Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har pappa fått sin första rullator, de ska ut och testa den på en promenad med hunden om någon timme, jag håller tummarna för att det ska gå bra! Han har blivit så framtung när han blir trött så förhoppningsvis hjälper en rullator :heart
Och så överraskade mamma mig genom att säga att hon skulle tacka ja till avlastningshjälpen vid nästa samtal nästa vecka, jag trodde att hon skulle bli för nervös av tanken på smitta :love::up:

Lite obehagligt att tänka på att man kan stå där till slut med mamma på likadan nivå som pappa är nu dock.. 💕
 
Potatisland inhägnat - check ✔
Mycket besvikna vovvar - check ✔

Det var kallt ute och skönt med långkalsonger, precis lagom klädd idag :up:
Plockade in de allra sista blommande blommorna som fanns kvar, jag är inte bra på buketter men den lyser upp i köket iallafall :)
20201023.webp
 
När man kommer till akuten med remiss brukar det gå ganska fort, då vet de vad som ska göras. :) Jag fick åka med sonen för ett antal år sedan från VC till akuten eftersom läkaren på VC ville att ortopeden skulle titta på hans brutna nyckelben, jag hann vara uppge hans personnummer så fick vi gå raka vägen till akutortoped avdelningen. Där fick vi vänta lite men inom en timme hade vi fått träffa läkaren och var på väg hemåt igen. ;)

Det var inte en kotte i väntrummet så trots att jag kom när läkaren var på lunch tog det inte lång stund. Det var heller inget folk när jag var där akut (alltså på riktigt benbrott-akut) i måndags.Då fick jag åka rätt in på ett rum (kan bero på att jag storgrät och hyperventilerade heh). Vet inte om folk undviker akuten såhär i coronatider?

Hursomhelst; nu är jag hemma, benet i högläge, kan äntligen njuta av alla tycka-synd-om-mig-snacks som jag inte velat äta på hela veckan pga smärta och morfin. Visst gör det ont, men mycket mer hanterbart.
 
Den här tråkiga veckan fick ett bra avslut! Resultatet på provet jag gjorde för två veckor sen: 20/20 E-poäng och 8/9 C-poäng (det fanns inga A-poäng på det provet). Är faktiskt väldigt nöjd med resultatet och även om de två senaste veckorna varit jobbiga med prov och inlämningar som avlöst varandra så känns det på något sätt värt det nu :love:

Nu ska jag till pappa och klappa katterna 🐈
 
Tittat på presidentdebatten nu och känner mig verkligen mindre vetande om vad de båda vill. I klimatfrågan blev det lite tydligare, men ja.. De skyllde mest på varandra.
 
Hemma från synpedagogen och deppar. Idag var det dags att pröva vit käpp. Jag är INTE blind eller halvblind. Förbannelse också. Jag ser helt ok, förutom att jag ser fyrdubbelt och det är tydligen bra med en käpp så jag inte snubblar över trottoarer och människor och kan se rakt fram och inte på mina fötter.

Sedan åkte jag till Webhallen och köpte en RJ45 skarv och hämtade upp glödlampor till min lampa som de behövt specialbeställa. Handlade på Hemköp sist och stod emot smågodis till extra pris men köpte en prinsessbakelse istället :d
 
En till skön ledig dag 😊. Blev visst sovmorgon även idag men idag jag gick jag inte upp direkt utan låg kvar en stund och läste, det var längesen jag gjorde så 😍. Har varit skönt att ha tagit det lugnt mellan lite göromål såsom plantera om flamingoblomman, tagit in ved och staplat, förberett middagen till senare, hämtat posten med hankatten som trogen följeslagare 😍. Hade tänkt hinna städa golven som jag brukar om fredagarna men tänker INTE låta perfektionisten i mig bestämma och stressa med det bara för att, det går ju faktiskt att skjuta på någon dag utan att det är någon minsta katastrof lixom. Nu blir det att åka till stallet I lugn och ro 😍.
 
Mannen som äger den ihoprasade sommarstugan nedanför mitt hus kom åkande, med kvinnligt sällskap. jag var i pannrummet och hunden satt utanför. Han har all rätt att åka på den vägen (som går runt min tomt) för jag äger den inte. Han parkerade utanför min pannrumsdörr och pratade lite med hunden.

Jag stör mig på att jag stör mig. Det är liksom min gräsplätt (jag klipper den och räfsat bort alla löven)
Har jag blivit så mycket eremit undermin karantän att jag inte ens klarar att ägaren besöker sin ödetomt?
 
Blev en heldag. Badade i morse och skrubbade fötterna med en svamp, hade ingen fotfil. Mailat lite med jobbet. Handlat katt-, hund-, höns- och mattemat. Hönsmaten borträknat hadlade jag för 2200 kr och fick 1320 kr i rabatt, så egentligen hade det gått på 3500 kr! :nailbiting:

Nu kan jag nog faktiskt klara mig på det jag har hemma en hel månad och dessutom leva gott på grönsaker, rotfrukter, frukt, juice och kött. :up:

Hann även in till läkaren och visa upp mina nyskrubbade fötter. Hittade naturligtvis ingen laglig parkering eftersom jag passade på att åka förbi verkstan och byta lampa på bilen och hamnade i tidsnöd, men jag stod nästan lagligt då det var lagligt efter 15 och jag var där strax för 13. Betalade parkeringsavgift och hoppades på det bästa.

Kom snabbt in till läkare, efter en del klämmanden så fick jag remiss till drop in röntgen och kunde skynda mig till bilen som stod olappad. Tog mig hyfsat snabbt ut ur stan, stannade och åt lunch innan röntgen och var snabbt klar även där så nu ska jag få besked på måndag. Ingen vet varför foten fortfarande är missfärgad efter två månader. :meh:

Tittat till hästarna, matat och stängt in hönsen, Myran fått mat och nu även hundarna. Själv tror jag att jag nöjer mig med dagens enda mål eftersom det blev en sen lunch och jag är trött. Vill inte ens ha vin. 😴
 
Ljussätter hemmet.
Jag gillar GU10 ljuskällor av flera skäl, bl a för att de är små och för att det finns Ikea TRÅDFRI GU10. MEN... det är svårt att hitta varianter med andra spridningar än ca 36 grader, som dessutom nästan alltid är vidare än så i praktiken, vilket gör det litet utmanande att ljussätta kreativt. (Det finns men utbudet är marginellt.) Vanliga bländskydd (klaffar, s k barndoors) funkar dåligt för ljuskällor med många små-LED:ar, som just TRÅDFRI med variabel färgtemperatur. Nu har jag hittat små och billiga bikakeraster till GU10, som dessutom ryms i många armaturer. (Raster bländar av ljuset till ett smalare knippe.) Klockrent för sitt syfte här hemma, resultatet blev jättebra! 🥰
#ljusnörd
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp