Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hjälpte att gå ut en liten stund och ge hästarna hö och sen ta en frukt. Tröttheten och huvudvärken försvann något :) Passade på att utöka den skadade hästens utrymme så nu har han ena ligghallen och en liten hage att gå på. De andra blev förpassade till bara en hage för att alla ska ha tillgång till ligghall hela tiden. Dom var inte lika nöjda över att inte kunna gå mellan som dom brukar :p Mina hästar är bortskämda.
 
Senast ändrad:
Jag tror att jag fixade nageln. Tog nagellim med penseln som fanns med och la det mellan fliken så att den undre delen och den övre delen limmades ihop (det var som en blandning mellan en skivning och spricka). Det känns ganska stabilt, så förhoppningsvis håller det tills sprickan är utanför fingret så att jag kan fila ner nageln dit :)
 
Ibland kommer eländet i en hög... :( :heart :heart :heart
Ja, lite så. "En olycka kommer sällan ensam" och allt det där...

Mormor får morfin nu och mamma och hennes bror turas om att vaka över henne. Det är preciiis samma skit som vi gick igenom med farmor för ca 1,5 månad sen, den där outhärdliga väntan på att kroppen liksom bara ska ge upp. Som tur är bor mormor på ett jättebra boende med helt fantastisk personal (alltså verkligen helt fantastisk!), så hon får i alla fall vara "hemma" i tryggheten och slipper sjukhusupplevelsen som farmor fick.

Mamma skickade en bild där mormor ligger och sover under den fina pläden hon fick av mig i julklapp. Då blev det lite dimmigt! :heart
 
Skrattat så jag gråtit nu när vi lastat.

Undrar var t mina kollegor är. Jo de har lastat lastblen för hon ska åka iväg. Jag bara ja hart då? Nä men det är ju till X sen till y imorgon bitti.
(x ligger åt ena hållet y åt andra)

Ja men vi har ju inte allt till X det var ju därför vi skulle åka till y först, lossa det dom vill ha hämta grejjer lasta om här sen vidare till X 3 stopp totalt.

Kollegorna fick myror i brallan och bara nä allt ska av (jag vart på högtalartelefon) hörde hur chauffören bara va? på riktigt? och tappade tålamodet.

Jag ringer till X och löser det hela. men istäkllet för som jag planerade med 3 stopp och lång resväg. Kommer hon nu ha totalt 6 stopp varav omlastning på 2 och åt olika håll....

Ja ja alla är glada nu iallafall och kollega nummer 1 vår sköna pensionär som startade det hela med lastningen som inte skulle göras brast ut i skönsång med åhh tjejer. Sen drog chauffören ett skämt som var under bältet och pensionären blev högröd i ansiktet.

Alltså skämtet var inte roligt kommer inte ens ihåg det nu men pensionärens min :rofl: Vi har numer utnämnt nya kollegan till att vara den som sätter ribban på skämten....= lågt.

Hela situationen känns bara så komisk och jag kunde inte hålla mig för skratt. Jag har skrattat ända sen skönsången
 
Jäklar vilken fart det är på min historialärare! Förra torsdagen skrev hela klassen prov i Historia och läraren har redan rättat klart alla prov och skickat tillbaka proven med feedback O_o Det var ett antal frågor där man lätt skrev en sida på varje fråga, så läraren har varit effektiv som sjutton.

Läraren gav lite generell feedback på lektionen idag och sa att över 50% av oss inte besvarade frågan utan gick för "off topic" och därmed förlorade de högre poängen. Tänkte direkt att ja, det var ju inte så bra och med min icke-historia-begåvade hjärna är jag säkert en del av de över 50% som inte besvarade frågan så jag får väl vara glad om jag lyckas få ett D.

Men låt mig säga att DET GICK BRA! Jag fick ett B! :eek: :laugh:
 
Nu står grytan i ugnen. Improviserade lite med andra kryddor, lite sambal olek, soja, balsamvinäger och söt chilisås för att få lite bit i den. Får se hur det smakar. Pilaffris till har jag bestämt, dock borde den också tillagas i ugn men det får bli på spisen.
 
Igår kväll/natt såg jag på dansbandhistorien (svt) och tänkte givetvis på @MJLee (:p)

Nä men faktiskt helt klart sevärd! Speciellt som jag som inte har superkoll (läs noll koll) på historian bakom dansbanden. Var en helt del Aha-upplevelser som tex varför z är så vanligt i svenska dansband och att ACDC var förband till ett svenskt dansband och publiken tålde inte ACDC musiken.

Väldigt intressant :) 👍👍
 
Blir så irriterad trött och nånting och vill vara på en högre nivå NU och inte sen. Samtidigt visst saker tar tid. Få in det i kroppen. Känna att man vet vad man gör och inte TROR att man vet vad man gör och sen skiter det sig i slutet ändå.
Vill bara ha en kram och någon som säger att det är Ok att inte vara perfekt.
Så himla enkelt att säga till andra att du duger absolut så som du är och ändå så svårt att säga det till sig själv.
Hur kan det komma sig? Så märkligt. Och just att allt kan ha varit helt ok utan kanske ett moment som inte vart bra och då känns det som att hela världen rasar.
Är så van att vara duktig på det jag gör men nu vette fan, kroppen och huvudet samarbetar inte. När andra kunniga gör ser det så enkelt ut. Hoppas jag kommer dit men alltså det tar mycket mer på psyket än vad jag någonsin trodde.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 999
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 732
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp