Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla verkar ha vaknar tidigare än vanligt idag. Själv vaknade jag senare än på länge, typ 13 😅

Har i alla fall ätit frukost och bebisen har vaknat, så nu ska vi iväg någonstans. Vet inte riktigt vart vi ska, men någonstans utanför hemmet har vi kommit fram till i alla fall :laugh:
 
Lagade en mycket god pastasås precis. Röda linser, krossade tomater, grön paprika, riven morot, vitlök, buljongtärning, chili flakes, peppar, oregano och vatten. Mot slutet smälte jag ner mozzarellaost i såsen. Vi åt med färsk tortellini - mycket gott :) ! Det som blev över tänkte jag delvis använde som pizzasås imorgon....
 
Vad tycker ni, är jag fjantig som blir lite stött av att en nära vän inte talat om att de ska ha barn? Såg det på fb idag att de fått en till. Men prata om när hon och hennes man är osams och det är en massa problem, det går bra. Inte ens när jag frågade om hon visste någon som ville köpa spjälsäng och barnkläder sade hon något. Då pratar vi ändå i stort sett dagligen men träffas sällan.
 
Vad tycker ni, är jag fjantig som blir lite stött av att en nära vän inte talat om att de ska ha barn? Såg det på fb idag att de fått en till. Men prata om när hon och hennes man är osams och det är en massa problem, det går bra. Inte ens när jag frågade om hon visste någon som ville köpa spjälsäng och barnkläder sade hon något. Då pratar vi ändå i stort sett dagligen men träffas sällan.
Men vad knepigt? Hade visserligen en liknade upplevelse i bekantskapskretsen men ändå inte, vi pratar och träffas uteslutande i föreningssammanhang och även om jag har träffat frun så är vi inte bekanta. Men vi skickar snaps till varandra om vardagen och helt plötsligt fick jag en bild på en vagga och texten "dags att göra iordning, bara en vecka kvar" och blev helt paff. Inte ens en annan föreningsvän som dessutom bor granne hade en aning om att de väntade barn. :rofl:
 
Det blev en lång bilresa idag. Hungen äkt med säkerhetsbälte och det funkade utmärkt. Fast blev åksjuk på hemvägen.

Åt på IKEA som planerat, och smet in på Hööks. Av olika orsaker inte så förtjust i den kedjan men hittade en parkas som uppfyllde de flesta av mina krav. Så när jag kom hem tömde jag fickorna på den 20 år gamla jackan och slängde den 🙂
 
Det blev en lång bilresa idag. Hungen äkt med säkerhetsbälte och det funkade utmärkt. Fast blev åksjuk på hemvägen.

Åt på IKEA som planerat, och smet in på Hööks. Av olika orsaker inte så förtjust i den kedjan men hittade en parkas som uppfyllde de flesta av mina krav. Så när jag kom hem tömde jag fickorna på den 20 år gamla jackan och slängde den 🙂
bra gjort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 517
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 009
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 739
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp