Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar nu 2 pa eftermiddagen och jag har jobbat hemmifran nagra timmar. Mycket bekvamt och trevligt att ha hundarna "med pa jobbet". :p Jag har inte sa himla mycket jag kan gora egentligen da jag ju normalt kor skolbuss ... men jag fick hela recruitment av nya chaufforer i knat for ett tag sedan och dar har jag en hel del samtal, skyltar, och banners att ta hand om. Inte helt fel att sitta och "chatta" med trevliga manniskor och fa betalt. :up:

Nu ar det dock dags att ta hundar (i alla fall en) pa promenad igen.
 
Jag har precis avslutat arbetsdagen. Hade en idé om att jag kunde sluta kl. 15 om jag åt lunch vid datorn, men tji fick jag. Som tur var gick sambon ut med hundarna när han kom hem från jobbet, lagade mat och hällde upp ett stort glas vin åt mig.

Nu ska jag försöka sova för att vara pigg vid morgondagens disputation - jag inte min då utan en väns.
 
Nu har jag slapat ut en hog akta mattor ur en stor garderob. Det ligger 4 kvar, men jag har lagt ut 6 stycken (tillsammans med de 5 som redan ligger pa golven) for att se vilka och hur manga fler jag ska ta fram.
Princess Diva, den modiga Rottweilern har blivit radd for att ga pa tragolv. :cautious: Hon gar inte, hon springer alltid. Overallt. :crazy:
Jag har trottnat pa att jag maste "ga och hamta" henne. Om hon ar i vardagsrummet och vill till mig pa kontoret star hon och piper pa mattan under kaffebordet, ar hon i matrummet star hon pa mattan under matbordet, osv, tills jag gar genom hallen till henne sa hon kan ga bredvid mig genom hallen (som har en lang matta med ungefar en halvmeter tragolv synligt till mattan under matbordet.) :banghead:
Blir hon inte nojd nu saljer jag henne billigt. :cautious:
 
Jag ligger och väntar på att tröttheten ska ta över smärtan så att jag kan få sova. Bröt foten för några dagar sedan och de gipsade och lindade stenhårt för att fixera den i väntan på att svullnaden ska gå ner så de kan operera. Så ovansidan av foten är typ helt avdomnad, fick panik och tog bort lite tejp ovanför tårna för att trycket skulle släppa (har brutit vid vristen och där är fixeringen kvar så det är ingen fara så). Upptäckte ett härligt knallrött trycksår och det känns som att huden brinner. Däremot där brottet är känns det bra...
Kollar gag reels på yt. Vill inte ta morfin för jag mår så himla illa då.
 
Jag ligger och väntar på att tröttheten ska ta över smärtan så att jag kan få sova. Bröt foten för några dagar sedan och de gipsade och lindade stenhårt för att fixera den i väntan på att svullnaden ska gå ner så de kan operera. Så ovansidan av foten är typ helt avdomnad, fick panik och tog bort lite tejp ovanför tårna för att trycket skulle släppa (har brutit vid vristen och där är fixeringen kvar så det är ingen fara så). Upptäckte ett härligt knallrött trycksår och det känns som att huden brinner. Däremot där brottet är känns det bra...
Kollar gag reels på yt. Vill inte ta morfin för jag mår så himla illa då.
Var försiktig så det inte har stasat,kolla färgen o tempen på tårna.
 
Mörkt ute och regn igen. Kan visserligen tänka att det är skönt med mörkt på morgonen, men får ångest av att veta att det blir vintertid på söndag :( Nästa gång vi får normalt schema igen kommer det bli skitsvårt att hinna gå långpromenad med hundarna annat än i mörker (och så gissar jag att min energi åter igen försvinner totalt eftersom jag styrs väldigt mycket av dagsljuset). Nåja. Klarar mig minst en vecka till innan helvetet börjar för den här vintern. Får försöka njuta av det...
 
Blev inte direkt någon bra sömn i natt. Helt värdelöst med de här vaderna. :rage:
Har sovit mellan 30 minuter och en timme och sedan vaknat pga vadkramp.
Lyckades få lite mer sammanhållen sömn nu på slutet, men nu är jag nästan glad att natten är slut.
 
VM i nysningen vinns lätt av mig idag

Rinnande näsa - check
Kliande ögon - check
Kliande hals - Check

allergis reaktin - check

Kanske inte riktigt så jag ville starta fredagsmorgonen själv på jobbet. Började inatt.

Nu har iallafall nysningarna slutat och näsan rinner inte riktigt lika mycket. Kul att möta kunder
 
Helt klart.

Fast jag tycker nog det var värre med föreläsaren som tyckte vi skulle åka iväg på biologisk fältkurs 1:a maj... hon fick ändra det :angel: :rofl:
Får mig att komma och tänka på tiden på teologen när en föreläsare stod och höll sig i bordet och såg helt förstörd ut vid 08 föreläsningen och konstaterade att han måste ta upp det här med orimligheten att föreläsa så tidigt på morgonen ^^
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp