Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så sjukt gulligtStrax innan vi skulle äta middag hörde jag ett skräckslaget skrik från sovrummet och barnet kommer inrusande till mig. Tydligen hade något knackat på dörren inifrån garderobsrummet (en liten walk in closet i sovrummet). Hoppas barnet hörde fel och att det bara var något ljud från grannen, annars har vi fått ett eget spöke såhär lagom till Halloween...
Ja, hoppas det, bara snälla spöken är välkomna här. Vill absolut inte ha ett elakt spöke som t ex skvallrar för barnet att jag brukar smygäta choklad på kvällarna eller något annat taskigt.Så sjukt gulligt
Är säkert ett snällt spöke!
Hunden som löper?Jag har varit förföljd av märkliga röda fläckar hela dagen. Upptäckte dem första gången på jobbet strax efter frukost, rostfärgade fläckar som en vätska som stänkt över en yta på kanske 1x0,5 meter på golvet. Det var på en plats där det är extremt osannolikt att det skulle stänka något öht eftersom det inte finns eller hanteras någon typ av vätska där eller i närheten. Städade bort det och tänkte inte så mycket mer på det. Senare på dagen upptäckte jag att jag hade samma rostfärgade fläckar på baksidan av byxbenet på arbetsbyxorna. Eftersom färgen syntes på det mörkgrå/svarta tyget så är det mao tjockare/mer pigmenterat än vatten. Väl hemma nu ikväll vid matbordet så upptäckte jag återigen dessa fläckar, denna gången en koncentrerad rätt stor fläck på golvet strax intill matbordet bredvid min stol, ungefär som att något spillts på bordet och sen droppat ned på golvet innan man hunnit torka, på bordet fanns dock inga fläckar.
Jag har konstaterat att det inte är jag som verken blöder eller har något i någon ficka som ligger och läcker. Alla fläckar har varit torra när de påträffats och jag har inte kunnat härleda någon av dem till någon typ av incident öht där vätska eller något annat som kan lämna stänkfläckar varit involverat. Det har öht inte hänt något alls idag eller igår, eller i förrgår som fått en att tänka "hoppsan!".
Vad är detta...?