Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tävlat idag en clearround 60cm med den här pigga valacken. Ridläraren sa att det syntes att han tyckte det var roligt, han taggade till, vi fick lite korsgalopp och han försökte sticka och jag vet att om man låter honom bli lång och snabb då bockar han, sen har jag inte hoppat honom på evigheter.
Så för att va "typ" första gången jag hoppar honom på länge gick det riktigt bra, vi tog oss runt felfria i alla fall. :)

Baileys-30-oktober.webp

Äntligen hemma. Bara 2(3) dagar kvar att jobba denna vecka. Imorgon blir jag själv större delen av dagen. Får lite hjälp på morgonen, om det skulle behövas, iom att jag la om en kollegas arbetstider...

Inga djur i sikte på vägen hem. Dimma och tog det extra försiktigt där jag mötte rådjur igår utifall att.

Nu ska jag fixa något att äta. Lyxar nog till det med snabbnudlar tror jag. Lagom nivå att bara behöva värma vatten i vattenkokaren och fixa te med resten.

Fyra månaders slit och jobb med mammas hus är äntligen över. Idag tog köparna över huset, och jag sitter ensam på ett hotellrum,och försöker förstå att allt detta verkligen är sant. Känns väldigt overkligt allting, och det blir inte bättre av att jag inte har syskon att bolla mina tankar med, kring allt som hänt de senaste fyra månaderna.
Jag vill bara åka hem och lämna allt detta bakom mig, men ska till mammas grav imorgon, och lite annat pyssel,så jag stannar mot min vilja känns det som. Vill hem och börja röja i mitt eget hus.
Vad skönt för dig :bow: :heart

Tävlat idag en clearround 60cm med den här pigga valacken. Ridläraren sa att det syntes att han tyckte det var roligt, han taggade till, vi fick lite korsgalopp och han försökte sticka och jag vet att om man låter honom bli lång och snabb då bockar han, sen har jag inte hoppat honom på evigheter.
Så för att va "typ" första gången jag hoppar honom på länge gick det riktigt bra, vi tog oss runt felfria i alla fall. :)

Visa bifogad fil 59337

Här är filmen från rundan, ser inte riktigt ut så som det kändes. 😅 🙈

Lyssnar på en konsert (klassisk musik) och har just beställt två blomsterbud, en till pappa på fars dag och en till min faster till jul och för att hon fyller 85 år i år (25/12). Kan nog inte mötas i år gissar jag så jag slog till med en lite dyrare bukett istället :heart

Själv måste jag förklara för min mor att jag inte har några pengar kvar för resten av månaden, "för jag var tvungen att köpa en adventsstake där motivet är 5 stycken människor med gigantiska penisformade ljus, som de håller över ett spetsat jesubarn" 😬
Kan för övrigt meddela att ni som varit oroliga för att designern spetsat Jesubarnet med stjärnpinnen nu kan andas ut.

IMG_20201030_204719.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 971
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar