Vad gör vi? Del CXIX

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Kom att tÀnka pÄ en audition till Sveriges mÀsterkock dÀr det kom in en person som "lagade" typ pulvermos och sÄs pÄ ett liknande sÀtt (dvs en pÄse pulver som blandades med typ mjölk). Tror att köttet/kycklingen var lagat i lite mer kock-anda men juryn fick sig ett gott skratt :D

En annan gÄng var det nÄn som serverade pulversÄs och nÄn panerad fisk som hen inte visste vad det var för sort (juryn fick inte heller klarhet i det). Beskedet blev att i en matlagningstÀvling mÄste en laga mat. Jag tycker att det var lite kinkigt ÀndÄ :angel::laugh:
 
En annan gÄng var det nÄn som serverade pulversÄs och nÄn panerad fisk som hen inte visste vad det var för sort (juryn fick inte heller klarhet i det). Beskedet blev att i en matlagningstÀvling mÄste en laga mat. Jag tycker att det var lite kinkigt ÀndÄ :angel::laugh:
Haha ja, den minns jag ocksÄ! Om vi tÀnker pÄ samma?

Det kan vara mitt minne som sviker, men jag har en tydlig bild i huvudet av en person som kom in med pulvermos och sÄs gjord frÄn en fÀrdig förpackning. FÄr för mig att fisk inte var med dÀr, ska försöka hitta den sen :laugh:
 
Fyller Är och firar med gryta och ett Saint Auriol Chatelaine i brist pÄ bÀttre.

Grattis!

1603307454066.webp
 
Åh, lider med dig! Jag fĂ„r lite bryt varje gĂ„ng jag glömmer att spola ur facken innan jag tvĂ€ttar (det ska en göra nĂ€r en stĂ€dar efter sig, egentligen..) och min tvĂ€tt plötsligt stinker av parfymerat tvĂ€ttmedel/sköljmedel..blĂ€! :arghh:
JA!! Fick byta pÄslakan faktiskt. Underlakanet gick inte för sonen hade somnat i vÄr sÀng. Men alltsÄ, den hÀr lukten frÄn rester av tvÀtt-/sköljmedel, hur ska dÄ inte personens egna klÀder etc lukta dÄ O_o
 
Sopar under mattan och lÄtsas som att ingenting har hÀnt. Typ.

För övrigt sÄ ska mamma komma över till helgen och skulle köpa med en tröja till mig, frÄn en butik med ullklÀder, som jag trodde kostade 700 kr men som visade sig kosta 1200 kr. Vet inte hur jag kunde se sÄ fel :cautious: Det Àr öppet köp men hoppas den Àr vÀrd det ÀndÄ..,
 
Det blev en skrittur bort till skogen för att klĂ€ttra lite idag, hĂ€rliga hĂ€st 😍 och sĂ„ Ă€r det ju sĂ„ hĂ€rligt att fixa i stallet i lugn och ro 😊 . Sen var det Ă€ven avkopplande med soffhĂ€ng med Ă€lskling 😍; kvĂ€llis och bonde söker fru 😊. AssĂ„ skogaholms saffransklipp Ă€r nog det godaste saffransbröd man kan köpa 😋 *farligt goda*.
 
NÀÀÀ nu börjar jag kÀnna mig avsÄgad pÄ mitten igen. Ska nog gÄ och lÀgga mig, dÄ lÀr Sparky komma och vÀrma matte i alla fall :love:
HjÀlper det inte blir man i alla fall glad och lugn av spinnandet.

Oerhört oproduktiv dag i övrigt :cautious:
 
Suttit och kikat i lite digitala arkiv om de som har bott i vÄrt hus tidigare, pappan till Àgaren före oss gifte sig med huset dotter. Men han flyttade in i januari och de gifte sig först i juli samma Är, och Äret efter kom sonen. :) Den tidigare Àgarens morfar hade 1917 en vallack, ett sto, 8 kor, 2 ungnöt, 2 kalvar, en modersugga, 2 gödsvin och 7 griskultingar! :D Men ingen höns konstigt nog.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer För nÄn nÄgra dagar sen hade sambon lagt in sommar dÀcken i bilen och jag fick uppgiften att Äka till dÀckfirman för att fÄ skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & SjÀl Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fÄtt förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 mÄnader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nÀsta Är försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dÄlig pÄ att hÄlla koll pÄ min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & SjÀl Det hÀr kan vara ett kÀnsligt Àmne för vissa, men jag kÀnner att jag behöver prata om det hÀr och kanske fÄ nÄgra kloka ord/rÄd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp