Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lååång dag idag! Så trööött!
Men fick samtal från en vän som just genomgått stor operation att hon nu mår lite bättre. Skönt! :heart
Där känns ens trötthet som en piss i havet i jämförelse. Så det är nog rätt bra iaf ändå. Pålles näsa verkar läka fint också! :heart
Nu lagar sambon mat och så ska vi chilla i soffan med bubbel och film.
 
Bilen besiktad och godkänt till 2021-12-31 :D Inte illa för en snart 20 år gammal bil :bump: (Dock inte gått mer än 13500 mil.)

I övrigt har jag shoppat lite på Stadium outlet samt Ica Maxi. Tror att julklappar, födelsedagspresenter och fars dag-presenter därmed är klara :) (Dock ej till 26-åringen men det är ju gott om tid.)
Stallet på eftermiddagen och till kvällsmat mumsig pizza :d
 
Bra möte på jobbet idag! Köpte med några öl och en vinflaska från stan också. När jag kom hem kröp det i kroppen efter allt stillasittande så jag tog en promenad med hunden och när jag kom hem hade maken fixat tacos :) Sen gick jag spår med hunden som maken lagt tidigare under dagen och efter det fixade vi ljus på ridbanan:love: Efter det fixade jag hästarna för kvällen och när jag kom in tog vi fram chips och choklad och kollade på tv ihop hela familjen. Nu har ungarna lagt sig och jag och maken ska kolla dokumentären om Estonia innan vi släcker. Bra fredag helt enkelt:)
 
Strax innan vi skulle äta middag hörde jag ett skräckslaget skrik från sovrummet och barnet kommer inrusande till mig. Tydligen hade något knackat på dörren inifrån garderobsrummet (en liten walk in closet i sovrummet). Hoppas barnet hörde fel och att det bara var något ljud från grannen, annars har vi fått ett eget spöke såhär lagom till Halloween... :nailbiting: 👻
 
Strax innan vi skulle äta middag hörde jag ett skräckslaget skrik från sovrummet och barnet kommer inrusande till mig. Tydligen hade något knackat på dörren inifrån garderobsrummet (en liten walk in closet i sovrummet). Hoppas barnet hörde fel och att det bara var något ljud från grannen, annars har vi fått ett eget spöke såhär lagom till Halloween... :nailbiting: 👻
Så sjukt gulligt :love:
Är säkert ett snällt spöke!
 
Jag har varit förföljd av märkliga röda fläckar hela dagen. Upptäckte dem första gången på jobbet strax efter frukost, rostfärgade fläckar som en vätska som stänkt över en yta på kanske 1x0,5 meter på golvet. Det var på en plats där det är extremt osannolikt att det skulle stänka något öht eftersom det inte finns eller hanteras någon typ av vätska där eller i närheten. Städade bort det och tänkte inte så mycket mer på det. Senare på dagen upptäckte jag att jag hade samma rostfärgade fläckar på baksidan av byxbenet på arbetsbyxorna. Eftersom färgen syntes på det mörkgrå/svarta tyget så är det mao tjockare/mer pigmenterat än vatten. Väl hemma nu ikväll vid matbordet så upptäckte jag återigen dessa fläckar, denna gången en koncentrerad rätt stor fläck på golvet strax intill matbordet bredvid min stol, ungefär som att något spillts på bordet och sen droppat ned på golvet innan man hunnit torka, på bordet fanns dock inga fläckar.

Jag har konstaterat att det inte är jag som verken blöder eller har något i någon ficka som ligger och läcker. Alla fläckar har varit torra när de påträffats och jag har inte kunnat härleda någon av dem till någon typ av incident öht där vätska eller något annat som kan lämna stänkfläckar varit involverat. Det har öht inte hänt något alls idag eller igår, eller i förrgår som fått en att tänka "hoppsan!".

Vad är detta...?
 
Blev en halvtimmes skrittur I mörkret med en stsllkompis och hennes fjordvalack, mysigt :love: . Ja efter att först haft ångest över årets första mörkerritt över allt tänkbart som EV KAN hända. Men ångesten ska inte begränsa mitt liv. Så är det bara. Sen var det himla gott att komma hem till färdig tacos jag redan hade fixat och cider :d. Nu har jag precis kopplat av en stund i badet och det är sovdags :). En riktigt härlig kväll :love:
 
Jag har varit förföljd av märkliga röda fläckar hela dagen. Upptäckte dem första gången på jobbet strax efter frukost, rostfärgade fläckar som en vätska som stänkt över en yta på kanske 1x0,5 meter på golvet. Det var på en plats där det är extremt osannolikt att det skulle stänka något öht eftersom det inte finns eller hanteras någon typ av vätska där eller i närheten. Städade bort det och tänkte inte så mycket mer på det. Senare på dagen upptäckte jag att jag hade samma rostfärgade fläckar på baksidan av byxbenet på arbetsbyxorna. Eftersom färgen syntes på det mörkgrå/svarta tyget så är det mao tjockare/mer pigmenterat än vatten. Väl hemma nu ikväll vid matbordet så upptäckte jag återigen dessa fläckar, denna gången en koncentrerad rätt stor fläck på golvet strax intill matbordet bredvid min stol, ungefär som att något spillts på bordet och sen droppat ned på golvet innan man hunnit torka, på bordet fanns dock inga fläckar.

Jag har konstaterat att det inte är jag som verken blöder eller har något i någon ficka som ligger och läcker. Alla fläckar har varit torra när de påträffats och jag har inte kunnat härleda någon av dem till någon typ av incident öht där vätska eller något annat som kan lämna stänkfläckar varit involverat. Det har öht inte hänt något alls idag eller igår, eller i förrgår som fått en att tänka "hoppsan!".

Vad är detta...?
Hunden som löper?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp