Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen gillar A hallon och lakrits :D Jag hade en hallon-lakrits godis och A verkade intresserad, så jag lät honom lukta. Trodde naivt att han skulle backa och visa att han inte gillade det. Men han överraskade mig och slickade på godisen som om han var beredd att ta den :laugh::d

Här lockar de redan i första brevet med att man får vara med och dela på en ev. vinst i en dragning för en premieobligation. Skall se om de försöker sockra det anbudet.
Jag roade mig med att kolla upp värdet på vinstandelen som skulle tillfalla mig: 7,5 kr.

4000 frågor och vi säger att varje fråga kräver 3 s, det ger 3 timmar och 20 minuter och timlönen blir då hela 2 kr och 25 öre och ersättningen är skattefri :)

Inte konstigt att SIFO går med många miljoner i vinst.

Det borde du ju förhoppningsvis även slippa, nu när de ska försöka fixa det igen och den nya ägaren är inblandad borde all kontakt i framtiden vara mellan dem. Det är visserligen du som köpte det, men jag kan inte se någon anledning att du ska behöva vara mellanhand i fortsättningen.
Problemet är att garantierna är personliga av någon märklig anledning, nu har jag det på mejl att de ska gälla för badet så länge det inte flyttas men vi får väl se. Problemet här är jag började hela den här cirkusen i våras och det är fortfarande samma ärende. 🙄

Comhem kommer att släcka tv4-kanalerna pga att de inte kommer överens med Telia. Få se om det blir några bra ersättningskanaler under tiden de förhandlar.
Varför är det ”alltid” Telia de inte kommer överens med?

Kollar på ”I huvudet på en mördare”, funderar på att byta kanal. Mörkt ämne. :(

Körde på rådjur på vägen hem från jobbet. Tror jag iallafall. Hörde en duns när jag bromsade, såg inget rådjur på platsen och har inga skador på bilen vad jag kan se. Ska göra en till koll imorgon i dagsljus också.
Är anmält till polis iallafall som skulle skicka ut eftersök utfall att.

Åker kring 3000mil om året, sen några år tillbaka. Vet inte hur många ggr jag bromsat för rådjur, älg mfl. Så att det inte hänt tidigare är mig förundrat. Skönt att det var på "hemmaplan" så jag vet var jag befann mig och inte mitt ute i skogen utan något samhälle i sikte...

Imorgon ska jag komma ihåg att plocka ur reflexvästen ur varning-triangel förpackningen så den är mer lättillgänglig för ev framtida behov.

...Precis pratat med eftersök så nu vet jag att någon är påväg dit och kollar av.

Min snart 10-åriga iPad 2 närmar sig oundvikligen döden. YouTube-appen slocknade nyss :down:. Det går inte uppdatera mer, ej heller köra med nuvarande versionen. Än så länge tuggar Netflix på men det är nog bara en tidsfråga innan den också ger upp och då är det finito.

Jag vet att jag borde vara nöjd med att den hängt med i nästan ett decennium men önskar att jag själv kunnat välja när det är dags för pension.

Nu ar hosten har pa riktigt. Pa Sondag staller vi om till "Daylight savings time", traden har definitivt borjat skifta ute i skogarna och det ar KALLT pa natterna och varmt pa dagarna. Natterna ar mellan 2-6*C och Dagarna 18-22*C (I gar var det 25*C pa var altan i la).

Vara lokala trad blir uppemot 100 meter hoga ... kan ni bara tanka er mangden lov? :cautious:
IMG_1195.webp

Skicka ett mail och tala om hur du känner. Kanske be om ett kompletterande telsamtal?
Ja, jag har funderat på det. Har mått skit över det här hela dagen.
Hade ett tel samtal tidigare i veckan (de har eg bara telefon"möten" nu om det inte är något man specifikt behöver komma in för) och ska ha ett uppföljande samtal om en månad, men det är nästan ännu värre för mig att nå fram på telefon. Ett mejl hade dock kunnat vara en idé, men jag vet inte doktorns mejladress eller hur jag får tag på den. Kanske skriva ett brev? Problemet är bara att några av mina symptom är extrem trötthet, hjärndimma och koncentrationssvårigheter 😅 har liksom inte energi till att bråka med vården.

Trampade på en bit glas innan, var något obekvämt. Blev ett blodspår innan jag hittade vart den satt och kunde plocka bort den :angel:

Det börjar bli lite kyligt ute nu, var nollgradigt när jag var ute med hundarna. Kanske ska byta bort feån sommarjackan snart. Typ om några veckor när det är minusgrader.

Ser i schemat att jag ligger kvar på en kontorsdag på måndag. Jag jobbar natt till min avlösare kommer kl 07 och sen beroende på hur lång avlämningen blir så kan jag vara hemma till sängen kl 08 och börjar sen jobba kontor hemifrån samma tid? O_o :laugh:

Nåja, det är ingen övning utan ett seminarium jag ska gå på måndag och det börjar först kl 13 så jag kommer inte behöva stryka mig. :up: Jag hoppas bara jag inte somnar under tiden!

Harom dagen kopte jag nagra burkar vitt och rose vin att ha till saser och annan matlagning da jag inte kan dricka sa mycket vitt att en hel flaska gar at. De har nu totalt forsvunnit. :confused: Finns inte langre nagon stans. Jag har till och med letat i frysen. Om nagon hor hustomten sjunga ... fanga in honom och sno tillbaka burken. Please. :cautious:

IMG_1193.webp

Körde på rådjur på vägen hem från jobbet. Tror jag iallafall. Hörde en duns när jag bromsade, såg inget rådjur på platsen och har inga skador på bilen vad jag kan se. Ska göra en till koll imorgon i dagsljus också.
Är anmält till polis iallafall som skulle skicka ut eftersök utfall att.

Åker kring 3000mil om året, sen några år tillbaka. Vet inte hur många ggr jag bromsat för rådjur, älg mfl. Så att det inte hänt tidigare är mig förundrat. Skönt att det var på "hemmaplan" så jag vet var jag befann mig och inte mitt ute i skogen utan något samhälle i sikte...

Imorgon ska jag komma ihåg att plocka ur reflexvästen ur varning-triangel förpackningen så den är mer lättillgänglig för ev framtida behov.

...Precis pratat med eftersök så nu vet jag att någon är påväg dit och kollar av.

Skönt att det gick bra med dig och bilen :heart

Ett tips är att ha reflexvästen i förardörrens fack. Jag hade den i ryggstödsfacket tidigare men det var så himla krångligt att få ur den innan man klev ur bilen (jag var tvungen att gå ur bilen i en situation där jag verkligen ville ha väst direkt...).

Tomten blev radd for "Buke Maffian" och lamnade burkar i kylskapet. :confused: Imagine that!?
I alla handelser oppnade jag ... trots att ingen matlagning var forestaende ... rose burken.Till min overraskning var det faktiskt riktigt okay. Da jag ar mycket "particular" med vad jag gillar ar det riktigt bra omdomme.:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 976
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar