Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag fruktar med gymnasiet är att behöva ta studenten med allt som hör till. Visst ser jag fram emot att ha klarat även gymnasiet och vara klar med det. Men jag hade varit överlycklig om jag varit en av de som tog studenten i år! Jag förstår inte poängen med att festa sig knäpp, stöka ner (läs: kasta glasflaskor...), åka flak och spela jättehög musik, skrika så att hela stan hör osv.Pratade med min syster, hon tycker synd om de som inte fick ta studenten som vanligt. Nope sa jag! Det är inte ett dugg synd om dem. Hon har tonåringar hemma så jag antar att det ger ett litet annorlunda perspektiv.
Men jag tycker fortfarande inte synd om dom/hälsningar surtant
Upptäckte precis att Nils Lovgrens fru följer mig på Twitter.
Jag har väldigt få följare eftersom jag nästan bara använder kontot för en privat chat.
Blev väldigt förvånad och trodde det var ett fejk konto men det visade sig vara äkta.
Du hade gillat min student! Utspring på skolan, lite prat med kompisar (tror ja, var så längesedan ) och sen hem och firade med smörgåstårta tillsammans med familjen, lite släkt och hästgubben som jag skötte en häst hosDet jag fruktar med gymnasiet är att behöva ta studenten med allt som hör till. Visst ser jag fram emot att ha klarat även gymnasiet och vara klar med det. Men jag hade varit överlycklig om jag varit en av de som tog studenten i år! Jag förstår inte poängen med att festa sig knäpp, stöka ner (läs: kasta glasflaskor...), åka flak och spela jättehög musik, skrika så att hela stan hör osv.
Det enda jag troligen hade saknat med att ta studenten i år hade varit ett vanligt utspring inför familjen - så länge det är under ordnade former och inte ett enda stort kos. Det känns som en lagom och rolig tradition, men annars står jag gärna över flakåk, fester, stöka runt, störa allmänheten och allt som hör till. Det hade varit gott och väl för mig.
Sen hade jag gärna gjort något kul med närmsta släkten på eftermiddagen/dagen efter. Typ gjort en utflykt till någon ö i skärgården och haft picknick-bufé av kakor.
Sen kan jag tycka att andra som vill festa och ha kul ska få göra det. Men som det sett ut tidigare år... nej tack! Det känns inte okej att folk förstör grejer och ställer till med o-ordning som hindrar andra från att fortsätta sina liv bara för att de tar studenten och vill fira. Något mer minimalistiskt får det gärna vara.
/Också surtant
Nils Lofgren? Musiker som spelar i Springsteens band
Nils Lofgren? Musiker.
Min spontana tanke här är: MÅLA DEN!Satfläsk vad varmt det är! Kom precis hem och vädrar loss...
Jag köpte en sån där AC (portabel men ändå kraftfull) 2018. Sen fick jag panik pga den passade inte in mot min art-deco-bordell-inredning. Svettas hellre sönder än har ett estetiskt fult hem MEN lobbar nu för nån slags snygg ac-installation i huset som liksom inte SYNS
Du hade gillat min student! Utspring på skolan, lite prat med kompisar (tror ja, var så längesedan ) och sen hem och firade med smörgåstårta tillsammans med familjen, lite släkt och hästgubben som jag skötte en häst hos
Nils Lofgren? Musiker.
Ber om ursäkt för stavningen .Jaha med F. Därför jag gick bet när jag googlade. Eller hamnade på:
”Nils Lövgren född 29 mars 1852 i Södra Höke i Kila, död 7 februari 1920 i Västerås, var biskop i Västerås stift”
(lät orimligt).
Vem är hans fru? Mvh troligen dåligt allmänbildad
Det gör kylteknik från 1800-talet, i form av tjocka stenväggar, också Hos oss blir det aldrig mer än 22-23 grader inne oavsett hur varmt det är ute, så skönt! Fast hade vi bott på översta våningen hade det nog varit lite svettigt de senaste dagarna trots allt...Modern kylteknik gillas dessa dagar.
14 grader och ruggigt?
Ja fy ja! Mitt kontor ligger i en liknande byggnad men där det inte finns någon isolering i väggarna, där kan man snacka om ruggigt! Året om! Jag känner mig sällan som en mer slösaktig miljöbov än när jag desperat försöker värma upp det stället...Det var de där stenväggarna