Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Redan måndag imorgon. Ute är det ruskväder med blåst och regn. Inne är det så gosigt och skönt. Tog en snabb dusch och fick ha språngmatch till garderoben. Nu är jag under täcket så håller sakta på att tina upp.
Känner mig lite konstig ikväll, vet inte om det är på ett bra eller dåligt sätt. Lite sådär som när man varken är glad eller ledsen utan nånstans i den grå mitten.
Jag har också haft en sån där konstig grå mitten-dag. Plus förföljd av en jobbig känsla av att jag glömt något viktigt (och med tanke på hur glömsk jag är kan jag mycket väl ha gjort det :nailbiting: )

Har väntat i över två månader på att ett program jag vill se ska släppa nästa säsong men det verkar inte hända. Meeen... nyligen snubblade jag över nämnda säsong på YouTube! Det verkar som att hela alla avsnitt har släppts hela och inte "best of" eller små trailers :)

Hoppas att det är textat, jag har jättesvårt att kolla på filmer/serier/videoklipp utan textning. Jag läser inte medvetet utan det sker automatiskt i mitt huvud. Men jag märker tydligt om det inte är textat att jag inte hänger med :o

Laddar för att cykla till jobbet... Har bestämt mig för att ta cykel istället för buss iaf den här veckan eftersom vi slutar så tidigt på eftermiddagen att det inte passar med någon buss alls. Kommer vara hemma tidigare såhär, men usch vad jag inte är pepp på cykel i regn. Är iofs inte pepp på måndag öht. Vaknade för en knapp timme sedan och funderade på om det inte var söndag ändå :p

Skulle ju eg till VFU idag blev pga covid-19 ska vi ägna oss åt ”hemstudier”. Så jag passar på att hänga lite längre på hotellet för att sedan passera ICA Maxi, Granngården och så ICA Nära (hemmavid) för att hämta ett paket. Sen städa hos hönsen och fylla på strö. Kolla hur huset ser ut. Hämta barnet tidigt.

På jobb och känner mig stressad.

Hade behövt en dag ledigt till. Innan jag va på jobbet hann jag iallafall byta i tvättmaskinen. så det är helt klart med tvätten. Iallafall något som är klart.

Hann hur mycket som helst i helgen men känns som om jag inte hunnit med något alls och nu är det måndag och rullar på igen.

Jag försöker att sparka igång arbetsveckan men tror att jag är lite utarbetad. Igår kände jag mig väldigt arbetssugen och effektiv, vilket förmodligen var pga att jag var och kände mig ledig. Nu känner jag mig istället stressad, lite omotiverad och har svårt att prioritera. Det känns för övrigt som att alla på jobbet är lite halvt slutkörda, så jag är inte ensam i alla fall.

Nyss pratat med läkaren och de hittade inga skador på röntgen. Det är ju bra, men jag har fortfarande ont och det är skillnad på tårna på höger respektive vänster fot. Det syns när jag böjer på tårna samtidigt på bägge fötterna att det är skillnad. "Långfingertån" ser även kortare ut än tårna bredvid och "linjen" från stortå till lilltå har ett hack? :confused:

Sitter på kontoret och dricker kaffe. Ser fram emot ikväll då vårt nya dubbeltäcke med tillhörande sängkläder i linne ska levereras :love: För er som har hängt med i vårt misslyckades täckesköp så åker "jordens fluffigaste duntäcken" upp på vinden ett tag. Vi kommer säkert göra nåt vettigt med dem med tiden, men just nu orkar jag inte så vi köpte nytt!

Har varit på jobbet sedan 7:30 och har gjort det mesta jag behöver göra i dag.
Finns en grej kvar som jag tvekar inför att göra eftersom chefen känns... lös. Så jag sitter lite i valet och kvalet om jag ska anstränga mig för att få klart det snabbt nu eller om jag ska suga lite på karamellen och jobba långsamt med det i väntan på att få någon slags besked om chefen.

Fördelen med att jobba långsamt är mindre stress och att jag faktiskt har något att göra under längre tid, så det blir nog det skulle jag tro.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 949
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 654
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 144
Senast: MiniLi
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 547
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30