Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
FREDAG :banana: !

Fick precis tillbaka manuset från korrekturläsning, så nu vet jag vad jag ska syssla med i helgen.... Jag bävar för de sista detaljerna med bokens utformning. Det känns som ett jättejobb att ladda upp allt till tryckning, att få omslaget rätt, baksidestexten som den ska vara, osv osv osv :nailbiting: Men snart, snart är boken HÄR :) !!!!

Ja, jag har funderat på det. Har mått skit över det här hela dagen.
Hade ett tel samtal tidigare i veckan (de har eg bara telefon"möten" nu om det inte är något man specifikt behöver komma in för) och ska ha ett uppföljande samtal om en månad, men det är nästan ännu värre för mig att nå fram på telefon. Ett mejl hade dock kunnat vara en idé, men jag vet inte doktorns mejladress eller hur jag får tag på den. Kanske skriva ett brev? Problemet är bara att några av mina symptom är extrem trötthet, hjärndimma och koncentrationssvårigheter 😅 har liksom inte energi till att bråka med vården.
I min region kan man skriva meddelanden till läkare i 1177. Det finns en fritextruta. Inte jättelånga noveller men ändå skapligt långt

Vet du om den mottagningen har den möjliheten?

Skönt att det gick bra med dig och bilen :heart

Ett tips är att ha reflexvästen i förardörrens fack. Jag hade den i ryggstödsfacket tidigare men det var så himla krångligt att få ur den innan man klev ur bilen (jag var tvungen att gå ur bilen i en situation där jag verkligen ville ha väst direkt...).
:heart
Det var verkligen skönt att det gick bra med allt.
Har högintensiv arbetsvecka så har verkligen inte tid att krångla. Har redan fått gjort mer än vad jag ska pga kollega blivit sjuk så långa dagar med dubbelt jobb på plats mot planerat. Fått in vikarie för hen 3 av 5 dagar iaf. Alltid nått.

Tänkte lägga den i förardörren. Nu låg den i bagaget så väldigt dumt att komma åt så blev att dubbelkolla snabbt på plats och sen åka vidare (60/100-väg) då det kom så pass mycket trafik, då dom tillfälligt har dragit om trafiken från annan större riksväg, så tror mycket berodde på det och höstlovsresande.

Vaknar uppe i stugan. Är inte alls taggad på att behöva krisjobba hela dagen i stället för att ta långhelg, och sambon sitter också med krisjobb kanske hela helgen i värsta fall. Hoppas de inte kallar hem honom åtminstone. Jag vill inte vara själv här ute just nu, det har varit nya inbrott igen av den här personen som bara bryter sig in, men sedan lämnar allting orört. Så obehagligt och har pågått några år nu. Ingen vet vem det är eller varför. Sen har hunden sovit absolut ingenting inatt, vilket innebär att vi har sovit absolut ingenting.

Aja, vi är här i alla fall. Jag ska försöka släcka de värsta bränderna och ser fram emot att förhoppningsvis kunna ta en långpromenad medan det är ljust. Sen korka upp vid brasan ikväll. Hoppas verkligen sambon kan göra mig sällskap.

Comhem kommer att släcka tv4-kanalerna pga att de inte kommer överens med Telia. Få se om det blir några bra ersättningskanaler under tiden de förhandlar.
Varför är det ”alltid” Telia de inte kommer överens med?

Kollar på ”I huvudet på en mördare”, funderar på att byta kanal. Mörkt ämne. :(

Jo det kan jag berätta, eftersom det är vad min stackars sambo sitter med helger som dessa. Telia är ett så stort bolag att politik och konkurrenslagar sätter in, så då blir det strul. Avtalen får inte resultera i att Telia i praktiken får monopol, och Telia kanske inte riktigt håller med om vad det innebär, såklart :D

Andra har besök. Jag godkände men såhär i efterhand var det en dålig idé. Jag har haft ont i huvudet sedan igår och skulle liksom vilja loda runt själv i mitt hus innan jag åker till cellprovtagning.

Jaja. Ska ringa till ett bredbandsföretag och be att de avslutar mitt avtal utan kostnad, de har ju själva sagt att de inte kan leverera. Sedan teckna avtal med ett annat och hoppas att de faktiskt gräver ner en sladd eller två till slut. Men det är ett kort avtal den här gången, inga två år som det har varit förut.

Upp kl 6 för att hinna morgonfodra innan daghunden kom. Hade det inte varit för att han skulle komma hade jag kunnat sova till 7.30 :p Men men, fick långfrukost och kunde ändå börja jobba tidigare. Är det lugnt idag tänkte jag sluta tidigare och ta helg med familjen. Vi tänkte ha filmkväll med grönsaker och dipp ikväll :d

Ja, jag har funderat på det. Har mått skit över det här hela dagen.
Hade ett tel samtal tidigare i veckan (de har eg bara telefon"möten" nu om det inte är något man specifikt behöver komma in för) och ska ha ett uppföljande samtal om en månad, men det är nästan ännu värre för mig att nå fram på telefon. Ett mejl hade dock kunnat vara en idé, men jag vet inte doktorns mejladress eller hur jag får tag på den. Kanske skriva ett brev? Problemet är bara att några av mina symptom är extrem trötthet, hjärndimma och koncentrationssvårigheter 😅 har liksom inte energi till att bråka med vården.
I min region kan man skriva meddelanden till läkare i 1177. Det finns en fritextruta. Inte jättelånga noveller men ändå skapligt långt

Vet du om den mottagningen har den möjliheten?

Som @tanten skriver så är det på 1177 jag också mailat.
Jag var också frustrerad efter mitt näst sista möte i vården, men det löste sig med ett mail och ett telsamtal:) Lycka till!

”Matte kan du skynda dig att ta bild det är kallt!”

B8202D5A-1EBB-49D2-8BC4-DCD48D88C2CA.webp

Konstaterade att bilen ser väldigt ”naken” ut när de tagit av kofångaren och ena strålkastaren.

687559F0-C29E-4D5D-AFE4-1BAA25E3B65D.jpeg

Sa det till mekanikern och då berättade han att det går en våg som stjäl kofångare m.m på Volvos just nu här i området. Jag hade smällt av om jag hade kommit ut och hittat min bil så hemma.
Går inte att köra lagligt när regskylten fram saknas. Hade blivit många samtal för min del, ringa polisen, försäkringen, jobbet/ridskolan (beroende på dag när det i så fall inträffar.

Varit här sen klockan 7 och än har de inte hittat något avvikande det kan bero på.
Tyvärr kan de inte testa med en ny radar då den måste kalibreras till bilen och då är den bilens sen.
En sådan kostar bara 7 500 kr så hoppas inte den behöver bytas, men börjar nog tyvärr luta åt det. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 975
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter