Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger med en spinnande katt i knäet och tittar på någon dålig serie på tv. Har efter en lång sovmorgon haft en nuförtiden osedvanligt produktiv dag: Jag har slängt de sedan länge vissnade blommorna i balkonglådorna, dammsugit, tvättat filtar, avkalkat och rengjort kaffebryggaren, fyllt på kylskåpet, varit ute på promenad med den fyrbenta och nu tvättat håret och ätit en pulled lax-burgare direkt från Icas kyldisk. :p Men har framför allt haft en nästan helt ångestfri dag och det var längesen.
 
Vad tycker ni, är jag fjantig som blir lite stött av att en nära vän inte talat om att de ska ha barn? Såg det på fb idag att de fått en till. Men prata om när hon och hennes man är osams och det är en massa problem, det går bra. Inte ens när jag frågade om hon visste någon som ville köpa spjälsäng och barnkläder sade hon något. Då pratar vi ändå i stort sett dagligen men träffas sällan.

Det beror väl lite på, jag skrev aldrig något om det när vi väntade barn. Var så himla rädd att något skulle gå fel. I slutet av graviditeten syntes magen på någon enstaka ridbild, men skrev aldrig ut i klartext någonstans att vi skulle ha barn förrns hon faktiskt var här. Jag tyckte psykiskt att det var jätteläskigt att var gravid och ville inte jinxa något förrns vi faktiskt hade ett riktigt barn att "visa upp".

Tyckte det var jobbigt att berätta rakt ut om, gjorde det bara för släkten och på jobbet, resten fick bara veta om vi träffades i verkligheten när magen liksom var uppenbar.
 
4 rum på 12,5 kvm, hur får man plats med det? Det är ju bara drygt 3x4 m? :confused:
Fråga inte mig. Det kanske är högt i tak? Annars måste det vara ganska klaustrofobiskt att bo så, rummen kan ju inte vara speciellt stora direkt 😅

Min bror gissade på att de menade 12,5 kvm per rum, men det låter konstigt att skriva ut storleken per rum istället för storleken på hela bostaden (och att alla rum i lägenheten är lika stora)... 🤷🏽‍♀️

Edit: kom att tänka på Hong Kongs "compact living". Det låter lite som en svensk version av det, fast ännu mera ihoppackat
 
Fråga inte mig. Det kanske är högt i tak? Annars måste det vara ganska klaustrofobiskt att bo så, rummen kan ju inte vara speciellt stora direkt 😅

Min bror gissade på att de menade 12,5 kvm per rum, men det låter konstigt att skriva ut storleken per rum istället för storleken på hela bostaden (och att alla rum i lägenheten är lika stora)... 🤷🏽‍♀️

Edit: kom att tänka på Hong Kongs "compact living". Det låter lite som en svensk version av det, fast ännu mera ihoppackat
Eller så sitter , på fel ställe
 
Vad tycker ni, är jag fjantig som blir lite stött av att en nära vän inte talat om att de ska ha barn? Såg det på fb idag att de fått en till. Men prata om när hon och hennes man är osams och det är en massa problem, det går bra. Inte ens när jag frågade om hon visste någon som ville köpa spjälsäng och barnkläder sade hon något. Då pratar vi ändå i stort sett dagligen men träffas sällan.

Jo det tycker jag är lite knepigt om ni pratades vid nästan dagligen, och ser varandra som nära vänner.

Men frågan är om din vän anser att ni har en nära vänskap. Jag trodde det själv om en vän. Vi pratades vid rätt ofta, och har tidigare träffats mycket men sen blev avståndet för stort. Och hon har flera gånger sagt att hon var besviken att få veta om mina graviditeter via fb när jag gått ut med det runt vecka 9 för hon tycker att det är något man berättar personligen för nära vänner.
Tänk då min förvåning när hon berättade att hon var gravid när vi sågs vid ett tillfälle men inte valt att berätta då de bara valde att berätta för sina närmaste vänner. Sen kom det fram att hon fått sent missfall, varav det skedde strax innan hon ställt in en av våra träffar, och hon istället hade filmkväll med några vänner som visste att hon varit gravid och fått missfall.

Så jag trodde att vi var nära vänner men tydligen bara om det rörde mina "hemligheter".
 
Vad tycker ni, är jag fjantig som blir lite stött av att en nära vän inte talat om att de ska ha barn? Såg det på fb idag att de fått en till. Men prata om när hon och hennes man är osams och det är en massa problem, det går bra. Inte ens när jag frågade om hon visste någon som ville köpa spjälsäng och barnkläder sade hon något. Då pratar vi ändå i stort sett dagligen men träffas sällan.
Nej, jag tycker nog det är ganska konstigt! Och borde nästan varit omöjligt att inte nämna det på 9 månader när ni pratar i telefon O_o
 
Dagens efterrätt : skumt fina korgrån.. Måste ha någon konditorgen nånstans.....

83656385-41CE-4D0B-BB9D-AD44A1642DA8.webp
A
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 010
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mål o Planer 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp