Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En härlig liten ridtur tidigare i em var balsam för själen :love: . Sen fick mamma rida en halvtimme på ridbanan med; perfekt träning för hennes ms :heart. Sen for jag hem och lagade middag; grön ärtsoppa och pannkakor :d som jag bjöd mamma på och sen blev det en sväng tillbaka till stallet för att fixa boxen och så :). Nu sitter sambon fast vid nån netflixserie och äter middag och jag hade tänkt städa av lite I badrummet och äta kvällis.
 
De använder gärna den metoden när någon mår riktigt dåligt och det inte går att prata med personen. Men jag mådde bättre när läkaren kom och gjorde andningsövningar med mig och pratade med mig.
Tycker de gör helt fel och hela avdelningen störs ju av mig dessutom.
Ja, det måste kännas jättejobbigt att känna sig ivägen också. Skönt att höra att du mådde bättre när läkaren kom :heart
 
Är just nu vansinnigt arg på mina vader. Mest för att jag börjar bli trött och vill gå och lägga mig men har fortfarande tok-kramp. Grejen är att jag vet att om jag lägger mig och försöker sova kommer det inte gå.
Måste hålla foten i 90 graders vinkel, annars krampar det och gör skitont. Kan ju inte sova så liksom.

Har börjat leta efter McGyver-lösningar för att göra någon form av anordning som alltid håller fötterna i 90 graders vinkel. Vill gå och lägga mig snart :arghh:
 
Grr, kliar i foten och ömmar, känns nu när jag börjat gå i kängor att det är något med vristen. Antagligen ledbanden och klådan beror väl på att det läker. Två tår är inte som de ska, frakturer? Det som dock är mest skumt är missfärgningen av huden, 1 - 2 veckor köper jag, men två månader efter jag blivit trampad på? :meh: :cautious:
 
Är just nu vansinnigt arg på mina vader. Mest för att jag börjar bli trött och vill gå och lägga mig men har fortfarande tok-kramp. Grejen är att jag vet att om jag lägger mig och försöker sova kommer det inte gå.
Måste hålla foten i 90 graders vinkel, annars krampar det och gör skitont. Kan ju inte sova så liksom.

Har börjat leta efter McGyver-lösningar för att göra någon form av anordning som alltid håller fötterna i 90 graders vinkel. Vill gå och lägga mig snart :arghh:
Silvertape? Stå i en trappa och trampa ner hälarna, fixera sedan fötter mha silvertape och voila, du får gå på hälarna till sängs! :D
 
Är just nu vansinnigt arg på mina vader. Mest för att jag börjar bli trött och vill gå och lägga mig men har fortfarande tok-kramp. Grejen är att jag vet att om jag lägger mig och försöker sova kommer det inte gå.
Måste hålla foten i 90 graders vinkel, annars krampar det och gör skitont. Kan ju inte sova så liksom.

Har börjat leta efter McGyver-lösningar för att göra någon form av anordning som alltid håller fötterna i 90 graders vinkel. Vill gå och lägga mig snart :arghh:

Mina vader är bättre men jag vet inte varför, jag har inte gjort något speciellt idag.
 
Nu ska vi sova 😴 Go'natt!

IMG_20201022_193512_938.webp
 
Ja, lite så. "En olycka kommer sällan ensam" och allt det där...

Mormor får morfin nu och mamma och hennes bror turas om att vaka över henne. Det är preciiis samma skit som vi gick igenom med farmor för ca 1,5 månad sen, den där outhärdliga väntan på att kroppen liksom bara ska ge upp. Som tur är bor mormor på ett jättebra boende med helt fantastisk personal (alltså verkligen helt fantastisk!), så hon får i alla fall vara "hemma" i tryggheten och slipper sjukhusupplevelsen som farmor fick.

Mamma skickade en bild där mormor ligger och sover under den fina pläden hon fick av mig i julklapp. Då blev det lite dimmigt! :heart

Känner med dig 💔❤. Idag är det 7 år sedan mormor släppte taget och vi tog farväl på boendet :heart . Hon var så vacker när hon hade gått bort, som när hon var ung och inte sliten av sjukdom...:heart. Styrkekramar :heart
 
Just kommit hem efter hundkurs och fått i mig en smörgås.

Har just nu en övertrött hund och en som är ruggigt understimulerad. Försökte träna pyttelite med den understimulerade men den övertrötta springer runt med leksak och stör och jag får bara dåligt samvete.

Ja ja ny dag med nya tag imorgon. Lika bra att gå och lägga sig tror jag
 
Glad ihågen drar jag igång matlagning. Visar sig under vägens gång att jag inte har a) timjan, b) lagerblad och c) kycklingbuljongstärningar. Jag improviserar np, men bara irriterad att jag inte tänker på att fylla upp när det börjar närma sig slutet. Aaaurgh :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 000
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp