Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänker att jag hade lite feber tidigare idag, åt frukost och en Ipren och gick sedan och la mig igen. Har sovit typ hela dagen, det kändes åtminstone bättre i ögonblicket jag vaknade.
Nu är det lite sugit igen.

Ja, han verkar väldigt olik alla mina pappisar, stalkersarna! :laugh:
Men han är jättesöt!
Kan pälskvaliten kanske bero på magbesvären eller ngt?
Mina har alla 5 varit silkiga fluffbollar. Alla kompisars pappisar med som jag träffat. Utom den som matten rakade. Såg ut som en gremlin! :laugh:
Vet inte?

Han har iofs ändrat pälsen en del efter att magen rättat till sig.
Betydligt mycket mer trassel och tovor. Kanske håller han helt enkelt på att byta päls och det är ett övergående stadium. Efter en tur i skogen är han full av barr och pinnar :D

Han har lång päls. När han springer ser han ut som en viftande dammvippa på ben. Och när han blir blöt som en garnmopp :rofl:

Jut nu behöver han rätt mycket pälsvård. Det har jag inte sett att andra behövt. När jag köpte honom sa uppfödarna att de bara drog igenom pälsen en gång i veckan och så var det i början. Inte nu. Och på forum säger de att pälsen inte är klar förrän i 3-års åldern.

Vet inte?

Han har iofs ändrat pälsen en del efter att magen rättat till sig.
Betydligt mycket mer trassel och tovor. Kanske håller han helt enkelt på att byta päls och det är ett övergående stadium. Efter en tur i skogen är han full av barr och pinnar :D

Han har lång päls. När han springer ser han ut som en viftande dammvippa på ben. Och när han blir blöt som en garnmopp :rofl:

Jut nu behöver han rätt mycket pälsvård. Det har jag inte sett att andra behövt. När jag köpte honom sa uppfödarna att de bara drog igenom pälsen en gång i veckan och så var det i början. Inte nu. Och på forum säger de att pälsen inte är klar förrän i 3-års åldern.

Jag är ju dålig på unghundar. Men tänkte på åldern med. Mina har ju alla varit minst 1,5 år då jag fått dem. Hoppas det ger sig med honom!

Jag är urdålig på pälsvård. Mina har typ borstats en gång i månaden och inte tovat sig.

Sen om man råkar ut för grenar/kardborrar etc som fastnar får man ju rensa så klart.
Den här var inte kul! :laugh:

Bifogade filer

• MigganDekorerad.webp
    MigganDekorerad.webp
    76,2 KB · Visningar: 46
Jag har precis fått ett bolånelöfte beviljat. :nailbiting: Är taggad, glad och livrädd samtidigt. Går från "Åh nej åh nej!" till "Ååååh så himla kul!".
Hjärnan går från "Det här klarar du aldrig, du vet ingenting om att köpa bostad!" till "Det går bra, vi läser på! Vi frågar saker!"

Åh, jag har alltid tänkt att den där baksidetexten måste vara vansinnigt svår att få ihop :nailbiting:
Oftast skriver tydligen inte författaren den själv. Men ska man ge ut boken på egen hand, så har man ju inte mycket val.... ;)
Men, nej, HUR sammanfattar man en bok på nästan 300 sidor i ca 150 ord? Och vad väljer man att skriva som lockar någon att köpa/låna just den boken?

Kom ut i köket och från veden tittade ett par pepparkornsögon på mig med skrämd blick. (En mus)
Helt sjuk situation, det här......:arghh:
Inser att det kommer bli svårt för mig att ta bort en död mus från musfällorna jag måste lägga ut i köket.....Har inte lagt ut musfällorna ännu.....jag klarar inte av det!:arghh::arghh:

Måste nog sälja huset och flytta in i lägenhet i stan.....:cautious:

Sitter inlindad i två filtar framför datorn å funderar på varför vissa av mina inlägg verkar vara "osynliga" för andra, lagt märke till det flera gånger och speciellt när det inte har varit något nonsense utan mer seriösa inlägg, t ex. någon frågar efter hjälp med något jag sitter på ett svar och delar det, ingen reaktion/svar. Känns mest som det "drunknar" i massan.
Ibland funderar jag även på varför jag ens försöker när det inte är första gången det händer. 🤷‍♀️

Äh, springer över till youtube och kollar på lite mer phasmaphobia videos istället. :up:

Kom ut i köket och från veden tittade ett par pepparkornsögon på mig med skrämd blick. (En mus)
Helt sjuk situation, det här......:arghh:
Inser att det kommer bli svårt för mig att ta bort en död mus från musfällorna jag måste lägga ut i köket.....Har inte lagt ut musfällorna ännu.....jag klarar inte av det!:arghh::arghh:

Måste nog sälja huset och flytta in i lägenhet i stan.....:cautious:
Skärp dig nu! Tänk på brand o spridda sjukdomar så ska det nog gå utmärkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 971
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar