Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och gråter, är arg, uppgiven och förtvivlad på samma gång. Ännu ett läkarsamtal där jag blir totalt överkörd, får inte tala till punkt, blir inte tagen på allvar och förminskar mina problem samtidigt som hon verkar förstora upp saker som inte är ett problem. Känner mest just nu att det är meningslöst att söka vård övht :down:
Ledsen Macbeth...

Skicka ett mail och tala om hur du känner. Kanske be om ett kompletterande telsamtal?

Jag har sån sjuk ridabstinens! Snart fyra veckor sen jag satt på hästryggen, jag som rider nästan varje dag vanligtvis. Men på lördag ska jag börja rida igång ena hästen efter hans höstvila. Längtar :love: Fortsätter det vara såhär bra med den skadade hästen ska jag börja skritta honom uppsuttet under nästa vecka, 10 veckor sen jag red honom...

Möjligtvis....men så länge man har tvättmaskin till hjälp går det väl an..... :p

Jag har dock en förmåga att låta tvätt hänga läääääänge innan jag får för mig att vika och lägga undan. Vet egentligen inte varför? Det tar väl typ.....10 minuter eller så...... :o

Bor i lägenhet så det är tvättstuga med ont om tid och idag tvättade jag lite för mycket - fyra maskiner. Så det är ett evigt rännande upp och ner.

Det är extremt spännande det här med spabad, jag vet åtminstone att vi aldrig kommer att köpa från den firman igen. I somras hade jag många och långa samtal och sms konversationer med deras dåvarande reparatör. Hen trivdes inte på jobbet och berättade en rad saker om arbetsmiljön. Nu berättar firman att den reparatören var ett stort problem och att han antagligen har orsakat de fortsatta problemen, utan att ens ha tittat på badet, och berättar hur mycket problem de har haft med personen. Rent krasst tror jag mer på den tidigare reparatören, han kändes uppriktig och vi var rätt överens om att han borde byta arbetsplats. Men jag håller god min och låter dem försöka laga igen och de har nu bokat tid med den nya husägaren. Jag vill bara slippa ifrån hela problemet!

Det är extremt spännande det här med spabad, jag vet åtminstone att vi aldrig kommer att köpa från den firman igen. I somras hade jag många och långa samtal och sms konversationer med deras dåvarande reparatör. Hen trivdes inte på jobbet och berättade en rad saker om arbetsmiljön. Nu berättar firman att den reparatören var ett stort problem och att han antagligen har orsakat de fortsatta problemen, utan att ens ha tittat på badet, och berättar hur mycket problem de har haft med personen. Rent krasst tror jag mer på den tidigare reparatören, han kändes uppriktig och vi var rätt överens om att han borde byta arbetsplats. Men jag håller god min och låter dem försöka laga igen och de har nu bokat tid med den nya husägaren. Jag vill bara slippa ifrån hela problemet!
Det borde du ju förhoppningsvis även slippa, nu när de ska försöka fixa det igen och den nya ägaren är inblandad borde all kontakt i framtiden vara mellan dem. Det är visserligen du som köpte det, men jag kan inte se någon anledning att du ska behöva vara mellanhand i fortsättningen.

Inte lätt att fota fiskar
En till bild på nye hanen. Han ska få heta Picasso
20201028_160658.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar