Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade slå mitt finger i ett bord idag vilket resulterade i att min nagel fick en stor spricka, nästan från kant till kant. Efter det verkar det som att jag slår i just den nageln i precis ALLT. Jag kan inte riva bort fliken eftersom den är så långt in mot nagelnandet och har ingen möjlighet att fixa det i skolan. Så förutom att det gör ont så har jag börjat fundera på hur mycket naglarna egentligen får ta emot i form av att hålla i saker, stöta emot saker osv. Det kanske bara är jag som är orimligt klantig men det gör ont ändå! :cry::cautious:

Är i alla fall på väg hem och förhoppningsvis går det att klippa bort tillräckligt mycket för att nageln inte ska fastna eller stöta emot precis allt...
 
Råkade slå mitt finger i ett bord idag vilket resulterade i att min nagel fick en stor spricka, nästan från kant till kant. Efter det verkar det som att jag slår i just den nageln i precis ALLT. Jag kan inte riva bort fliken eftersom den är så långt in mot nagelnandet och har ingen möjlighet att fixa det i skolan. Så förutom att det gör ont så har jag börjat fundera på hur mycket naglarna egentligen får ta emot i form av att hålla i saker, stöta emot saker osv. Det kanske bara är jag som är orimligt klantig men det gör ont ändå! :cry::cautious:

Är i alla fall på väg hem och förhoppningsvis går det att klippa bort tillräckligt mycket för att nageln inte ska fastna eller stöta emot precis allt...

Ha sönder naglar är vidrigt... min nagel som jag klämde i våras (och sedan tappade :yuck:) har inte kommit ut normalt ännu (den är normal den nedre tredjedelen och resten ser tillknölad ut :laugh:).
 
Jag får ingen ersättning från FK pga att jag fått sk arbetsanpassat schema. Sååå varför får jag ångest inför jobbhelgen; jo för jag vet hur kaos den ofta ser ut och då läggs mer jobb på mig med. Fast det får det inte! Och gör det ändå det så innebär det ju faktiskt att jag jobbar gratis och det tänker jag då fn inte göra. Sååå varför kan jag inte bara försöka känna lugnet att jag har mina gränser och njuta av min ledighet istället ❤.
 
Jag är strax framme på jobbet. Är ledig men tänker delta på dagens APT :)
Efter jobbet ska jag och dottern till stallet. Ikväll ska vi äta rester och kolla på film. Vi såg Drömkåken igår och idag ska vi se en av Johnny English-filmerna :D
 
Sitter på jobbet och försöker "keep it together" i 20 minuter till innan jag kan lämna webbinariet och gå hem och ringa mamma. Precis innan det började fick jag nämligen ett sms från henne där det står att mormor blivit dålig, slutat äta, inte är kontaktbar och att sjuksköterskan på boendet inte tror att hon har långt kvar.

Det vore väl bara toppen på 2020 om nu mormor dessutom skulle gå och dö, sisådär 6 veckor efter att farmor gick bort. Jävla skitår.

Har ont i hela bröstet och var tvungen att skriva av mig någonstans.

Ibland kommer eländet i en hög... :( :heart :heart :heart
 
Ha sönder naglar är vidrigt... min nagel som jag klämde i våras (och sedan tappade :yuck:) har inte kommit ut normalt ännu (den är normal den nedre tredjedelen och resten ser tillknölad ut :laugh:).
Ja! så länge det bara är på det "vita" utanför fingret, eller hur jag ska beskriva det, så är det lugnt.

Jag tycker att det gör ont att klippa naglarna så jag gör det aldrig (har inte gjort det på några år)... vilket resulterar i långa naglar. Det i sin tur gör att de är mer utsatta för att gå sönder, men eftersom i alla fall jag har hårda naglar så går de inte sönder ofta ändå. Så det är värt det... oftast :laugh:
 
Ja! så länge det bara är på det "vita" utanför fingret, eller hur jag ska beskriva det, så är det lugnt.

Jag tycker att det gör ont att klippa naglarna så jag gör det aldrig (har inte gjort det på några år)... vilket resulterar i långa naglar. Det i sin tur gör att de är mer utsatta för att gå sönder, men eftersom i alla fall jag har hårda naglar så går de inte sönder ofta ändå. Så det är värt det... oftast :laugh:
Jag tycker också att det gör ont att klippa naglarna, men jag gör det i alla fall för jag avskyr ännu mer känslan av att ha långa naglar som man smäller i överallt. Jag har också väldigt hårda naglar, och det som fungerar bäst att klippa med är en elektronikavbitartång.
 
Har lämnat prover inför läkarbesök och bokat tid för säsongsinfluensavaccination. Jag var fräck och frågade om hon kunde ta ett blodsockervärde också (jag var fastande) och det var bra, 4,5 :up: Med tanke på att vi har diabetes i släkten och min ålder kändes det som att det var bra och kolla.
 
Jag tycker också att det gör ont att klippa naglarna, men jag gör det i alla fall för jag avskyr ännu mer känslan av att ha långa naglar som man smäller i överallt. Jag har också väldigt hårda naglar, och det som fungerar bäst att klippa med är en elektronikavbitartång.
Helt ärligt så har jag nog vant mig vid att ha långa naglar nu. I hela mitt liv har jag klagat på att det gör ont att klippa naglarna men mamma och pappa sa sa mest att jag bara fjantade mig...

Jag var nog 11-12 när jag vägrade att klippa naglarna, så till slut lät de det vara. Men att jag har långa naglar hindrar mig inte, jag gör det jag vill göra ändå (och kan fila dem om de blir för långa) :)

Jag har långt hår också, som jag aldrig sätter upp. Just nu når det en bit nedanför rumpan. Jag är förvånad över att mina naglar och mitt hår kan vara så långt med tanke på hur ensidig kost jag äter (är selektiv) 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 728
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp