Du möter den bilen inne i verkstaden.Konstaterade att bilen ser väldigt ”naken” ut när de tagit av kofångaren och ena strålkastaren.
Visa bifogad fil 59309
Sa det till mekanikern och då berättade han att det går en våg som stjäl kofångare m.m på Volvos just nu här i området. Jag hade smällt av om jag hade kommit ut och hittat min bil så hemma.
Går inte att köra lagligt när regskylten fram saknas. Hade blivit många samtal för min del, ringa polisen, försäkringen, jobbet/ridskolan (beroende på dag när det i så fall inträffar.
Varit här sen klockan 7 och än har de inte hittat något avvikande det kan bero på.
Tyvärr kan de inte testa med en ny radar då den måste kalibreras till bilen och då är den bilens sen.
En sådan kostar bara 7 500 kr så hoppas inte den behöver bytas, men börjar nog tyvärr luta åt det.
Själv lämnade jag en bil utanför volvoverkstaden en sen kväll och la nyckeln i deras bevlåda. När jag hämtade ut den dagen efter så saknades alla kromlister.
Firman tog inget ansvar eftersom jag inte lämnat bilen i inhägnat område. Så jag åkte på flera tusen i självrisk. De hade tagit listerna med skruvmejsel så det var rejäla repor i lacken.