Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter inlindad i två filtar framför datorn å funderar på varför vissa av mina inlägg verkar vara "osynliga" för andra, lagt märke till det flera gånger och speciellt när det inte har varit något nonsense utan mer seriösa inlägg, t ex. någon frågar efter hjälp med något jag sitter på ett svar och delar det, ingen reaktion/svar. Känns mest som det "drunknar" i massan.
Ibland funderar jag även på varför jag ens försöker när det inte är första gången det händer. 🤷‍♀️

Äh, springer över till youtube och kollar på lite mer phasmaphobia videos istället. :up:
Phasmophobia verkar så himla kul! Funderar på att köpa det och försöka få ihop ett gäng att spela med :D
Tyvärr verkar de flesta machosnubbar jag spelar med tycka att skräckspel är för läskiga :angel:

Idag har vi testat larm och ringt polis. Klient som inte mådde bra och inte betedde sig okej (mot andra, hann inte komma in till planerat möte innan det ballade ur). Blev synbart lättad när polisen kom = visste att hen skulle få vård (iaf ett tag).

Och pratat med chefen om fredagens mail och rett ut lite funderingar.

Nu ska jag se några avsnitt av Counting On.

Hittar inte min flaska med sweet chilisås. Jag har letat på köksgolvet - där jag hittat intressanta saker (vi pratar ett mini walk-in kök), sovrummet, arbetsrummet - naturligtvis alla köksskåp, städskåpet, men den är borta. Får börja leta efter skruvmejseln så kanske chilisåsen hittas :idea:

Jag är så tacksam och glad över den fina kontakten jag har med min verkstad. :)

Nu ikväll innan de stängde ringer ägaren och snackar bil med mig, vi har haft mailkontakt men han har alltid lyckats vara ute när jag ringt så nu ringde han mig istället efter senaste mailet. Han har kollat upp två bilar jag skickat länkar på och han har även gett mig prisuppgifter på saker som jag ska tänka på när jag ringer om de är gjorda eller inte. Han har tom erbjudit sig att om handlaren inte vill göra jobbet själv att de kan kontakta honom för att få jobbet fixat så jag har lite förhandlingsläge. :up:

Jag sa åt honom att då kunde han fläska på priset ordentligt och han fyller på med att han skulle ta betalt så jag har fri service i tre år plus nya vinterdäck. :laugh:

De har alltid tid och har även tröstat mig när jag suttit där grinfärdig och kunnat fixat priset lite när saker skitit sig. De vet vem jag är när jag ringer, alla är så trevliga när jag kommer dit och de har även hjälpt mig i ett ärende som jag drog till ARN, då bjöd jag på tårta efteråt. Jag har nog varit kund där i 15 år och kommer aldrig att byta! :love:

1603827100460.webp

Silver eller koppar är frågan?

Diskar (och delar min oerhört spännande tisdagskväll med buke :rofl: ).

Funderar också på mina örsnibbar och känner mer och mer att jag vill gå upp i storlek, så att detaljerna på smyckena kommer fram bättre. Blev lite besviken på tunnlarna ("örhängen") som jag fick hem idag - de hade behövt lite mer yta för att utsmyckningen ska komma till sin rätt.. Men går jag upp i storlek så passar ju inte befintliga smycken längre..och den modell jag använder just idag är så himla bekväma, och ska/kan inte användas precis efter töjning (vävnaden behöver "läka", slappna av ordentligt igen för att de ska gå lätt att sätta i).. kanske väntar tills efter jul/nyår. Kanske.

End of öronsnack som typ jag och kanske nån mer tycker är kul :angel::laugh:

Jag är så tacksam och glad över den fina kontakten jag har med min verkstad. :)

Nu ikväll innan de stängde ringer ägaren och snackar bil med mig, vi har haft mailkontakt men han har alltid lyckats vara ute när jag ringt så nu ringde han mig istället efter senaste mailet. Han har kollat upp två bilar jag skickat länkar på och han har även gett mig prisuppgifter på saker som jag ska tänka på när jag ringer om de är gjorda eller inte. Han har tom erbjudit sig att om handlaren inte vill göra jobbet själv att de kan kontakta honom för att få jobbet fixat så jag har lite förhandlingsläge. :up:

Jag sa åt honom att då kunde han fläska på priset ordentligt och han fyller på med att han skulle ta betalt så jag har fri service i tre år plus nya vinterdäck. :laugh:

De har alltid tid och har även tröstat mig när jag suttit där grinfärdig och kunnat fixat priset lite när saker skitit sig. De vet vem jag är när jag ringer, alla är så trevliga när jag kommer dit och de har även hjälpt mig i ett ärende som jag drog till ARN, då bjöd jag på tårta efteråt. Jag har nog varit kund där i 15 år och kommer aldrig att byta! :love:
På tal om verkstad! Lämnade in en åkgräsklippare modell mycket gammal till en verkstad. Behöver ny startmotor. Får en prognos på ett antal tusen och inga garantier. Frågar om det är värt det. Gubben tycker det, så jag säger att han får reparera. Den är nog värd 6-8 tusen hel. Gubben ringer idag, har monterat in en ny startmotor och den startar. 1500kr vill han ha betalt. :love:

Ännu en dag som gått. Ska säga åt dom att de kan ta bort ex-vaket imorgon. Mår väl inte bättre, men ja.. Haft det i över två veckor nu och borde vara redo. Då får jag tillsyn varje kvart istället för login hos mig jämt.

Grät endel idag när jag fick höra av läkaren att jag kunde bli kvar månader här. Känns förjäkligt. Dessa två veckor har känts som en evighe6.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 975
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar