Men det va ju en jäkla tur att det började ösregna under promenaden så vi var som dränkta katter när vi kom hem...det har ju bara regnat typ 100 mm senaste veckan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å vad roligt! Jag hoppas du visar bilder!Jag ska få hem en ny gris (marsvin) i helgen om allt går bra med transport! En ung dam som jag tror kommer passa ypperligt som kompis till min försynta tjej och nyfikna kastrathane jag har hemma. Det har märkts så tydligt när min tant gick bort i somras, hon var verkligen den som styrde och ställde flocken så det har känts tomt utan henne.
Vad är det som gjort så det blivit sådär? Något djur/insekt/annat?Nu är det krig, vitpeppar hjälpte inte tydligen. Kittade och målade i somras, jävla skitjobb som jag visst måste göra om nästa sommar. Visa bifogad fil 59150
@Snurrfian har problem med fåglar som hackar bort kitten om jag minns rätt, låter jättekonstigt kan jag tycka - vad är det som är så gott med det?Vad är det som gjort så det blivit sådär? Något djur/insekt/annat?
Oh, använder de det till att bygga bo eller nått då tro?@Snurrfian har problem med fåglar som hackar bort kitten om jag minns rätt, låter jättekonstigt kan jag tycka - vad är det som är så gott med det?
Tänkte på samma sak, men @Snurrfian fixade dem i somras och tydligen så har de hackat bort allt det där på fotot under hösten. Inget bobyggande alltså?Oh, använder de det till att bygga bo eller nått då tro?
Vad är det som gjort så det blivit sådär? Något djur/insekt/annat?
Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.@Snurrfian har problem med fåglar som hackar bort kitten om jag minns rätt, låter jättekonstigt kan jag tycka - vad är det som är så gott med det?
Och det går inte att byta ut linoljan mot något annat?Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.
Så de äter det? Alltid lär man sig något nytt, surt dock, borde inte smaka så gott tycker man...Det är talgoxar som hackar i sig det som mat, att det finns talgbollar att äta istället verkar de inte bry sig om. Det är tydligen linoljan i kittet som lockar och trots att vi har målat över med vanlig fönsterfärg istället för linoljefärg så är de helt galna i det. Det är en hel flock som ger sig på våra fönster. Vitpeppar hjälpte ett tag men inte längre. Jag har fått nytt tips på vitlök i akutläget och krita och ammoniak när vi kittar nästa gång.
Tänkte på samma sak, men @Snurrfian fixade dem i somras och tydligen så har de hackat bort allt det där på fotot under hösten. Inget bobyggande alltså?
När det börjar bli kallare ute så söker dom fett, och linolja är kanske godare än talgbollarna.Så de äter det? Alltid lär man sig något nytt, surt dock, borde inte smaka så gott tycker man...