Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker lite kaffe i soffan. Min lärare sa igår på föreläsningen att resultatet på tentan skulle komma antingen igår em eller kväll, eller idag. Så har väntat hela gårdagen, därefter sovit jättekonstigt inatt eftersom jag vaknat och trott att det är förmiddag och att jag fått resultatet... men det har inte kommit än. Vill bara få veta!!!!!! Om man ska fira eller inte ikväll..... :nailbiting::nailbiting:
 
Idag ska vi ha möte med skolan. Vi har en hel del att ta upp och denna gången ska även BUP vara med för att gå igenom min utredning igen för de nya mentorerna.

Det känns nervöst att BUP ska vara med och förmedla mina behov. De har ju knappt träffat mig och de känner inte direkt mig... men förhoppningsvis säger personen från BUP inte något som är helt tokigt :crazy:

Det som känns nervöst egentligen inte att BUP ska vara med. Utan att det är en person som träffat mig i 40min som ska meddela vad jag behöver för stöd, hur jag fungerar osv. Jag vet att de har journalen, men jag har inte en aning om vad som står i min journal. Det kan stå ungefär precis vad som helst där :nailbiting:
 
Läser att hovrätten ändrat tingsrättens dom för Tishko Ahmed, från livstid till 18 år. Alltså, om inte mord och styckning leder till livstid så vet jag inte vilket brott som förtjänar livstid. SUCK.

Skojar du?? Fyfan asså! har haft ett öga på detta fallet sedan det hände och både läst fupen och lyssnat på rättegången. Hade jag fått välja hade jag tejpat fast honom på en raket och skickat honom långt ut i rymden :rage:
 
Tårna är av normal färg, storlek och känsel. Så det borde väl vara okej. Ska definitivt ringa Imorrn och be dem lägga om det för detta känns helt ohållbart...

Är nu på väg in till akuten. Vilket känns lite överdramatiskt, men ringde till ortopeden där jag ska opereras nästa vecka och de hade ingen mottagning där idag så hon skickade mig till akuten. Så inte nåt blir knasigt inför operationen. Men med tanke på vad jag skrev i en annan tråd nyligen vill jag understryka att jag inte kommer skälla på personal och övriga patienter för att jag får vänta till sist :D
 
...muttrar över tantvarning... och svär över korviga kompressionsstrumpor. Nu har jag kavlat upp dem i alla fall. Jag har nästan sett mig mätt på akvariet för nu och ska ta en sväng ut i friska luften 7 gr varmt och inget regn är utlovat. Så ger jag mig ut, skrämmer jag väl fram ett par droppar. :)
 
Solen skiner!! 3 grader säger termometern, men nu 17 ska jag ut och hägna in potatislandet så att inte huliganerna, aka vovvarna, smaskar i sig av det gamla gräsklippet jag lagt ut.
Det var troligen en sån smaskig historia som orsakade ena vovvens magsjuka häromnatten. Nu är hon kry igen och fått riktig hundmat till frukost :up:
Men jag måste leta fram mina långkalsonger först 🥶
 
Min kompis skulle låna min bil då hennes är trasig, och då hon är läkare i huset får hon komma upp och hämta nyckeln. Så en snabb kram och några ord bytta innan jag blev tvungen att gå in på avdelningen igen kändes bra.
Trist att vi inte kunde få en pratstund, men greppar det lilla positiva jag kan.
 
Solen skiner!! 3 grader säger termometern, men nu 17 ska jag ut och hägna in potatislandet så att inte huliganerna, aka vovvarna, smaskar i sig av det gamla gräsklippet jag lagt ut.
Det var troligen en sån smaskig historia som orsakade ena vovvens magsjuka häromnatten. Nu är hon kry igen och fått riktig hundmat till frukost :up:
Men jag måste leta fram mina långkalsonger först 🥶
Jag var nyss ute med hunden, det var snorkallt! 😨
 
Försök skrämma upp min puls 😂

Gjort ett arbetsprov (cyklade) för att se varför jag inte orkar något. Det visade sig att det inte var något större fel på mig.

Mer än att de betablockerare jag äter för blodtrycket är så väldigt effektiva att min maxpuls inte gick att pressa högre än 85. Sedan svartnade det för ögonen och jag höll på att ramla av cykeln. Hahaha. Pulshöjande aktiviteter - ja jo jävlar....

Nu ska jag minska dosen och så får vi se om jag blir en ny människa. Huka er🤣
 
Är nu på väg in till akuten. Vilket känns lite överdramatiskt, men ringde till ortopeden där jag ska opereras nästa vecka och de hade ingen mottagning där idag så hon skickade mig till akuten. Så inte nåt blir knasigt inför operationen. Men med tanke på vad jag skrev i en annan tråd nyligen vill jag understryka att jag inte kommer skälla på personal och övriga patienter för att jag får vänta till sist :D
När man kommer till akuten med remiss brukar det gå ganska fort, då vet de vad som ska göras. :) Jag fick åka med sonen för ett antal år sedan från VC till akuten eftersom läkaren på VC ville att ortopeden skulle titta på hans brutna nyckelben, jag hann vara uppge hans personnummer så fick vi gå raka vägen till akutortoped avdelningen. Där fick vi vänta lite men inom en timme hade vi fått träffa läkaren och var på väg hemåt igen. ;)
 
Ledig dag idag så pessar på att tvätta mm när jag äntligen är hemma. Nästa vecka kommer det inte blir mycket gjort då jag kommer ha jobb sön-mån veckan därpå.

Väntar på att kålpuddingen som står i ugn. Blev ett litet missöde där jag fick jaga aluminiumfolien över hela köket men nu är den infångad och tillbaka i lådan.

Funderar på om jag ska passa på och leta fram ljusslingan under tiden.
Är bara jag som sätter upp på bottenplan så stör mig på att det är ojämnt ljus på byggnaden när jag kommer åkandes med bilen på kvällarna, så är helt klart dags för mig att också sätta upp min också. :angel:
 
Pratade med en kompis som håller på och flyttar ifrån sin idiot till make, tanken var att hon skulle ha flyttat förra helgen men då la han sig lägligt med migrän och vägrade ta medicin som hjälper. 🤬 Men den här helgen har jag peppat henne att hon ska flytta oavsett vad som händer. Bonussonen som nu är 20 och har flyttat långt ifrån sin far, ringde henne i veckan och stöttade hennes beslut att flytta. ❤
 
IMG_20201023_135411643.webp

Fick ett Tradera-paket i postlådan förut. Tydligen var klänningen jag klickat hem åt dottern inför nästa helg en succé, hon ville ha den på en gång :laugh: Sen slocknade hon i soffan så nu sitter jag och slötittar på matlagnings-TV och äter choklad i väntan på att hon ska sova klart så vi kan åka till stallet :p
 
Dricker lite kaffe i soffan. Min lärare sa igår på föreläsningen att resultatet på tentan skulle komma antingen igår em eller kväll, eller idag. Så har väntat hela gårdagen, därefter sovit jättekonstigt inatt eftersom jag vaknat och trott att det är förmiddag och att jag fått resultatet... men det har inte kommit än. Vill bara få veta!!!!!! Om man ska fira eller inte ikväll..... :nailbiting::nailbiting:

JAG BLEV GODKÄND PÅ FÖRSTA TENTAN!!!!! Fan vad SKÖNT!! blir det en sväng till systemet för denna donnan ska fira ikväll, vilken lättnad!!! :banana::banana::banana::bump: (Var tvungen att skriva av mig:angel:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp