Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på jobbet och försöker "keep it together" i 20 minuter till innan jag kan lämna webbinariet och gå hem och ringa mamma. Precis innan det började fick jag nämligen ett sms från henne där det står att mormor blivit dålig, slutat äta, inte är kontaktbar och att sjuksköterskan på boendet inte tror att hon har långt kvar.

Det vore väl bara toppen på 2020 om nu mormor dessutom skulle gå och dö, sisådär 6 veckor efter att farmor gick bort. Jävla skitår.

Har ont i hela bröstet och var tvungen att skriva av mig någonstans.
<3 <3 <3
 
Holy cow :eek: Det ar inte mer an 12*C ute nu. Brrr ... blir till att ta fram en tjock jacka nar jag ska ga ut.
Du ä int norrlänning du int...

15 plusgrader
Stockholmarna tar på sig mössor, vantar och vinterjackor. Norrlänningarna tar ut solstolarna av njuter av det underbara vädret. Varmare än så här blir det ju inte uppe i Norrland!
10 plusgrader
Göteborgarna försöker förgäves starta igång centralvärmen i sina hus. Norrlänningarna, å sin sida, planterar blommor i trädgården. Männen kör med bar överkropp.
5 plusgrader
Skåningarnas bilar totalvägrar att starta. Norrlänningarna gasar runt i sina Volvo 240.
Nollgradigt
Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven blir dock lite, lite tjockare.
5 minusgrader
Invånarna i Malmö håller på att frysa ihjäl. I Norrland grillar man den sista korven inför vintern.
10 minusgrader
Örebroarna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen drar på sig en långärmad (men inte alltför tjock) tröja.
20 minusgrader
Stockholmarna flyr till varmare breddgrader. Norrlänningarna slutar fira midsommar – hösten har ju kommit.
30 minusgrader
Folk i Skåne dör av köld och försvinner från jordens yta. Norrlänningarna börjar torka tvätten inomhus och stänger de flesta fönstren. Elementet förblir dock avstängda.
40 minusgrader
Stockholm krackelerar sönder i kylan medan norrlänningarna köar vid den lokala hembrännaren.
50 minusgrader
Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. Norrbottens flygflottilj F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.
60 minusgrader
Stockholm är en spökstad. Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video, sätter på elementen och stannar inne.
70 minusgrader
Den falska norrlänningen flyt söderut, men den riktiga norrlänningen blir mest frustrerad eftersom det är problematiskt att lagra brännvinet utomhus. F21 skjuter ytterligare på sin vinteröverlevnadskurs.
183 minusgrader
Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
273 minusgrader
All atombaserad rörelse avstannar. Norrlänningarna som möts på stan klagar över kylan.
300 minusgrader
Helvetet fryser till is. Norrlänningarna är ensamma kvar…

:rofl::rofl::rofl:
 
Gick för att handla. Undrade varför alla affärerna hade släckt :confused: Såg nu att 28 000 abonnenter är utan el. Nån sitter fast i hissen i mitt hus. 😐
Jaha, ingen tv och inget wi-fi. Vad ska jag gööööra?!
2GB surf och 53% batteri på tfn. 😱 räcker det till kl 19 måntro, då strömmen beräknas vara tillbaka?

Efter detta ska jag nog skaffa en krislåda …

Nu kom det el! Få se om den stannar.
Åh, vad hemskt att fastna i hissen :nailbiting:
 
Har precis ätit en härligt mjuk och saftig bit kärleksmums. Jag brukar göra dem i en "vanlig" stor långpanna, men idag tog jag en mindre ugnsform. De tog mycket längre tid att baka, men blev också (i mitt tycke) mycket godare :) !

Hör hur det ösregnar ute. Brasan brinner på, och jag varvar slösurfande med att läsa bok. En stor fördel med att jag började skriva är att jag åter igen läser böcker.... :)
 
Du ä int norrlänning du int...

15 plusgrader
Stockholmarna tar på sig mössor, vantar och vinterjackor. Norrlänningarna tar ut solstolarna av njuter av det underbara vädret. Varmare än så här blir det ju inte uppe i Norrland!
10 plusgrader
Göteborgarna försöker förgäves starta igång centralvärmen i sina hus. Norrlänningarna, å sin sida, planterar blommor i trädgården. Männen kör med bar överkropp.
5 plusgrader
Skåningarnas bilar totalvägrar att starta. Norrlänningarna gasar runt i sina Volvo 240.
Nollgradigt
Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven blir dock lite, lite tjockare.
5 minusgrader
Invånarna i Malmö håller på att frysa ihjäl. I Norrland grillar man den sista korven inför vintern.
10 minusgrader
Örebroarna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen drar på sig en långärmad (men inte alltför tjock) tröja.
20 minusgrader
Stockholmarna flyr till varmare breddgrader. Norrlänningarna slutar fira midsommar – hösten har ju kommit.
30 minusgrader
Folk i Skåne dör av köld och försvinner från jordens yta. Norrlänningarna börjar torka tvätten inomhus och stänger de flesta fönstren. Elementet förblir dock avstängda.
40 minusgrader
Stockholm krackelerar sönder i kylan medan norrlänningarna köar vid den lokala hembrännaren.
50 minusgrader
Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. Norrbottens flygflottilj F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.
60 minusgrader
Stockholm är en spökstad. Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video, sätter på elementen och stannar inne.
70 minusgrader
Den falska norrlänningen flyt söderut, men den riktiga norrlänningen blir mest frustrerad eftersom det är problematiskt att lagra brännvinet utomhus. F21 skjuter ytterligare på sin vinteröverlevnadskurs.
183 minusgrader
Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.
273 minusgrader
All atombaserad rörelse avstannar. Norrlänningarna som möts på stan klagar över kylan.
300 minusgrader
Helvetet fryser till is. Norrlänningarna är ensamma kvar…

:rofl::rofl::rofl:
Men att Örebroarna börjar värma upp sina hus vid minus 10 var ändå något otippat :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 516
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp