Vad gör vi? Del CXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Stallet klart och jag har fixat naglarna :)
Nu Àr jag pÄ gymmet. NÀr jag Àr klar hÀr ska jag duscha och sen köra till stan för att fixa ögonbrynen. Ska köra en omgÄng tvÀtt ikvÀll tror jag.
Imorse passade jag pÄ att shoppa pÄ Cub nÀr de hade rabatt 40 procent. NÄgra pyjamasar till mig och dottern, ett par tröjor och nÄgra byxor Ät henne :)

Lagt ett klurigt spÄr Ät hunden som maken ska gÄ med henne sen. Vi har tÀnkt gÄ anlagsprov med henne och sen försöka fÄ henne till viltspÄrschampion sÄ vi trÀnar pÄ :D HÀsten var glad för att fÄ komma ut pÄ promenad. Fortfarande ohalt! Nu blir det kaffe och sen kommer jag behöva nÄt mellanmÄl för matlÄdan var inte sÄ stor och det Àr redan drygt 2 timmar sen jag Ät.

Alla redovisningar klara och lunchrundan promenerad :up: ja, dieten Àr apjobbig, men det Àr sÄ skönt att det Àntligen hÀnder nÄgot pÄ vikten! Jag kÀnner ju redan efter 10 dagar att jag har mycket mer ork och lÀttare att röra mig :)

Det dÀr med att svara i vÀxel... :cautious:

Jag: *Samma gamla hÀlsningsfras*
Uppringare: Ja tjenahejsanhej.
Jag: Hej!
Uppringare: Ja hej vi ska ju vara dÀr i morgon..
Jag: Ja? (internt tÀnker jag mer "ska ni? vilka Àr vi?")
Uppringare: AlltsÄ finns det internet?
Jag: Har du bokat nÄgot?
Uppringare: Nej alltsÄ det var nog X som gjorde, men X fick nog uppdraget av Y för Z skulle göra det egentligen men blev sjuk, sÄ det Àr nog X, men nu ska Y vara med pÄ mötet och vi behöver lÀnk.
Jag: Okej, vilket rum har ni bokat och nÀr?
Uppringare: Vi bokade först X, men nu blev Y bokat!
Jag: Och nÀr?
Uppringare: Vi ville boka datum X men du vet sÄ kom coronan men i morgon!
Jag: Ok, ja.. det finns internet.
Uppringare: Åh vad bra för Y ska vara med pĂ„ mötet via lĂ€nk!
Jag: *pÄbörjar förklaring om att de behöver en kod för wifi* ..
Uppringare: Men Äh sÄ bra men jag ringer i morgon igen hej pÄ dig!

20201027_134937.webp

Aaajjjj

Vet inte om jag ska skratta eller grÄta. Min vanligtvis samlade, alltid glada, roliga och skarpa kollega, som jobbproblem rinner av som en gÄs, kom precis in till mig, stÀngde dörren och utbrast "Jag mÄste ramla i en pÄse!... Landa i en papperspÄse? Andas i en matkasse... Vad fan sÀger man!?" med nÄgot stirrigt i blicken.
Hen fortsatte med att spy ur sig precis allt om nya chefen och jobbet i allmÀnt.
Hen blev tÄrögd i slutet av samtalet sÄ jag sa att hen kunde gÄ hem om hen ville, sÄ fixar jag resten av hens arbetsuppgifter för i dag (inte mycket alls). SÄ kollegan gick hem. :(

Hoppas hen Àr okej. Jag vet inte om det Àr lite överdrivet men jag tÀnkte smsa hen sen och skriva att hen kan ringa mig om hen behöver prata. Har funderat pÄ lite förslag som kanske skulle kunna göra livet hÀr pÄ jobbet lite lÀttare för hen ocksÄ. Det Àr jÀttefrÀmmande att se den hÀr personen inte hitta ord och bete sig sÄ hÀr.

Det ar snart dags att starta dagen igen. Klockan ar 7:30, hundarna vagrar att stiga upp, :cautious: (Tate skulle i och for sig komma om jag tog ogonkontakt med honom, men sa lange han vill ligga kvar i sangen later jag bli:angel:) och det ar KALLT ute med 5*C just nu innan solen kommer fram. Sa vad gor man en sadan dag? Utom att jag maste ivag och kopa hundmat :meh: men helst sitter kvar i morgonrocken tills det blir varmare fram pa dagen.
Och jag BEHOVER verkligen starta pa barnbarnet's hemgjorda kallender som ska tillverkas nu. Och kopa grejor till, och hitta pa en design, och ... oh well ... jag jobbar bast under "pressure" men att dra ut pa det medvetet sa har borjar bli lojligt. :cautious:

Försöker jobba. Men hunden kommer och kraftsar pÄ en, sitter vackert etc för att inkassera kelning. Hur kan man neka de ögonen. Det skÀr ju i hjÀrtat!
Inte nu.. Men illustrerar problematiska arbetsförhÄllande med trakasserier som fortskridit ett tag nu:
IMG_5095.webp

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer Jag fick en frÄga frÄn min partner hÀr om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frÄgade vad jag skulle med honom till om det inte Àr...
2
Svar
31
· Visningar
1 971
Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 659
Senast: Sel
·
Kropp & SjÀl TÀnkte skriva i den andra trÄden men det fick bli en egen trÄd . Jag ska Äka pÄ semester och i samband med det sÄ vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 147
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för lÄngt desperat inlÀgg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gÄrd för nÄgra Är sedan. Det blev sÄ...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 601
Senast: corzette
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar