Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Konstaterade att bilen ser väldigt ”naken” ut när de tagit av kofångaren och ena strålkastaren.

Visa bifogad fil 59309
Sa det till mekanikern och då berättade han att det går en våg som stjäl kofångare m.m på Volvos just nu här i området. Jag hade smällt av om jag hade kommit ut och hittat min bil så hemma.
Går inte att köra lagligt när regskylten fram saknas. Hade blivit många samtal för min del, ringa polisen, försäkringen, jobbet/ridskolan (beroende på dag när det i så fall inträffar.

Varit här sen klockan 7 och än har de inte hittat något avvikande det kan bero på.
Tyvärr kan de inte testa med en ny radar då den måste kalibreras till bilen och då är den bilens sen.
En sådan kostar bara 7 500 kr så hoppas inte den behöver bytas, men börjar nog tyvärr luta åt det. 😅
Du möter den bilen inne i verkstaden.

Själv lämnade jag en bil utanför volvoverkstaden en sen kväll och la nyckeln i deras bevlåda. När jag hämtade ut den dagen efter så saknades alla kromlister.
Firman tog inget ansvar eftersom jag inte lämnat bilen i inhägnat område. Så jag åkte på flera tusen i självrisk. De hade tagit listerna med skruvmejsel så det var rejäla repor i lacken.

Nyss hemkommen från veterinären. Såret i Adams öga har inte läkt, så han har fått sårkanterna skrapade och så ska vi på återbesök på onsdag. Tills dess ska han fortsatt ha serum i ögat sex gånger om dagen.

Jag tycker det är fruktansvärt jättejobbigt. Stackars, stackars Adam.

Åkte iväg till brunnsmiljön i närheten och promenerade där i 45 min med Ville, det var en del folk ute åtminstone så det blev den miljöträning jag hade tänkt. Såg en grupp som såg lite märklig ut på avstånd och när jag slog igång bilen så hoppade lokal radion igång med direkt reportage från stället där jag var. Så det var gruppen som såg lite märklig ut! ;)

@tanten @strawberrysylt jag bor inte i Sverige, verkar inte vara så lätt att få kontakt med sin läkare här.
Har varit väldigt sura toner varje gång jag ringt receptionen och velat nå min läkare. Värst var när det strulade med apoteket och jag inte kunde få ut min epi-pen, jättesur tant som ifrågasatte vad jag skulle ha den till och försökte förbjuda mig att ha det :confused: den är ca livsviktig för mig så där lyckades jag iaf stå på mig.

London dimma anno Sherlock Holmes. Var hos synpedagogen och provade ut käpp :down: jag ser inte dåligt! +2.2 Men ok har noll mörkerseende insåg jag igår när jag måste gå på en stig och uppför några trappor utan gatljus. Deprimerande. Fullt i tunnelbanan, och jag förstår verkligen inte varför folk som uppenbart inte känner varandra måste stå på trappsteget nedanför i rulltrappan istället för med några stegs avstånd eller tränga sig fram och gå uppför rulltrappan. Känns så onödigt.

Passade på att handla på vägen hem, ganska fullt på Hemköp trots att det inte är rusningstid, men jag antar att många tog halvdag, idag. Nåja, har bunkrat lite. Men naturligtvis glömde jag att köpa diskmedel och lappen så jag kunde hämta ut min hemgjorda blåbärssylt. Bah. Men det är lokala ICA så kan gå dit ikväll/imorgon. Av nya restriktionerna sågs inte mycket.

Nu ska jag gå och slappa i soffan och tycka synd om mig själv en stund :grin:

Mitt visir kliar något alldeles fruktansvärt och dessutom ger det huvudvärk. Just idag har jag tur för jag sitter på ett eget kontor och behöver således bara ha på mig visiret när jag rör mig i huset. Men lördag och söndag och alla andra dagar som följer ... :cautious:

Dottern körde shettisen och jag promenerade med ena islandshästen på lunchrasten :) Dimman verkar inte lätta idag så det är grått och tungt ute, inte superlockande att gå ut precis. Men nu är de två hästar ska motioneras idag motionerade och hunden fick ju en promenad i skogen förut så jag behöver inte gå ut mer idag om jag inte vill förut för att fodra, men det går snabbt.

Nu har vi kastat i oss lite mat och laddar för helgens slutspurt med jobb. Svårt att vara på dåligt humör med detta sällskap. Hängde min jacka i all hast på stolen bredvid, och nu ligger han ihoprullad i den. Måste ju vara bredvid matte, trots att man har ett helt hus.

A2309037-C436-45C3-B001-5525EE0DC792.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 975
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar