Ja det finns undantag, är rätt snårigt det där. Hur som haver låter det inte som en rimlig arbetsuppgift när boken bara kostar 150 spänn.

Hade precis lagt mig bekvämt och fått till filten brkvämt när en viss fyrbent filur kom. Nämnda fyrbenta filur kravlade sig in under filten och sen var det som att det brann i baken på honom. Han sprand runt som en tok under bilden och attakerade mina ben :cautious:

Nu har samma fyrbenta filur lagt sig tillrätta, rakt över mina ben under filten. Min fluffkompis :love:

Chefen ringde och nu sitter jag bara och skakar pga saker han säger och hur sjukt aggressivt han betedde sig.
Funderar på om företagshälsovårdens psykologer kan hjälpa mig vad gäller hur jag ska hantera att jag i princip varje gång jag pratar med honom får världens adrenalinpåslag.

Det regnade ute imorse när jag släppte ut hästarna. 2/3 bryr sig inte, men storhästen uppskattar INTE detta blöta påfund. Hon går med täcke och i protest sprang hon runt lite med huvudet i marken. När vi longerade hos veterinären (ute) regnade det. Hon fick mycket beröm för att hon rörde sig så fint, höjd rygg, bakbenen väl under sig, bra takt och lågt huvud. Så rör hon sig bara när hon blir riden eller det regnar :D

Nu ska jag göra något vettigt. Fläckens pass har kommit idag :bump:

Är ganska säker på att min chef nog vill få bort mig från jobbet. Han kanske känner någon som vill åt jobbet eller så hatar han faktiskt mig på riktigt.

Jag vet inte om jag borde kontakta chefens chef igen och berätta om hur han betedde sig i telefon eller om det är nu jag faktiskt ska få nog och ringa till facket.
Oavsett känner jag mig riktigt osäker på hur länge jag får vara kvar på jobbet. :(

Är ganska säker på att min chef nog vill få bort mig från jobbet. Han kanske känner någon som vill åt jobbet eller så hatar han faktiskt mig på riktigt.

Jag vet inte om jag borde kontakta chefens chef igen och berätta om hur han betedde sig i telefon eller om det är nu jag faktiskt ska få nog och ringa till facket.
Oavsett känner jag mig riktigt osäker på hur länge jag får vara kvar på jobbet. :(
Ring för fan både facket och chefens chef nu! Bums, direkt!

Att ringa facket låter som en strålande idé. Gör det!

Så som du beskriver din arbetsplats i alla dina inlägg har det för länge sen varit läge att kontakta chefens chef (igen), facket och alla andra instanser för att anmäla en horribel (och i flera fall olaglig) arbetsplats.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar