Vad gör vi? Del CXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har borstat tänderna. O_o Brukar bara göra det på kvällen men på sistone har tandköttet gjort ont, speciellt på ett ställe, så ska prova borsta två gånger/dag och se om det blir bättre.
Senast jag lagade en tand blev det nåt knasigt med lagningen så nu fastnar det alltid något där när jag äter, speciellt äpple av någon anledning. :confused:
 
Fick beslutet från FK att jag inte får sjukpenning för de andra 50%. Vilket jag givetvis inte heller förväntade mig att jag skulle få. En sak har jag iaf lärt mig av detta. Jag gör det som är rimligt att hinna utan stress. Resten är inte mitt problem. Jag har på tok för dålig lön för det. Aldrig mer att jag kämpar med att hålla ett sjunkande skepp flytande. Aldrig mer.
 
Så härligt att vi har så himla bra framförhållning här i huset! 🤦🏽‍♀️

I måndags var anslagstavlan i porten tom. Igår var anslagstavlan tom. Idag när jag gick (kl 9.20) var anslagstaglan tom. Kommer hem nu och möts av en stor lapp på dörren där det står "Hej! Vattnet kommer att vara avstängt mellan 10-17 idag. Tack för din förståelse!". Jaha... tack?

Jag har full förståelse för att man ibland behöver göra arbeten som inkluderar avstängning av vattnet. Men den där lappen måste kommit upp någon gång mellan 9.20 och 10.00 och kl 10 stängde de av vattnet. Något bättre framförhållning hade inte direkt skadat :mad:

Hoppas de som stängt av vattnet blir klara ASAP för jag vill ha min pasta! :arghh:
🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝
 
Så härligt att vi har så himla bra framförhållning här i huset! 🤦🏽‍♀️

I måndags var anslagstavlan i porten tom. Igår var anslagstavlan tom. Idag när jag gick (kl 9.20) var anslagstaglan tom. Kommer hem nu och möts av en stor lapp på dörren där det står "Hej! Vattnet kommer att vara avstängt mellan 10-17 idag. Tack för din förståelse!". Jaha... tack?

Jag har full förståelse för att man ibland behöver göra arbeten som inkluderar avstängning av vattnet. Men den där lappen måste kommit upp någon gång mellan 9.20 och 10.00 och kl 10 stängde de av vattnet. Något bättre framförhållning hade inte direkt skadat :mad:

Hoppas de som stängt av vattnet blir klara ASAP för jag vill ha min pasta! :arghh:
🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝🍝
Det kan ju varit något akut, eller är det satt i system att lapparna inte kommer upp förrän det händer?
 
Det kan ju varit något akut, eller är det satt i system att lapparna inte kommer upp förrän det händer?
Jo, så kan det så klart vara. Men de är generellt väldigt dåliga på att informera om saker i tid här. Saker "bara händer".

För två veckor sen var det samma sak. Vattnet var avstängt och lappen kom upp samma dag som de stängde av vattnet.

Men jag troooor att de kanske är klara för det lät precis som att någon spolade vatten :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 515
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 998
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 727
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
654
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp